Strona 1 z 2
Zalety tytanowej spręzyny
: 30.10.2008 22:03:58
autor: kar0l
Wiem, że tytanowa sprężyna obniża wagę, nie zgniata się z czasem, ale czy wpływa także na pracę zawieszenia? Słyszałem różne opinie na ten temat i mam teraz straszny mętlik w głowie...
: 30.10.2008 22:09:11
autor: Bombell
: 30.10.2008 22:11:12
autor: Zaborowski1
kar0l Zawodnicy uwazaja ze zawieszenie lepiej pracuje ... Ja tam tego nie czułem
: 30.10.2008 22:14:30
autor: wojtec
jak dla mnie poza waga jeden ***
: 30.10.2008 22:15:45
autor: Adifek
Zaborowski1 pisze:kar0l Zawodnicy uwazaja ze zawieszenie lepiej pracuje ... Ja tam tego nie czułem
Jakbym wydał w pizdu kasy na sprężynę, to też bym tak twierdził ^^
: 30.10.2008 22:19:01
autor: dhcyc
generalnie to o mase chodzi, bo nie wiem...bardziej sprężysta ma być czy co? jest jeszcze ustalona twardość i tyle jak dla mnie
: 30.10.2008 22:23:22
autor: kar0l
Bombell żeby nie było, szukajki użyłem, tylko nie znalazłem nic.
Czyli, wnioskując z obydwu tematów, po zmianie sprężyny ze stalowej na tytanową, różnicy w pracy zawieszenia bym nie odczuł...
: 30.10.2008 22:31:28
autor: maro_donald
nie, tylko to że by się nie zbiła na przestrzeni czasu i jest lżejsza.
: 30.10.2008 22:39:17
autor: bamix71
....panowie to bez sensu...sam robię przymiarke do titanim spring...na wadze mi nie zależy tylko na charakterystyce pracy!!!co sprężyny stalowej to jak się ubije to po sezonie wymiana

czekam na jakieś konkrety!!!to tyle z mojej strony

: 30.10.2008 23:02:10
autor: 6casey6
sprężyna tytanowa od stalowej różni się poza wagą modułem Younga tj. współczynnikiem sprężystości wzdłużnej, różnica to ok 100% więc materiały muszą "reagować" inaczej, na czym polega różnica? niestety moja wiedza jest zbyt mała...

może ktoś rozwinie to dalej.. coś mi się obiło o uszy, że chodzi o czas reakcji sprężyny
: 30.10.2008 23:32:25
autor: Adifek
6casey6 pisze:prężyna tytanowa od stalowej różni się poza wagą modułem Younga tj. współczynnikiem sprężystości wzdłużnej, różnica to ok 100% więc materiały muszą "reagować" inaczej, na czym polega różnica? niestety moja wiedza jest zbyt mała... Smile może ktoś rozwinie to dalej.. coś mi się obiło o uszy, że chodzi o czas reakcji sprężyny
To nie ma znaczenia. Tzn. ma, ale takie, że taka sama stalowa i tytanowa sprężyna reagowałyby inaczej(tj. jedna byłaby bardziej miękka, druga twarda). Ale jak wiadomo oba rodzaje sprężyn są skonstruowane inaczej. Dlatego sprężyna stalowa 500 = sprężyna tytanowa 500.
: 30.10.2008 23:32:51
autor: bamix71
konkrety!!!dla mnie jakies tam moduły Younga...opłaca się czy nie???bo jeżeli za kupe kasy tylko waga bez poprawy działania zawieszenia i płynności działania to ja :evil
moja fura....
: 31.10.2008 00:09:56
autor: KaKTuSSS
6casey6 tyle że moduł Younga obowiązuje dla wydłużania próbki, a jak wiemy w sprężynach zachodzi ściskanie

: 31.10.2008 00:33:07
autor: 04dw
bamix71 pisze:
konkrety!!!dla mnie jakies tam moduły Younga...opłaca się czy nie???bo jeżeli za kupe kasy tylko waga bez poprawy działania zawieszenia i płynności działania to ja :evil
moja fura....
bedzie pasowac kolorystycznie
: 31.10.2008 09:51:10
autor: off_road
spriężyna (błąd celowy) jest elementem nieresorowanym zawieszenia
więc zawiecha obniża swoją masę nieresorowaną o masę stalowej sprężyny - masa tytanowego springu z tąd efekt innej pracy zawieszenia zależnie od długości dampera u mnie tw przypadku roco cały damper ze sprężyną wyszedł 650g
Jak jesteś z Bieszczadów to możesz wbić do mnie na test i porównać tytan ze stalą.

: 31.10.2008 10:38:22
autor: bamix71
off_road...jestem z ELBLĄGA i daleko mi to Ciebie na test

może Ty odpowiasz czy żeczywiście czuć tą różnice???nie wiem czy wszyscy się boją pisać konkretnie

: 31.10.2008 11:11:00
autor: off_road
Poza różnicą w wadze odczułem troszkę ubytku na masie nieresorowanej zawiecha łatwiej się ugina ale to też kwestia ustawienia dampera.
Tak czy siak między dhx 5.0 na stalowej sprężynie a roco tst r na tytanowej różnica jest spora.
Jedyne co odczułem to fakt, że koło łatwiej wybiera korzenie i nie ma aż tak dużego problemu przełamywania masy nieresorowanej. Im mniej tym lepiej

Czyli koło łatwiej się poruszy ze względu na to, ze masa którą musi przełamać aby zacząć pracować jest dużo mniejsza.
: 31.10.2008 11:23:04
autor: bamix71
No w końcu!mam foxa 5.0 coil i zamierzam kupić titanium spring 350x2,75.teraz mam stalową 400x2,80.jestem lekki więc ta będzie idealna do mojego intensa
dzięxxx! off_road.
: 31.10.2008 11:51:15
autor: off_road
ogólnie jeśli stać Cię na tytanową to zakup jest naprawdę świetny i warty polecenia
