Strona 1 z 2

najdziwniejsze patenty

: 09.11.2008 14:21:15
autor: mardar007
szczerze mówiąc nie sprawdzałem w szukajce, ale zastanawiam się jakie są wasze najdziwniejsze patenty związane z odchudzaniem sprzętu, zwiększaniem jego wytrzymałości etc. mile widziane zdjęcia:)

: 09.11.2008 15:44:52
autor: Dylski_
Obrazek

Oto mój patent na odchudzenie xD

: 09.11.2008 17:47:00
autor: B_Barczul
Hmmm ja generalnie nawierciłem i wyfrezowalem napinacz, tylko to. Ale chetnie poslucham kto zrobil cos innego, kiedys mi tu ktos doradzil zebym nawiercił kierownice......

: 09.11.2008 18:07:23
autor: Cesiu
nawierciłem i wyfrezowalem napinacz
Też coś takiego zrobiłem, ale nie dawno wykombinowałem inny patent widoczny na zdjęciu. Poliwęglan 8mm grubości. Przetestowane na kamienistych trasach. Mocny, lekki, podobno szyby kuloodporne robi się z poliwęglanu. Nie mylić z plexi!!!! dodatkowo klatkę łańcucha przy napinaczu mam z poliwęglanu ale 3mm.

Może nie jest to "dziwny" patent, ale może ktoś podchwyci pomysł ;)

Wszystkie patenty jak jakieś nawiercania kierownicy itp. wydają mi się głupotą, odchudzanie fajna sprawa ale nie kosztem wytrzymałości i zmniejszeniem bezpieczeństwa w czasie jazdy.

Pozdro

: 09.11.2008 20:02:10
autor: Bombell
Dla mnie mistrzem Lightweight modów jest Krizz z sąsiedniego forum. Daj mu wiertarke i szlifierke to z każdej części zejdzie z 30-40 procent wagi ;D nacinał widelec, rame, przewiercił pedały plastiki czy sławny już Pike non buster Team ;D. Koleś ewidentnie ma fantazje :)
Troche jego twórczości: http://krizz.pinkbike.com/album/lightweight/

: 09.11.2008 20:27:59
autor: FreeMan

: 09.11.2008 20:39:46
autor: mardar007
ten krizz ma poczesane:D ostatnio w jakiejś gazetce była pokazana obręcz która była pięknie nawiercona od strony dętki, zamiast 37 otworów to było tam lekko 200:D

: 10.11.2008 00:41:10
autor: Matos
Patenty? Rozwiercanie śrub ampulowych w środku, poszukaj, było ostatnio na forum ;)

: 11.11.2008 18:44:42
autor: Marcio
Te "patenty" kizza to poprostu glupota. Zmniejsza sobie wytrzymalosc zyskujac pare gramow. Zreszta popatrzcie na jego ramie korby :shock:

: 11.11.2008 20:18:03
autor: Zwolson
Liście i papier w zacisku do sztycy bo szkoda mi kasy na nowy zacisk ;)

: 12.11.2008 14:57:52
autor: bobnh
Dopóki nie spróbujesz nie będziesz wiedzieć jaka to frajda bawić się wiertarka i szlifierka przy rowerze i wymyślaniu co by tu jeszcze zrobić. Oczywiście nad wszystkim trzeba się zastanowi a nie robić na pałe.
W swoich juz nie raz ścinałem wszystko co nie potrzebne , profilowałem haki ,zacisków, nawiercałem główkę , widelec , mocowania itp.
Wszystko co robię jest podyktowane względami estetycznymi. Nie modował czegoś co będzie potem brzydko wyglądać choćbym miał zejść te 100 gr.

To tak nawiasem do patentów kizza...

: 12.11.2008 16:02:15
autor: SeraaX
bobnh to jest tak jak z wbijaniem agrafek w rękę, ktoś może powiedzieć np
bobnh pisze:Dopóki nie spróbujesz nie będziesz wiedzieć jaka to frajda
ale spora rzesza ludzi tego nie zrobi bo uzna to za mniejszy lub większy idiotyzm.
Obrazek
Zakładanie lekkich, ale mocnych części - tak
Osłabianie czegokolwiek dla uzyskania paru g - nie

Jedyne co ja w życiu "wylajtowałem" to przelotka od pancerza przeżytki na rurze podsiodłowej. Ale oczywiście dlatego że mi przeszkadzała

: 12.11.2008 16:48:11
autor: AlanCK
Noo tą kiere to niezły baran musiał nawiercać... pojawia sie pytanie jaki to miało sens ???
przecież kiera bez poprzeczki byłaby lżejsza bezpieczniejsza i wytrzymalsza...

: 12.11.2008 19:50:53
autor: czarny09
po pierwsze widac ze kiera nawiercana bez przemyslenia... krzywo i zle... trzeba jeszcze wiedziec i znac sie troche na metalurgii itd. wiedziec gdzie nawiercenie spowoduje jak najmniejsze oslabienie danej częsci... itd. np. w ramach nawiercanie rury podsiodlowej.

: 12.11.2008 20:21:07
autor: Speed_Street
Myśle ze gdyby po nawiercana byla ta kiera mniejszym wiertłem, i nie w jednej osi, i równo, i TYLKO na poprzeczce , to by nie pekła. Bo poprzeczka w stalowej kierze zapobiega wygieciu, wiec dobra żyłka by wystarczyła ;p (stalowa, naciagnieta;p )

: 13.11.2008 16:07:03
autor: Schodek
nawiercanie ram,kierownic,sztyc to kretynizm totalny.

Nawiercisz ramę i zejdziesz z masy 4-10gr ale jak zaliczysz glebiszcze na ryj to zainwestujesz w protezę wiele tysięcy :) gdzie tu logika ?? bo nie mówcie że ze względów estetycznych szlifuje sie haki w amorach ??

: 13.11.2008 18:11:09
autor: Pajac
A ile ważą te wszystkie płytki i śruby chirurgiczne... Fakt że chyba są z tytanu, ale każdy gram się liczy. :)

: 13.11.2008 18:37:20
autor: Karasmce
Proponuję jeszcze ponawiercać opony i dętki.
Przecież to też kilka gram. :?

: 13.11.2008 20:07:43
autor: FreeMan
mozna nawiercac i szlifowac bez utraty wytrzymalosci... ale tego chyba nikt tu nie rozumie albo prawie nikt