Strona 1 z 2

Male przerobki amortyzatora Sr Duro triple Czy to wypali ??

: 27.10.2008 17:14:29
autor: motorex
Witam nie moglem znalesc w "szukajce" cos o tuningu Duro Triple wiec zakaldam nowy temat. Wiec mam do dyspozycji tlumik od duro E (zwyklej 1 polki) i czy gdy zamiast sprezyny dam ten tlumik ( kardziz olejowy i sprezyne ) i ten popychacz co jest w duro T to praca bedzie lepsza ?? czy sie nie zmiejszy skok ?? bo wiem ze ten tlumik jest krotszy i zeby go przykrecic trzeba by tam jakies podkladki dac . Czy znacie jakies sprawdzoine metody tuningu SR duro ale triple bo o jedno polce sie naczytalem juz . Myslalem tez o tym zeby kupic 2 uszczelki kurzowe nowe i stare uszczelki wlozyc (odwrocone ) i na wierzch nowe dac tylko nie wiem czy sie zmieszczom mialo by to sluzyc zeby oleju nie wypuszczal bo po nalaniu oleju praca jest o wiele lepsza tylko juz tak nie wybiera jak orginal chociaz trudno mowic o wybieraniu to tylko duro :P Pozdrawiam MotoreX.

: 27.10.2008 18:46:34
autor: osato
nie gadaj ze szukajka nic nie daje- trzeba umiec z niej korzystac, ostatnio czytalem o przerobce tripla wiec nie gadaj ze nic nie ma, a nawet jak nie jestes w stanie czegos znalezc to bierz amora i kombinuj!
ja mam marzurokon czyli marzocchi duro i epicon w jednym i wszystko kombinowalem sam i smiga elegancko
odrobina wyobrazni.

: 27.10.2008 19:02:35
autor: MLYNoBIKER
motorexBył temat nie dawno "triple czy zwykły" ktoś się wypowiadał o tuningu tripla więc... napisz do niego PW?

: 27.10.2008 19:51:42
autor: motorex
widzialem ten temat ale mi chodzi o trohe inna przerobke ale sprubuje

: 28.10.2008 00:22:00
autor: babolfr
ty zamiast za przeróbki to weź sie za naukę.. więcej Ci to da. Za takie błędy od razu powinny by warny!

: 28.10.2008 18:53:05
autor: AlanCK
Nie ma sie co dziwić ludzie sie naczytali że z Duro Tripla można zrobić Juniora to zakładają takie tematy... :lol: :lol:

: 28.10.2008 20:43:05
autor: Pharaun.ojP!!
AlanCK pisze:Nie ma sie co dziwić ludzie sie naczytali że z Duro Tripla można zrobić Juniora to zakładają takie tematy... Laughing Laughing
koleś ładnie sie zapytał o tuning duracza a ty wyskakujesz tu jak i również inni z bluzgami , po ch*j piszecie takie durne posty pod tematami które nic nie wnoszą do tematu , może i był taki temat ale od tego jest moderator żeby to zamknąć lub usunąć.

babolfr pisze:
ty zamiast za przeróbki to weź sie za naukę.. więcej Ci to da. Za takie błędy od razu powinny by warny!
dobra kolego zakładamy że w twoich 1106 postach nie zrobiłes ani jednego błedu. brawo .

A varny powinni dostawac ci którzy pierd*lą nie na temat , nic niewnosząc do tematu .

motorex jak tak bardzo chcesz o ten tuning amora napisz na priva to ci wszystko napisze , nie będę pisał na allu bo połowa sie obrazi że duro może pracowac podobnie jak jurek. i znowu zaczną sie jeb**ete przegadywanki

: 28.10.2008 20:51:08
autor: klexuh
Pharaun.ojP!! pisze:dobra kolego zakładamy że w twoich 1106 postach nie zrobiłes ani jednego błedu. brawo .
pewnie dlatego ty wypowiadasz sie glownie w temacie "x czy y?" zeby sie nie chwalic zbytnio na forum swoja gramatyka i ortografia...

sory ale mnie wkurwiles teraz.. piszesz glupoty, ze widelec z dolnej polki moze sie rownac z czyms znacznie lepszym, a jak tylko ktos temu zaprzeczy-masz mase problemow...

: 28.10.2008 21:34:06
autor: AlanCK
Pharaun.ojP!! pisze:koleś ładnie sie zapytał o tuning duracza a ty wyskakujesz tu jak i również inni z bluzgami , po ch*j piszecie takie durne posty pod tematami które nic nie wnoszą do tematu , może i był taki temat ale od tego jest moderator żeby to zamknąć lub usunąć.
Gdzie ja wyskakuje z jakimiś bluzgami chłopie ??

Ja tylko sugeruje że w takie operacje mogą odbić sie na stanie zdrowotnym użytkownika :!:
Duro to amortyzator dla początkujących riderów jak chcesz żęby Ci lepiej pracował to go zmień bo z Poloneza bolidu F1 nie wystrugasz ....

: 28.10.2008 22:28:21
autor: babolfr
Pharaun.ojP!! pisze:dobra kolego zakładamy że w twoich 1106 postach nie zrobiłes ani jednego błedu. brawo .
Nie bo korzystam z mozilli która poprawia mi błędy...

EDIT:
Klexuh już usunięte, sorki:)
Pozdrawiam

: 28.10.2008 22:31:29
autor: klexuh
babolfr to bylo do Pharaun.ojP!! :P

: 29.10.2008 15:00:29
autor: motorex
AlanCK polak potrafi :P wiec moze zrobi :P i gdy poprzerabiam swoj amortyzator opisze jak to zrobilem zeby poczatkujacy wiedzieli i nie zakladali tematow takich wiec juz przestancie sie wyzywac .

: 29.10.2008 16:13:35
autor: AlanCK
Ano wiadomo że polak potrafi :D No i powodzenia życzę żeby to wszystko działało :wink:

: 31.10.2008 17:27:24
autor: ak47
http://www.pinkbike.com/photo/1193694/

To mój schematyczny rysunek.
Przerobiłem tak kilkanaście triplów.

: 31.10.2008 17:27:50
autor: tomek059
mnie interesuje jedna rzecz, chcesz tam jedną sprężynę zastąpić tłumikiem tak?? bo jeśli dobrze rozumie to bez wymiany sprężyny na twardszą się nie uda bo amor będzie za miękki

: 31.10.2008 17:42:28
autor: motorex
ak47 własne o to mi chodzilo a co do pytania tomek059 wlasnie nie wiem czy bedzie za miekki chyba tak wiec myslalem zeby w jednej goleni dac ten tlumik (jak na rysunku ak47 a z drugiej strony dac 1 sprezyne org a druga od jakas twardsza albo orginal czyli jedna golen ten tlumik + popychacz a druga sprzeyna + popychacz. czy to poprawi prace ??

: 31.10.2008 18:14:39
autor: Johnyk
Pharaun.ojP!! może i jakoś Ci sie udało osiągnąć prace marcoka, wsadzając tam jakieś tłumiki HSCV albo coś ( bo to co podaje ak47 wg. mnie nie ma sensu, bo zwykłe duro pracuje jeszcze gorzej niż triple - szkoda roboty.) ale pamiętaj, że wyciągnięcie amora na golenie 220mm tylko go osłabia, bo nikogo nie oszukasz, że amor który miałby mieć 200 skoku jest na zwykłą oś, a tym bardziej ma takie cienkie półki jak duro. Wiedz, że duro triple to jedyny amor dwupółkowy który pęka na goleniach, więc nie oszukując - narażasz się tylko na pęknięcie. A ja i tak nie wydałbym złamanego grosza na to, tymbardziej na tuning. Jak już to najwyżej zwykłe duro. I jak dla mnie to tam nei da się poprawić pracy. W triplu kolego robiliśmy co się dało i nic nie pomagało, cały czas chodził badziewnie i strzelał przy odbijaniu. Jak dla mnie szkoda zachodu i roboty.

: 31.10.2008 18:45:23
autor: ak47
Amor nie będzie za miękki. Będzie mieć taką samą twardzość jak zwykłe DURO D.
Oczywiście tłumik musi być kompletny, czyli zawierać SPRĘŻYNĘ.

Johnyk <> moim zdaniem nie masz w pełni racji.
Zwykłe duro po tuningu chodzi o wiele lepiej od Triple.

W triple lepiej nie zwiększać skoku. Seryjne 130mm wystarczy. Ten kto napisał, że po ucięciu elastomeru Triple ma 170mm skoku jest w ogromnym błędzie. Skoku nie mierzy się linijką od korony do uszczelek. Przecież po maxymalnym wciśnięciu amora zostaje jakieś 4cm od korony.

Rację przyznaję co do sensu zakupu tripla - nie dość że jest cięższy, nie ma tłumika(czyli trzeba dokupić na allegro), to jeszcze na dodatek jest słabszy.

Przerobiłem naprawdę MASĘ Duraczy - straciłem rachubę po 25 sztuce. Wypróbowałem kilkanaście różnych kombinacji "smar+olej" itp.
Kupiłem ostatnio Marzocchi XC600 TST2. PRACUJE GORZEJ NIŻ MOJE DURO Z SHERMANOWYMI USZCZELKAMI. A na dodatek trzeszczy w nim korona, więc odesłałem z powrotem do sprzedającego. Jedyne czego brakuje mi w duro, to blokady skoku...
Jak ktoś nie wierzy, to będzie okazja się przekonać ,ponieważ będę sprzedawać amora - kupuję RUXA :) I tak go przerobię, że żadne wasze 2 razy droższe marcoki nie podskoczą, to nie żart;.

Tak więc przeróbki duro mają sens, o ile są wykonane właściwie. Sama modyfikacja tłumika w nowych duro nie ma żadnego sensu. Jakbyście mieli jakieś pytania, to walcie.

: 02.11.2008 10:14:09
autor: off_road
ak47 rux to kopia Dirt Jumpera przecież :P więc siłą rzeczy musi dobrze chodzić hehe :)
Co do wpakowania tłumika tak jak piszesz faktycznie taki sposób to jedyna opcja tuningu :) a gdy tłumik jest kompletny ze sprężyną będzie normalnie chodził :)