Aluminiowe śruby mocujące damper

domingo
Posty: 224
Rejestracja: 30.11.2005 16:41:58
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Aluminiowe śruby mocujące damper

Post autor: domingo »

Witam,
odchudzam mój rower do enduro i przyszły mi na myśl aluminiowe śruby mocujące damper, mam 2 pytania: czy ktoś z Was jeżdzi na czymś takim?
nie ma problemów z exploatacją? nic się nie gnie? nie łamie?

jeżeli wiecie gdzie można dostać takowe śruby to poprosze o linki:)

pozdrowerek
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

http://light-bike.com/shop/

Na ban coś znajdziesz, ale nie sądzę by była to rozsądna decyzja..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Kolego chyba chcesz sobie zrobić krzywdę, aluminium takich sił nie wytrzyma.
Jedyna opcja na zdjęcie 40~46% masy to zamiana śrub stalowych na tytanowe. Dodatkowy plus to, że nie rdzewieją a wytrzymałością nie ustępują stalowym.
Zazznij od największych śrub np. mocowanie dampera, mocowanie mostka zważ je a następnie odejmij 45% i podejmij decyzje czy warto wymieniać na tytanowe?
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »

A myślał ktoś o wierceniu śrub stalowych wzdłuz osi? Róznica wagi jest wyczuwalna ,że tak powiem w dłoni ....nie mam niestety tak dokładnej wagi by podac o ile zmniejszyłem wagę....
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Wiercenie jest bardzo dobrym pomysłem jednak bardzo kłopotliwym w precyzyjnym wykonaniu. A nawiercenie nie będące idealnie w osi śruby zbyt mocno ją osłabi.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Post autor: Szakall »

macie ludzie jakies zboczenie na punkcie wagi :P niedlugo bedziecie stawali na srodku trasy i czyscili opony bo bloto za ciezkie
http://www.pinkbike.com/u/szakal/album/
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

nie no o tym aluminium przy damperze zapomnij... nie ma sensu ryzykować zdrowia dla jakiś 5 gram ...

Jak już chcesz schodzić z wagi to tytan aluminium możesz zastosować ale gdzie indziej...
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »


Wiercenie jest bardzo dobrym pomysłem jednak bardzo kłopotliwym w precyzyjnym wykonaniu. A nawiercenie nie będące idealnie w osi śruby zbyt mocno ją osłabi.

No ja niedługo przetestuje takie śrubki , na razie przy zaciskach tarczówki, przy klamkach i w tym podobnych , bezpiecznych dla zdrowia miejscach.
Co do precyzji to mechanik który mi to robił ( własciwie slusarz narzedziowy) nie widział w tym nic skomplikowanego , nakrecił na gwint nakretki zamocował w wiertarce stołowej i kilka srubek zajęło mu moze z 15 minut. co prawda te " prototypy " maja ścianke grubosci 0,5 mm ( śruba fi 5mm a wiertło 4mm) ale nastepne wywierci wiertełkiem 3,5 mm i bede troszke spokojniejszy o wytrzymałosc. Summa sumarum ja bardziej zaufałbym jednak wierconej stali niz aluminium.Pozostaje mi udać sie do apteki i skonfrontowac wagę wierconych śrubek z pełnymi i z aluminiowymi.
Załączniki
PA264531.JPG
PA264531.JPG (33.36 KiB) Przejrzano 1292 razy
PA264532.JPG
PA264532.JPG (29.54 KiB) Przejrzano 1292 razy
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Czekam z niecierpliwością na wagę.

Napisałem, że to skomplikowane bo trzeba mieć do tego porządne narzędzia. Byle wiertarką tego się zrobić nie da. Wytoczenie obudowy piasty też nie jest trudne ... jak się ma maszynę CNC :D
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »

No to jasne jak słońce , ze sam tego w imadle bym sie nie podjął wykonać. :wink:
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »

Napiszę tutaj specjalnie dla STEELA2 ;)
Śrubka jest standard taka jak od zacisku hamulca lub klamki. Długośś gwintu 20 mm . I teraz waga . Śrubka pełna waży 6,1 grama a drążona ( przypomnę wiertło fi 4mm ) wazy 4,1 grama. Zyskujemy wiec 2 gramy na takim zabiegu, jedna trzecia wagi około. Niby nic , ale jakby tak wszystkie powiercić to myślę , że około 20-30 gram mamy praktycznie zerowym kosztem.
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

30 gramów kosztem 1/3 wytrzymałości mocno obciążonego na ścinanie elementu.
Gratuluję - Darwin się szykuje.
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »

W klamkach i przy hamplach ( i to miedzy zaciskiem i adapterem ) napisałem a nie ze w przy damperze.
To jasne , że w tak obciazonych miejscach to logiczne że sie nie sprawdzi. Tam gdzie mozna to mozna, ;)
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
tristero1
Posty: 144
Rejestracja: 01.11.2007 17:29:07
Kontakt:

Post autor: tristero1 »

ogól nogi ! bedziesz lżejszy.
eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: eskimos28 »

nie tylko nogi^^:P.Takie zbijanie masy mi nie odpowiada.Lepiej kupic lżejsze koła,rame lub cos i tam sie zbije mase i to pozadnie a nie jakies srubki i zbic mase o 30gram.Tyle to pewnie waza klucze od domu, komorka itd.
Pozdr ;]
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »

Co do golenia i innych pomysłów to przypomnę ,że chodzi o zmniejszenie wagi ROWERU a nie użytkownika. No chyba , że komórkę i klucze wozicie przyczepione do roweru. Jasne ,że kupując lekkie części zaoszczędzisz więcej wagi , tylko jak już masz wszystko lekkie ( oczywiście na miarę możliwości portfela ) to szukasz kolejnych rozwiązań nie wiążących się bezpośrednio z napadem na bank. pzdr ! ;)
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: eskimos28 »

No dobra.Ale załóżmy że zjazdówka bedzie ważyła z 10 kg.(możliwe?) to właścicel i tak bęzie chcial jej wagę zmniejszyc.Rozumiem, to coś daje, ale bez przesady.Niedlugo bedziemy chcieli aby rower ważył z 1 kg?(lekka przesada...)
Pozdr ;]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości