Strona 1 z 2
Marzocchi Junior T SSV 06 czy Super T RCV 07 ?
: 16.11.2008 15:41:20
autor: matuff
Witam
Chciałbym się dowiedzieć, jak się ma praca tych amortyzatorów, który z nich lepiej wybiera nierówności, zwłaszcza te średnie i małe?
Mowa o amortyzator z osią QR 20 oczywiście :P
Pozdrowienia
: 16.11.2008 16:33:40
autor: mrutbdg
na Twoim miejscu bym wzial Super T 07. A tak w ogole sa to uzywki czy nowki?
: 16.11.2008 16:41:55
autor: ablee
matuff super T ponieważ ma zewnętrzne regulacje tłumienia i kompresji.
: 16.11.2008 16:44:42
autor: greenman
ablee junior 06 ma zewnetrzna regulacje tłumienia powrotu i naprezenia wstepnego (czy cos w tym stylu :P )
wiem bo sie tym ostatnio bawiłem

: 16.11.2008 16:48:11
autor: matuff
Nówki, prosto ze sklepu :P
Dzięki za odpowiedzi, jak ktoś miałby coś do powiedzenia o tym amortyzatorze i o używaniu rcv to bardzo bym prosił
Edit: W opisie juniora nie wymieniają reg. kompresji (?)
: 17.11.2008 17:34:54
autor: Tusiu993
Super t !

Ja na wiosne bede zmienial amortyzator i po wielu namyslach zostaje Super t
Po pierwsze Super t to olej/sprezyna/powietrze a junior tylko olej/sprezyna i co nowe to nowe :P
: 18.11.2008 15:19:31
autor: tobo
junior nigdy nie mial regulacji tlumienia kompresji, nie wszystkie mialy nawet regulacje tlumienia powrotu. 06 ma.
bebechy juniora sa praktycznie niezmienione od poczatku jego produkcji - inni poszli do przodu a junior pozostal - jako budzetowy amor fr/dh w ofercie marzocchi.
gdy jest to pierwszy czyjs "prawdziwy" amor to stwarza bardzo dobre wrazenie jesli chodzi o kulture pracy, w porownaniu jednak to systemow bardziej zaawansowanych nie grzeszy wg mnie czuloscią ani precyzją dzialania.
tlumiki rcv to rozwojowa wersja tlumikow ssv, choc zasada dzialania pozostala ta sama. plusem są obecne w super t rcv regulacje zewnetrzne tlumienia, co w produkcie tak uznanej (jeszcze do niedawna) firmy powinno byc obowiazkiem a nie prezentem za duzą kase
warto wspomniec ze tlumiki tego typu lubią pukać/cykać/stukać (zalezy jak kto to nazwie) i nie kazdy jest w stanie to znieść.

: 18.11.2008 21:48:38
autor: matuff
Więc padło na Super T
OT:
Amorek wyląduje w ramie 17'' (o ile dobrze pamiętam) Authora Kinetica 6061 hydroformowanej z 2005r. Nie jeżdżę ostro więc mam nadzieję, że jakoś wytrzyma, a jak nie, to kupię Pitbulla

Gdy sklecę tego hmm... choppera to podeślę foto
Pozdrowienia
: 18.11.2008 22:47:27
autor: Spaced
matuff do obu ram to raczej nizszy wideł by sie przydał. Jakis Z1 czy w ostatecznoci 66 na 170mm.
: 18.11.2008 22:48:26
autor: Bombell
matuff pisze:Amorek wyląduje w ramie 17'' (o ile dobrze pamiętam) Authora Kinetica
Co !!!!!!!!!!!!!!!!! Na łeb upadłeś Panie ??????? Przecież to zwykła ramka do xc i ty chcesz tam dwupółke 170mm pakować. Wysokie masz ubezpieczenie? Przecież główka na krawężniku ci odpadnie...

lol
A jak nie jeździsz ostro to po co ci aż taki amor? Lans?
: 18.11.2008 23:02:04
autor: Spaced
Bombell nie chcialem tak brutalnie

: 18.11.2008 23:08:07
autor: Bombell
No ale kurcze zdrowie ma się jedno i nie da się kupić za żadne pieniądze. Trzeba chłopaka ratować zanim coś sobie zrobi

Do tej ramki 100-120mm to zupełny max. Chyba, że ma wysokie ubezpieczenie to może śmigać na xciakau z Super T. Czysty zysk ;D
: 19.11.2008 15:47:09
autor: matuff
Nie rozumiem, dlaczego główka ramy miałaby odpaść po wjechaniu na krawężnik. Czy amortyzator dwupółkowy przenosi większe siły na ramę niż jednopółkowy?
Edit: Marzocchi Z.1 RC2 ETA 2007 będzie dobry do tej ramki?
: 19.11.2008 16:49:36
autor: greenman
matuff predziej i nawet lepszy bedzie :P kolega ma i sobie bardzo chwali tego z1 rc2
: 19.11.2008 16:53:18
autor: Bombell
To ramka do xc i przystosowana do amorków 80-120mm max. Seryjnie tam jest bodajze 80mm a wsadzając tam 170 poprostu nie wytrzyma i predzej czy później główka odpadnie, nawet od normalnej jazdy. I tak wogóle do czego chcesz amorka używać? Piszesz, ze nie jeździsz ostro i chcesz go włożyć do rowerka xc

WTF?
: 19.11.2008 17:14:45
autor: matuff
Rower jest moim codziennym środkiem transportu, ale oprócz tego czasem zdarza mi się pojechać na jakąś wycieczkę. Lekki downhill bez skoków i dropów, jazda po pofalowanym terenie (specjalność Świnoujskich terenów).
Jestem modelarzem i niekiedy muszę przemierzyć 30- 50km z 10kg plecakiem po właśnie takich terenach, co z wiecznie zamulonym amortyzatorem bez jakiegokolwiek tłumienia było/jest bardzo męczące.
: 19.11.2008 17:37:03
autor: Bombell
To po jakiego grzyba ci dwupółka? Z tego co mówisz to potrzeba ci amorka xc/enduro a nie od razu dwupólki 170mm. Jakiś lekki amor 130mm w zupełności tu wystarczy. Może nawet coś z regulacja skoku by się przydało jak Reba, Tora czy Revelation z U-turnem. No i powiedz jeszcze jaką masz oś z przodu.
: 19.11.2008 17:40:38
autor: greenman
matuff do takich celów ci wystarczy spokojnie RS pike. Zobacz na mkbikeonline bo tam o ile pamietam były dosc dobre ceny na pike np.
http://mkbikeonline.com/sklep/product_i ... ucts_id=91
http://mkbikeonline.com/sklep/product_i ... ts_id=3922
: 19.11.2008 18:23:08
autor: matuff
Przekonaliście mnie, nie będzie dwupółki.
Oś sztywna 20mm
Pike całkiem fajny ale jakoś nie przekonują mnie wyroby firmy Rock Shox.
A co powiecie o tym Z.1:
http://www.rowerowy.com/amortyzatory/ma ... c2eta.html
Przekonuje mnie za nim jego regulacja tłumienia kompresji, odbicia, blokada skoku (ETA), sprężyna zwojowa i pneumatyczna, historia...