Strona 1 z 2

Zalety tytanowej spręzyny

: 30.10.2008 22:03:58
autor: kar0l
Wiem, że tytanowa sprężyna obniża wagę, nie zgniata się z czasem, ale czy wpływa także na pracę zawieszenia? Słyszałem różne opinie na ten temat i mam teraz straszny mętlik w głowie...

: 30.10.2008 22:09:11
autor: Bombell

: 30.10.2008 22:11:12
autor: Zaborowski1
kar0l Zawodnicy uwazaja ze zawieszenie lepiej pracuje ... Ja tam tego nie czułem

: 30.10.2008 22:14:30
autor: wojtec
jak dla mnie poza waga jeden ***

: 30.10.2008 22:15:45
autor: Adifek
Zaborowski1 pisze:kar0l Zawodnicy uwazaja ze zawieszenie lepiej pracuje ... Ja tam tego nie czułem
Jakbym wydał w pizdu kasy na sprężynę, to też bym tak twierdził ^^

: 30.10.2008 22:19:01
autor: dhcyc
generalnie to o mase chodzi, bo nie wiem...bardziej sprężysta ma być czy co? jest jeszcze ustalona twardość i tyle jak dla mnie

: 30.10.2008 22:23:22
autor: kar0l
Bombell żeby nie było, szukajki użyłem, tylko nie znalazłem nic.
Czyli, wnioskując z obydwu tematów, po zmianie sprężyny ze stalowej na tytanową, różnicy w pracy zawieszenia bym nie odczuł...

: 30.10.2008 22:31:28
autor: maro_donald
nie, tylko to że by się nie zbiła na przestrzeni czasu i jest lżejsza.

: 30.10.2008 22:39:17
autor: bamix71
....panowie to bez sensu...sam robię przymiarke do titanim spring...na wadze mi nie zależy tylko na charakterystyce pracy!!!co sprężyny stalowej to jak się ubije to po sezonie wymiana :lol: czekam na jakieś konkrety!!!to tyle z mojej strony :wink:

: 30.10.2008 23:02:10
autor: 6casey6
sprężyna tytanowa od stalowej różni się poza wagą modułem Younga tj. współczynnikiem sprężystości wzdłużnej, różnica to ok 100% więc materiały muszą "reagować" inaczej, na czym polega różnica? niestety moja wiedza jest zbyt mała... :) może ktoś rozwinie to dalej.. coś mi się obiło o uszy, że chodzi o czas reakcji sprężyny

: 30.10.2008 23:32:25
autor: Adifek
6casey6 pisze:prężyna tytanowa od stalowej różni się poza wagą modułem Younga tj. współczynnikiem sprężystości wzdłużnej, różnica to ok 100% więc materiały muszą "reagować" inaczej, na czym polega różnica? niestety moja wiedza jest zbyt mała... Smile może ktoś rozwinie to dalej.. coś mi się obiło o uszy, że chodzi o czas reakcji sprężyny
To nie ma znaczenia. Tzn. ma, ale takie, że taka sama stalowa i tytanowa sprężyna reagowałyby inaczej(tj. jedna byłaby bardziej miękka, druga twarda). Ale jak wiadomo oba rodzaje sprężyn są skonstruowane inaczej. Dlatego sprężyna stalowa 500 = sprężyna tytanowa 500.

: 30.10.2008 23:32:51
autor: bamix71
konkrety!!!dla mnie jakies tam moduły Younga...opłaca się czy nie???bo jeżeli za kupe kasy tylko waga bez poprawy działania zawieszenia i płynności działania to ja :evil

moja fura....

: 31.10.2008 00:09:56
autor: KaKTuSSS
6casey6 tyle że moduł Younga obowiązuje dla wydłużania próbki, a jak wiemy w sprężynach zachodzi ściskanie ;)

: 31.10.2008 00:33:07
autor: 04dw
bamix71 pisze:
konkrety!!!dla mnie jakies tam moduły Younga...opłaca się czy nie???bo jeżeli za kupe kasy tylko waga bez poprawy działania zawieszenia i płynności działania to ja :evil

moja fura....
bedzie pasowac kolorystycznie

: 31.10.2008 09:51:10
autor: off_road
spriężyna (błąd celowy) jest elementem nieresorowanym zawieszenia :)
więc zawiecha obniża swoją masę nieresorowaną o masę stalowej sprężyny - masa tytanowego springu z tąd efekt innej pracy zawieszenia zależnie od długości dampera u mnie tw przypadku roco cały damper ze sprężyną wyszedł 650g
Jak jesteś z Bieszczadów to możesz wbić do mnie na test i porównać tytan ze stalą.

Obrazek

: 31.10.2008 10:38:22
autor: bamix71
off_road...jestem z ELBLĄGA i daleko mi to Ciebie na test :( może Ty odpowiasz czy żeczywiście czuć tą różnice???nie wiem czy wszyscy się boją pisać konkretnie :?:

: 31.10.2008 11:11:00
autor: off_road
Poza różnicą w wadze odczułem troszkę ubytku na masie nieresorowanej zawiecha łatwiej się ugina ale to też kwestia ustawienia dampera.
Tak czy siak między dhx 5.0 na stalowej sprężynie a roco tst r na tytanowej różnica jest spora.
Jedyne co odczułem to fakt, że koło łatwiej wybiera korzenie i nie ma aż tak dużego problemu przełamywania masy nieresorowanej. Im mniej tym lepiej :)
Czyli koło łatwiej się poruszy ze względu na to, ze masa którą musi przełamać aby zacząć pracować jest dużo mniejsza.

: 31.10.2008 11:23:04
autor: bamix71
No w końcu!mam foxa 5.0 coil i zamierzam kupić titanium spring 350x2,75.teraz mam stalową 400x2,80.jestem lekki więc ta będzie idealna do mojego intensa :lol:
dzięxxx! off_road.

: 31.10.2008 11:51:15
autor: off_road
ogólnie jeśli stać Cię na tytanową to zakup jest naprawdę świetny i warty polecenia ;)