Strona 1 z 1

Problem z amortyzatorem Anodowanie aluminium.

: 09.11.2008 18:19:48
autor: Szalonypająk
Witam

Jak można naprawić taką rzecz w boxxerze, otóż starł mi się teflon i nie co wycieka amor jak sie chowa. Dowiadywałem się, że trzeba to oddać do firmy co annoduje aluminium. Robił z was coś takiego? Bo wymiana lagów to koszt pewnie z ok 700zł. A może ma ktoś z was inny pomysł. Czekam na odpowiedzi. Dzięki !!

: 09.11.2008 19:39:37
autor: FreeMan
zmien uszczelki, bo anoda to nic nie da, ona ma grubosc liczona w mikrometrach

: 09.11.2008 19:56:21
autor: Sokół
W jakim sensie amor Ci z amora wycieka? :D

: 09.11.2008 19:58:11
autor: łukiś
FreeMan zmiania uszczelki nic nie da bo jest powierzchnia lagi nie jest równa to bedzie ciekło...
ena takiego zabiegu jak anodowanie moze kosztowac równierz bardzo duzo :) z tego co wiem ludzie zalepiali czymś dziury w teflonie w warsztatach. popytaj jakiegos mechanika może coś innego wymyśli

: 09.11.2008 20:53:50
autor: Michal4X
Szalonypająk ile w ogole ten boxxer ma lat ze juz starl ci sie teflon :|?? anodowanie jest drogie, nawet byl juz o tym temat.. uzyj szukajki a mysle ze znajdziesz.. moim zdaniem powinienes sprzedac go i kupic cos nowego i mysle ze na tym lepiej bys wyszedl ale rob jak uwazasz..

pzdr

: 10.11.2008 23:14:25
autor: Szalonypająk
Ten boxxer to boxxer race ze skokiem 203mm tak więc tego roczny. Starł się bo przejechano sie nim raz bez oleju... Napisałem do firm co anodują, ale wątpie by mi zrobili taka małą rzecz. No jezeli jakis mechanik zaklei to pewnie nie starczy na dlugo... Ciezka w sumie sprawa. Podobno mozna z tym jezdzic, ale pluje olejem a dolewanie codziennie oleju to komu sie chce. Tak wiec nei wiem.....

: 10.11.2008 23:29:08
autor: mozartt
To jest anodowanie twarde, a nie zwykła anoda. Takie rzeczy w polsce to rzadkość. Poza tym trzeba zdjąć starą warstwę prze położeniem nowej. Za wiele to Ci nie da. Lepiej w nowe/używane lagi zainwestować

: 10.11.2008 23:32:54
autor: Szalonypająk
No w sumie racja. Tyle, że nowe to z 700zl a używanych nei ma do boxxerow z 203 skoku. No jest to pewien problem. Pewnie będzie wiecej z tym pieprzenia niż kupienie nowego. Bo jak nawet zrobia to tez nei wiadomo ile i czy to wytrzyma.

: 10.11.2008 23:39:29
autor: MLYNoBIKER
Michal4XNie musiał być stary
kolega ma boxxera race 2006 przez "głupote" bo nie wymienił uszczelek bo w twomarku mu powiedzieli ze wystarczy psikać wd40 i wycierać szmatką <lol> no i laga zaczęła się zdzierać...

: 11.11.2008 01:30:42
autor: XXX
nie wiem czy dobrze pamietam ale w jakims temacie o rysach na lagach ktos pisal ze jak rysa jest gleboka to mozna to wypelnic lakierem akrylowym czy akrylem...cos w tym stylu..jesli sie myle to mnie poprawcie... ale z tego co wiem akryl jest dosc twardy i gladki wiec jakby go na to wytarte miejsce nalozyc i wypolerowac rowno to by pomoglo chyba...

Szalonypająk poszukaj na e-bayu jakiegos rozwalonego boxxera.. pekniety na busterze czy cos.... albo z rozwalonymi tlumikami co kolwiek... i wez od niego lagi :)

: 11.11.2008 08:03:40
autor: viejo
Szalonypająk lakier akrylowy (i nie tylko) pomaga na male ryski. tylko trzeba duzo precyzji podczas nakladania bo ewentualne szlifowanie czy tez polerowanie jest ryzykowne. na duze ubytki na powierzchni lag mozna by probowac ale szanse niewielkie. sprobuj moze sie uda

: 11.11.2008 10:42:19
autor: Szakall
mozesz sprobowac bezbarwnym lakierem do paznokci i wyszlifowac nadmiar papierem wodnym

: 13.11.2008 21:17:19
autor: Szalonypająk

: 13.11.2008 21:26:27
autor: motorex
oo to nieciekawie wyglada jak w duro :P tylko ze ty chyba platami sie starlo

: 13.11.2008 21:52:21
autor: Marcio
Szalonypająk Normalnie boxxero-duracz. Nie zauwazyles, ze anoda zaczela ci sie scierac? No chyba ze faktycznie odeszla calym kawalkiem <lol>

Mozna by sprobowac z lakierowaniem choc pewnie to nie utrzyma sie dlugo. Na twoim miejscu szukalbym lag i kropka. <o ta

: 13.11.2008 22:42:03
autor: morthias
Dlugo byl jezdzony na uszczelkach Enduro, i czy anoda scierala sie przed zalozeniem ich? Jesli tak, to wlasnie one moga byc powodem, moj znajomy mial to samo w boxxie (2004 bodajze) po zalozeniu Enduro Seals, widzialem kilka 888 z powycieranymi goleniami i uszczelkami Enduro, bodajze Sudi z tego forum tez to kiedys opisywal (w swoich 66 tez mial Enduro...?). U mojego znajomego po zalozeniu tych uszczelek (prawidlowo oczywiscie) lagi chodzily z wyraznym oporem, oznacza to, ze tarcie miedzy lagami a uszczelkami jest naprawde duze.

: 13.11.2008 22:46:59
autor: off_road
morthias zgadza się ile razy ktoś mnie prosi o wymianę ale koniecznie po kosztach czyli enduro okazuje się, ze one mają kosmiczny opór ;|
działają jak dodatkowa platforma w widelcach :D
wcale się nie dziwię, że zdzierają anodę przy takim tarciu... nawet przy smarowaniu i to obfitym.

Co do fotosa, samo rozpoczęcie uszkodzenia powierzchni było przed uszczelkami (brak zmian oleju + syf + złe smarowanie + uszkodzenie na ślizgu)
uszczelki enduro bardzo skutecznie powiększają cały efekt :)

A tak w nawiasie to często lagi w RS-ach są w okolicy ślizgów tak właśnie uszkodzone.

Kolego zmartwię Cię, to co widać na foto to wierzchołek góry lodowej w środku nie będzie anody na 3x takiej powierzchni...

: 13.11.2008 23:11:03
autor: morthias
off_road, fajna prace Boxxerow niestety trzeba przyplacic faktem, ze te amory nalezy czesciej serwisowac. Mialem Boxxera z 2002 roku i lagi na calej dlugosci byly idealne, a widywalem Boxxy z rocznikow 2006-2007, w ktorych przy slizgach lagi byly wydarte do golego aluminium.. Ludzie, to nie Marcoki w ktorych wymienisz olej raz na 2 lata (w hardkorowych przypadkach) i bedzie dzialac...