Strona 1 z 1
Aluminiowe śruby mocujące damper
: 26.10.2008 07:04:35
autor: domingo
Witam,
odchudzam mój rower do enduro i przyszły mi na myśl aluminiowe śruby mocujące damper, mam 2 pytania: czy ktoś z Was jeżdzi na czymś takim?
nie ma problemów z exploatacją? nic się nie gnie? nie łamie?
jeżeli wiecie gdzie można dostać takowe śruby to poprosze o linki:)
pozdrowerek
: 26.10.2008 07:23:55
autor: ArthurGreen
http://light-bike.com/shop/
Na ban coś znajdziesz, ale nie sądzę by była to rozsądna decyzja..
: 26.10.2008 09:55:18
autor: Roman_Maxx
Kolego chyba chcesz sobie zrobić krzywdę, aluminium takich sił nie wytrzyma.
Jedyna opcja na zdjęcie 40~46% masy to zamiana śrub stalowych na tytanowe. Dodatkowy plus to, że nie rdzewieją a wytrzymałością nie ustępują stalowym.
Zazznij od największych śrub np. mocowanie dampera, mocowanie mostka zważ je a następnie odejmij 45% i podejmij decyzje czy warto wymieniać na tytanowe?
: 26.10.2008 10:32:41
autor: wujekeman
A myślał ktoś o wierceniu śrub stalowych wzdłuz osi? Róznica wagi jest wyczuwalna ,że tak powiem w dłoni ....nie mam niestety tak dokładnej wagi by podac o ile zmniejszyłem wagę....
: 26.10.2008 10:36:06
autor: Steel2
Wiercenie jest bardzo dobrym pomysłem jednak bardzo kłopotliwym w precyzyjnym wykonaniu. A nawiercenie nie będące idealnie w osi śruby zbyt mocno ją osłabi.
: 26.10.2008 10:45:36
autor: Szakall
macie ludzie jakies zboczenie na punkcie wagi :P niedlugo bedziecie stawali na srodku trasy i czyscili opony bo bloto za ciezkie
: 26.10.2008 10:53:12
autor: AlanCK
nie no o tym aluminium przy damperze zapomnij... nie ma sensu ryzykować zdrowia dla jakiś 5 gram ...
Jak już chcesz schodzić z wagi to tytan aluminium możesz zastosować ale gdzie indziej...
: 26.10.2008 21:58:18
autor: wujekeman
Wiercenie jest bardzo dobrym pomysłem jednak bardzo kłopotliwym w precyzyjnym wykonaniu. A nawiercenie nie będące idealnie w osi śruby zbyt mocno ją osłabi.
No ja niedługo przetestuje takie śrubki , na razie przy zaciskach tarczówki, przy klamkach i w tym podobnych , bezpiecznych dla zdrowia miejscach.
Co do precyzji to mechanik który mi to robił ( własciwie slusarz narzedziowy) nie widział w tym nic skomplikowanego , nakrecił na gwint nakretki zamocował w wiertarce stołowej i kilka srubek zajęło mu moze z 15 minut. co prawda te " prototypy " maja ścianke grubosci 0,5 mm ( śruba fi 5mm a wiertło 4mm) ale nastepne wywierci wiertełkiem 3,5 mm i bede troszke spokojniejszy o wytrzymałosc. Summa sumarum ja bardziej zaufałbym jednak wierconej stali niz aluminium.Pozostaje mi udać sie do apteki i skonfrontowac wagę wierconych śrubek z pełnymi i z aluminiowymi.
: 26.10.2008 22:13:25
autor: Steel2
Czekam z niecierpliwością na wagę.
Napisałem, że to skomplikowane bo trzeba mieć do tego porządne narzędzia. Byle wiertarką tego się zrobić nie da. Wytoczenie obudowy piasty też nie jest trudne ... jak się ma maszynę CNC

: 26.10.2008 22:16:01
autor: wujekeman
No to jasne jak słońce , ze sam tego w imadle bym sie nie podjął wykonać.

: 30.10.2008 14:48:57
autor: wujekeman
Napiszę tutaj specjalnie dla STEELA2

Śrubka jest standard taka jak od zacisku hamulca lub klamki. Długośś gwintu 20 mm . I teraz waga . Śrubka pełna waży 6,1 grama a drążona ( przypomnę wiertło fi 4mm ) wazy 4,1 grama. Zyskujemy wiec 2 gramy na takim zabiegu, jedna trzecia wagi około. Niby nic , ale jakby tak wszystkie powiercić to myślę , że około 20-30 gram mamy praktycznie zerowym kosztem.
: 30.10.2008 14:52:59
autor: uzurpator
30 gramów kosztem 1/3 wytrzymałości mocno obciążonego na ścinanie elementu.
Gratuluję - Darwin się szykuje.
: 30.10.2008 15:00:44
autor: wujekeman
W klamkach i przy hamplach ( i to miedzy zaciskiem i adapterem ) napisałem a nie ze w przy damperze.
To jasne , że w tak obciazonych miejscach to logiczne że sie nie sprawdzi. Tam gdzie mozna to mozna,

: 30.10.2008 21:26:10
autor: tristero1
ogól nogi ! bedziesz lżejszy.
: 30.10.2008 21:45:54
autor: eskimos28
nie tylko nogi^^:P.Takie zbijanie masy mi nie odpowiada.Lepiej kupic lżejsze koła,rame lub cos i tam sie zbije mase i to pozadnie a nie jakies srubki i zbic mase o 30gram.Tyle to pewnie waza klucze od domu, komorka itd.
Pozdr ;]
: 31.10.2008 10:56:44
autor: wujekeman
Co do golenia i innych pomysłów to przypomnę ,że chodzi o zmniejszenie wagi ROWERU a nie użytkownika. No chyba , że komórkę i klucze wozicie przyczepione do roweru. Jasne ,że kupując lekkie części zaoszczędzisz więcej wagi , tylko jak już masz wszystko lekkie ( oczywiście na miarę możliwości portfela ) to szukasz kolejnych rozwiązań nie wiążących się bezpośrednio z napadem na bank. pzdr !

: 31.10.2008 11:14:34
autor: eskimos28
No dobra.Ale załóżmy że zjazdówka bedzie ważyła z 10 kg.(możliwe?) to właścicel i tak bęzie chcial jej wagę zmniejszyc.Rozumiem, to coś daje, ale bez przesady.Niedlugo bedziemy chcieli aby rower ważył z 1 kg?(lekka przesada...)
Pozdr ;]