Strona 1 z 2
Marzocchi ROCO COIL R Jak to działa??
: 08.11.2008 17:07:07
autor: matss17
Szukałem odpowiedzi w tematach ale nic nie ma.. Wiec tak, Kupiłem kone stinky 2008, damper ROCO COIL R który przy niej jest dobija kiedy mocniej ugne rower w miejscu.. Napiszcie mi jak dobić do niego ciśnienie albo dolać oleju, wcześniej miałem kone stuff :) a tam nie było roco coil :p Jak odkręce ten pierścień do samej góry. tak żeby sprężyna była luźna to i nagne rower to damper gładko schodzi na dół a na góre już nie wraca tylko może do połowy, i to tak powoli. A ten grzybek na dole co się nim kręci to wogóle nic nie zmienia. Moze jest nie zalany ?? rower kupiłem 3 dni temu nowy wiięc moze ni zalali... Doradzcie :| I opiszcie obsłóge.. Z góry dzięki.
: 08.11.2008 17:22:05
autor: off_road
1. dobijasz powietrze przez zawor samochodowy
2. dobija przez
- złe wypozycjonowanie pływaka
- złe ciśnienie w komorze
3. to pokrętło służy do regulacji tłumienia powrotu czyli jak szybko wraca po ugięciu i musi działać jak nie działa to znaczy, że albo coś z ciśnieniem jest nie tak albo coś innego się sypnęło.
4. Nie dziw się, że jak odkręcisz sprężynę to nie wraca do pozycji wyjściowej sprężyna ma być napięta i to ona powoduje powrót do pozycji wyjściowej.
5. W damperach pojęcie za mało oleju nie ma odniesienia.
Ogólnie roco jest damperem zaworowanym na bardzo liniową krzywą ugięcia więc łatwo go dobić. opcje:
- sprawdzić ciśnienie
- sprawdź czy sprężyna nie jest dla Ciebie za miękka
- sprawdzić pozycję pływaka (floating piston)
- zrobić serwis
instrukcja obsługi na
www.marzocchi.com.pl
: 08.11.2008 17:29:24
autor: matss17
Gdzie jest umieszczony zawór??
Napisz mi prosze jak sprawdzić pozycje pływaka.. i gdzie jest zawór
: 08.11.2008 18:28:06
autor: off_road
zawór SAMOCHODOWY jest po przeciwnej stronie niż ten "motylek" jak to określiłeś.
: 08.11.2008 19:01:40
autor: matss17
Ej nie ma tam zadnego wętla.. motylek jest pod sprężyną, a nad sprężyną śróbka na imbus.. wykręcilem ja troszke to wywaliło troche powietrza z jakaś cieczą 9 (pewnie olejem ) Pozatem nic tam nie ma Motylek na dole a u góry śróbka.
: 08.11.2008 19:04:46
autor: off_road
roco r zawór jest schowany pod nakrętką.
: 08.11.2008 19:06:54
autor: matss17
Ale jaja patrze na necie na zdięcie roweru i wiecie co ??? Tam jest damper zamontowany na odwrót. Źle mi poskładali może zobacz mój rower zapodaje link...
http://img528.imageshack.us/my.php?imag ... 021mf7.jpg
: 08.11.2008 19:12:27
autor: off_road
matss17 nie ma znaczenia czy damper zamontujesz do góry w dół czy wprawo czy w lewo

Ja np układam damper tak, żeby zmniejszyć masę nieresorowaną.
Damper masz dobrze zamontowany hehe

: 08.11.2008 19:17:00
autor: matss17
Sprawdziłem jeszcze raz na spokojnie, to dobijanie to jednak nie do ogranicznika... kiedy się zatrzyma to jeszcze ze 3 centymetry ma do ogranicznika... Nadal nie znalazłem zaworu
: 08.11.2008 20:50:27
autor: off_road
zawór jest pod tą śrubką którą odkręca się kluczem imbusowym, kwestia czy masz do tego pompkę?
: 08.11.2008 21:09:16
autor: Spaced
Dalej mnie zastanawia czemu w takich tematach nikt nie wpada na to, ze zwyczajnie SPREŻYNA MOZE BYC ZA MIEKKA ! To jest najpewniejszy powód dobic w nowym amorze, a nie zadne tam wylania oleju, czy zle regulacja.
: 08.11.2008 21:27:22
autor: matss17
Aha wykręcam sróbke, i pod nią jest zawór?
Skąd to syczenie w takim razie? Waże 73 kg.. jaką zatem powinienem mieć sprężyne?
: 08.11.2008 21:46:38
autor: off_road
Spaced dobrze wyregulowany damper nie dobije nawet na za miękkiej sprężynie:)
: 08.11.2008 21:57:00
autor: matss17
Czyli jest dobrze wyrególowany skoro nie dotyka ogranicznika tylko zatrzymuje się 30 mm przed ogranicznikiem??
: 08.11.2008 22:03:42
autor: Spaced
matss17 no to ci dobija czy zatrzymuje ci sie 30mm przed koncem skoku? Bo juz nie rozumiem. Jesli dobija ci w miejscu to cos jest nie tak i sprezyna jest najpewniejsza. Powiedz jaka masz sprezyne i ile wazysz to bedzie mozna to wyeliminowac.
: 08.11.2008 22:07:09
autor: off_road
matss17 w moim mniemaniu dobrze wyregulowany damper (w sensie dobijania) to taki który na największych głupotach ekstremalnie mocno twardnieje na ostatnich milimetrach skoku. Np na jumpie z mojego garażu

kto widział ten wie
A gdy ktoś nie ma ochoty pakować z garażu, serwisowy tester ugięcia (dźwignia jednostronna znaczy się z dużym przełożeniem) okazuje się być bardzo przydatnym wynalazkiem w takiej sytuacji.
Napisałeś, że damper zatrzymuje się 3cm od odbojnika, walnij jakiegoś dropa i wtedy sprawdź
Bujając się w domu go nie sprawdzisz.
: 08.11.2008 22:08:32
autor: Spaced
off_road zalezy do czego. Damper do DH powinien dobijać przy np. skoku na płaskie bo ma całym skokiem pracować.
BTW. Ten drop to mam nadzieje nie na płaskie

: 08.11.2008 22:12:51
autor: matss17
m300x2.5-k52.9
Takie ma oznaczenie
: 08.11.2008 22:14:20
autor: off_road
Spaced spaced zaznaczyłem specjalnie ostatnie milimetry skoku
dla mnie to około 5mm ostatnich czyli gdy już odbojnik jest ponad połowę zmiażdżony.
Dokładnie jak piszesz ja tak samo lubię gdy 95% skoku jest wykorzystane praktycznie na byle czym a ostatnie 5% zostaje na nie koniecznie normalne zabawy
Spaced pisze:BTW. Ten drop to mam nadzieje nie na płaskie Wink
ależ nie

jest tam troszkę spadu hehe stanowczo dementuję plotki, ze tam jest płasko.