Strona 1 z 3

OPONY DH

: 11.11.2008 15:49:56
autor: Aram
Witam,
Zakładam ten temat ponieważ często pojawiają sie pytania o opony (jakie na jaka nawierzchnie itd.) Ten temat chyba wielu osoba pomoże w dobraniu odpowiednich opon i przy okazji nie będzie milionów pytań o opony.
Opisze opony na których jeździłem:
-Maxxis Minion DHF- Jak dla mnie jest to najlepsza opona na większość tras w PL na suche warunki, Warto kupić 2 przednie miniony i mieć je z przodu i tyłu. Opona najlepiej sie trzyma na kamienistych trasach.
-Maxxis Roller- Opona na suche warunki najlepiej spisuje sie na korzenistych trasach i luźnej nawierzchni. Na przesychajacej trasie tez daje rade.
-Maxxis swampthing-ogólnie nie lubię jeździć na tej oponie, można ja zastąpić inna o czym napisze dalej. Opona na przesychajace błoto, jest dość uniwersalna, na suchym tez daje rade.
-Maxxis wetscream-opona na duże błoto, ma dość duże opory toczenia, można przyciąć środkowy bieżnik o ok 3mm(tak jak robi team YETI), albo środkowy i boczny(animal comencial) tez o 3 mm. Wtedy nie zwija sie tak bardzo w szybszych zakretach.
-Michelin Mud 3- Opona ogólnie daje rade ale sie bardziej zwija (od wetscrema) na szybszych odcinkach trasy.

Wszystkie maxxisy najlepiej brać 42a, bo 40a sie trochę zwija. Jeździłem na rollerach 3c i jakoś mi nie siadło za bardzo. Jak bedziecie na tej oponie duzo jezdzic na kamienistych trasach to gruba scianka musi byc.

O intensach moze ktos inny napisze bo nie jezdzilem duzo na nich.

Pozdrawiam Aram

: 11.11.2008 16:45:28
autor: Sztywniak
Aram, a ktora mieszanka jest bardziej miekka 42a czy 40 :?: jedni mowia ze 40 inni, ze 42 :?

: 11.11.2008 17:12:04
autor: klexuh
Sztywniak im wieksza liczba- tym mieszanka twardsza... nie bardzo wiem co znacza te literki przy mieszance :?:

: 11.11.2008 17:29:56
autor: Aram
42a twardsza dlatego mniej sie zwija, a w maxxisie to a przy mieszance oznacza rodzaj gumy

: 11.11.2008 17:59:26
autor: dhcyc
hehe dobrze zrobiłeś zakładając ten temat Aram, bo już zaczynało to być denerwujące...

ogólnie to podpisuje sie pod tym co napisałeś, tyle że ja tylko na maxxisach jeżdzę no i nie goliłem jeszcze wetów

: 11.11.2008 18:05:45
autor: Aram
Ja właśnie skończyłem przycinać wety (tak jak YETI) tylko środkowy bieżnik tak o polowe jego wysokości, wszystko wyszło w miare równo, będę testował to napisze co i jak.

: 11.11.2008 23:45:01
autor: Spaced
AramDH olac maxxisa i brac hutchinsona ;) Mialem Miniony, High Rollery i odpowiedniki Speca rollków i Barracuda trzyma sie znacznie lepiej. Na twarde 50a, a na mokre 35a. Zywotnosc wieksza znacznie jesli chodzi o scieranie sie gumy od maxxisa, klocki tez znacznie sztywniejsze nawet w 35a i zero skladania sie na zakretach. Polecam te opony na wszystko poza wielkim błotem.
Na nowy sezon szykuja 2 komponentowa i własne spiki. Chyba przetestuje.


BTW. Co ci w 3c dokładnie nie pasowało? Bo zastanawiały mnie te opony.



Tak przy okazji to ja od siebie bezdetkowe polecam opony. Tak długo jak nikt szklem po trasach nie rzuca to same zalety ;)

: 11.11.2008 23:53:50
autor: BorDH
Apropos panowie polecam takze bardzo bardzo Nokianka NBX 2,5 w mieszance 50 jest dosyc uniwersalny na bloto klapa. ale kamienie,trawa,trawersy mu nie straszne tylko wazne wersja Nokian NBX 2,5 DH !!!!! Bo zwykla jest roche za twarda ... Pzdr

: 11.11.2008 23:56:04
autor: babolfr
BorDH pojeździj na np minionach, a już nie będziesz zachwalał nokianów.... :wink:

: 11.11.2008 23:59:09
autor: BorDH
Mowisz ze miniony lepsze ???? Jaką proponujesz mieszanke ??? i brac przednia i tylną ???? Czy tak jak napisla kolega Aram 2 x przod ?????
Pzdr

: 12.11.2008 00:13:46
autor: easy_rider
Mieszanki gumy stosowane w oponach Maxxis:

- 70a
Trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross.
- uniwersalna mieszanka gumy;
- wysoka trwałość bieżnika;
- niskie opory toczenia.

- 62a
Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumy do wyścigowych opon szosowych, Cross Country serii eXCeption oraz BMX z serii BMXception.
- zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem;
- mniejsze zużycie bieżnika;
- niskie opory toczenia.

- 60a Maxx Pro
Najbardziej trwała mieszanka stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- długa żywotność bieżnika;
- niskie opory toczenia.

- 57a
Mieszanka gumy oparta na bazie SYLICA stosowanych do wyścigowych opon szosowych.
- zwiększona przyczepność;
- niskie opory toczenia.

- 42a Super Tracky
Miękka mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- tylko do wyścigów;
- optymalne toczenie, hamowanie oraz kontrola w zakrętach;
- zwiększona przyczepność w każdym terenie.

- 40a Slow Reezaay
Najbardziej miękka mieszanka gumy o doskonałych właściwościach amortyzujących stosowana w oponach DH.
- tylko do wyścigów;
- zwiększona elastyczność umożliwiająca dostosowanie się opony do kształtu nierówności;
- doskonała praca w niskich temperaturach.

: 12.11.2008 00:20:15
autor: Spaced
BorDH ja to bym ci od razu polecał Barracude od Hutchinsona ale trzeba sie troche namachać zeby to dostać bo dystrybutor w PL troche w głowe upośledzony jest. Dłuzej zyje i lepiej trzyma. Minion to taka solidna guma.

easy_rider wiesz, ze opisy ze stron z rzeczywistoscia mało wspolnego maja ;)

: 12.11.2008 00:24:00
autor: easy_rider
Spaced 60a ściera się szybciej od 40a ? dżizas okłamali mnie :mrgreen:

: 12.11.2008 00:30:14
autor: BorDH
Spaced na Barracude na pewno nie ma sznas ;] a odnosnie Minionow dortadzasz p i t czy 2 x p (jak mowiel aram) a i jaką mieszanbke bys polecal (smigam glownie na stozku)

: 12.11.2008 09:38:40
autor: Korean_Boy
BorDH
wez przod minion DHFa tył np high rollera

jak dla mnie minion DHR w porownaniu z przednia to klapa :/

bierz 42a choc dosc szybko sie scieraja ale cos za cos

: 12.11.2008 11:40:06
autor: Aram
Na stożek to rollery 42a 2,5. Wiadomo bo roller najlepszy na korzenie. Możesz tez dać zestaw Minion DHF na przód i roller na tył wszystko 2,5 42a. Na mistrzostwach jechałem na rollerach chociaż było jeszcze błoto i dawały rade.

: 12.11.2008 12:01:34
autor: AlanCK
Witam
Jeżdze teraz na High Roller 42a przód i Minion DHR 40a tył

Zastanawiam sie jakie gumy założyć jak już te polegną... może ktoś coś polecić bo przekonałbym sie na własnej skórze co lepsze...

Zastanawiam sie przede wszyskim na Intensami... Jeździł ktoś i może sie o nich wypowiedzieć ??

: 12.11.2008 13:13:00
autor: Spaced
Może odpowiednik miśków DHRa? Podobno duzo bardziej udane. To było DH24 czy tam 16. Idea opony ma sens bo poprzeczne knoby hamowanie maja ułatwiać.

Ogólnie to na trasy z trawersami musi byc dobra linia bocznych knobów. HR i DHF spoko maja. Baccadue dalej bede lansowac bo wyzsze sa.

AlanCK intensiaki mieszane opinie maja. Na trawersie to raczej srednio i najlepiej to albo jak Aram poleca, a jeszcze lepiej to tak jak ja jezdze ;)

: 12.11.2008 13:26:43
autor: ACextreme
A ja sie dolacze do tematu...

Mianowicie interesuje mnie faktyczna roznica w oponach michelin DH16/DH24 jezeli chodzi o szerokosc. Czy jest ona az tak wielka biorac pod uwage 2.2" (54) i 2.5" (58)???
Waze niecale 90kg i mam DH24 w wersji 2.5" i sa super, ale nie wiem czy przy tym 2.2" nie beda za waskie? Niby szerokosc ta sama jak MUDy ale wizualnie roznica jest znaczna.

Jak to jest faktycznie?