Strona 1 z 2

Marzocchi ROCO COIL R Jak to działa??

: 08.11.2008 17:07:07
autor: matss17
Szukałem odpowiedzi w tematach ale nic nie ma.. Wiec tak, Kupiłem kone stinky 2008, damper ROCO COIL R który przy niej jest dobija kiedy mocniej ugne rower w miejscu.. Napiszcie mi jak dobić do niego ciśnienie albo dolać oleju, wcześniej miałem kone stuff :) a tam nie było roco coil :p Jak odkręce ten pierścień do samej góry. tak żeby sprężyna była luźna to i nagne rower to damper gładko schodzi na dół a na góre już nie wraca tylko może do połowy, i to tak powoli. A ten grzybek na dole co się nim kręci to wogóle nic nie zmienia. Moze jest nie zalany ?? rower kupiłem 3 dni temu nowy wiięc moze ni zalali... Doradzcie :| I opiszcie obsłóge.. Z góry dzięki.

: 08.11.2008 17:22:05
autor: off_road
1. dobijasz powietrze przez zawor samochodowy
2. dobija przez
- złe wypozycjonowanie pływaka
- złe ciśnienie w komorze
3. to pokrętło służy do regulacji tłumienia powrotu czyli jak szybko wraca po ugięciu i musi działać jak nie działa to znaczy, że albo coś z ciśnieniem jest nie tak albo coś innego się sypnęło.
4. Nie dziw się, że jak odkręcisz sprężynę to nie wraca do pozycji wyjściowej sprężyna ma być napięta i to ona powoduje powrót do pozycji wyjściowej.
5. W damperach pojęcie za mało oleju nie ma odniesienia.

Ogólnie roco jest damperem zaworowanym na bardzo liniową krzywą ugięcia więc łatwo go dobić. opcje:

- sprawdzić ciśnienie
- sprawdź czy sprężyna nie jest dla Ciebie za miękka
- sprawdzić pozycję pływaka (floating piston)
- zrobić serwis

instrukcja obsługi na www.marzocchi.com.pl

: 08.11.2008 17:29:24
autor: matss17
Gdzie jest umieszczony zawór??
Napisz mi prosze jak sprawdzić pozycje pływaka.. i gdzie jest zawór

: 08.11.2008 18:28:06
autor: off_road
zawór SAMOCHODOWY jest po przeciwnej stronie niż ten "motylek" jak to określiłeś.

: 08.11.2008 19:01:40
autor: matss17
Ej nie ma tam zadnego wętla.. motylek jest pod sprężyną, a nad sprężyną śróbka na imbus.. wykręcilem ja troszke to wywaliło troche powietrza z jakaś cieczą 9 (pewnie olejem ) Pozatem nic tam nie ma Motylek na dole a u góry śróbka.

: 08.11.2008 19:04:46
autor: off_road
roco r zawór jest schowany pod nakrętką.

: 08.11.2008 19:06:54
autor: matss17
Ale jaja patrze na necie na zdięcie roweru i wiecie co ??? Tam jest damper zamontowany na odwrót. Źle mi poskładali może zobacz mój rower zapodaje link...

http://img528.imageshack.us/my.php?imag ... 021mf7.jpg

: 08.11.2008 19:12:27
autor: off_road
matss17 nie ma znaczenia czy damper zamontujesz do góry w dół czy wprawo czy w lewo :) Ja np układam damper tak, żeby zmniejszyć masę nieresorowaną.
Damper masz dobrze zamontowany hehe :)

: 08.11.2008 19:17:00
autor: matss17
Sprawdziłem jeszcze raz na spokojnie, to dobijanie to jednak nie do ogranicznika... kiedy się zatrzyma to jeszcze ze 3 centymetry ma do ogranicznika... Nadal nie znalazłem zaworu

: 08.11.2008 20:50:27
autor: off_road
zawór jest pod tą śrubką którą odkręca się kluczem imbusowym, kwestia czy masz do tego pompkę?

: 08.11.2008 21:09:16
autor: Spaced
Dalej mnie zastanawia czemu w takich tematach nikt nie wpada na to, ze zwyczajnie SPREŻYNA MOZE BYC ZA MIEKKA ! To jest najpewniejszy powód dobic w nowym amorze, a nie zadne tam wylania oleju, czy zle regulacja.

: 08.11.2008 21:27:22
autor: matss17
Aha wykręcam sróbke, i pod nią jest zawór?
Skąd to syczenie w takim razie? Waże 73 kg.. jaką zatem powinienem mieć sprężyne?

: 08.11.2008 21:46:38
autor: off_road
Spaced dobrze wyregulowany damper nie dobije nawet na za miękkiej sprężynie:)

: 08.11.2008 21:57:00
autor: matss17
Czyli jest dobrze wyrególowany skoro nie dotyka ogranicznika tylko zatrzymuje się 30 mm przed ogranicznikiem??

: 08.11.2008 22:03:42
autor: Spaced
matss17 no to ci dobija czy zatrzymuje ci sie 30mm przed koncem skoku? Bo juz nie rozumiem. Jesli dobija ci w miejscu to cos jest nie tak i sprezyna jest najpewniejsza. Powiedz jaka masz sprezyne i ile wazysz to bedzie mozna to wyeliminowac.

: 08.11.2008 22:07:09
autor: off_road
matss17 w moim mniemaniu dobrze wyregulowany damper (w sensie dobijania) to taki który na największych głupotach ekstremalnie mocno twardnieje na ostatnich milimetrach skoku. Np na jumpie z mojego garażu :) kto widział ten wie :)

A gdy ktoś nie ma ochoty pakować z garażu, serwisowy tester ugięcia (dźwignia jednostronna znaczy się z dużym przełożeniem) okazuje się być bardzo przydatnym wynalazkiem w takiej sytuacji.

Napisałeś, że damper zatrzymuje się 3cm od odbojnika, walnij jakiegoś dropa i wtedy sprawdź :)
Bujając się w domu go nie sprawdzisz.

: 08.11.2008 22:08:32
autor: Spaced
off_road zalezy do czego. Damper do DH powinien dobijać przy np. skoku na płaskie bo ma całym skokiem pracować.

BTW. Ten drop to mam nadzieje nie na płaskie ;)

: 08.11.2008 22:12:51
autor: matss17
m300x2.5-k52.9
Takie ma oznaczenie

: 08.11.2008 22:14:20
autor: off_road
Spaced spaced zaznaczyłem specjalnie ostatnie milimetry skoku :)
dla mnie to około 5mm ostatnich czyli gdy już odbojnik jest ponad połowę zmiażdżony.

Dokładnie jak piszesz ja tak samo lubię gdy 95% skoku jest wykorzystane praktycznie na byle czym a ostatnie 5% zostaje na nie koniecznie normalne zabawy :)

Spaced pisze:BTW. Ten drop to mam nadzieje nie na płaskie Wink
ależ nie :D jest tam troszkę spadu hehe stanowczo dementuję plotki, ze tam jest płasko.