Strona 1 z 4

Lekka obrecz 26

: 19.11.2008 21:22:56
autor: Rodzer
Witam
Jestem tu nowy wiec jak cos zle zrobilem to pisac
Co do mojego pytania to poszukuje jakiejs bardzo lekkiej obreczy , zeby mialy mniej niz 550 gr. Moze to byc nawet i markoszet ktory gnie sie w rekach :twisted: Kasy na ten cel mam 150 zl ale im mniej tym lepiej .Najelpiej zeby mozna to bylo dostac w Pl 8) Bym zapomnial szerkosc najelpiej kolo 30 mm

: 19.11.2008 21:34:07
autor: Michal4X
single track,mtx 29, equalizer 29, ew moze cos z mavica.. btw. czemu ma byc szerokosc 30mm??

: 19.11.2008 21:38:08
autor: Rodzer
yyy pomylilem sie szczerokosc najelpiej zeby byla kolo 40 mm :roll: A tak dokladniej ? Mavic raczej za drogi

: 19.11.2008 21:48:17
autor: ugabanda
O_o

ty chcesz dostac obręcz 40mm i 550 gramów!?!?!? lol... jak dla mnie to ciezko bedzie znalezc, bo obrecze o tej szerokości są zazwyczaj wytrzymale i ciężkie, a lekkie obręcze do XC są węższe

: 19.11.2008 21:48:36
autor: Michal4X
no to skoro do 40mm to hmmm.. mtx39, s-type (szer 34mm ale jest naprawde wytrzymaly) z alex rimsa chyba dobra byla supra bh..
jeszcze powiedz w czym bedzie uzywana ta obrecz to bedzie mozna cos lepiej dobrac..

: 19.11.2008 22:14:30
autor: Rodzer
Moze inaczej napisze . Chce kupic jakas lekka obrecz na przod . Skladam lekkie kola bo jak wiaodmo masa obrotowa jest najwazniejsza . Ma to wszystko wspolgrac z boxxerem oponka minion dh 2.5. Jestem poczatkujacy i nie wiem jaka szerkosc najelpsza :) myslalem ze cos kolo 40mm bedzie good. Zastosowanie to ozywiscie dh :twisted:

: 19.11.2008 22:15:58
autor: MLYNoBIKER
single track / 6.1 / 721

: 19.11.2008 23:25:49
autor: Bombell
Mavic EN521, najlżejsza z serii Extreme Mavica, coś koło 530-540gram i cena właśnie koło 140-150zł.

: 20.11.2008 00:38:15
autor: Spaced
Ew. EX 721. Troche ciezsze ale znosi duzo.

MLYNoBIKER single track i 6.1 to obrecze do niczego nie nadajace sie jesli sie jezdzi jakkolwiek po nierównym ;)

: 20.11.2008 06:13:51
autor: Acidusss
E tam przesadzasz, DT nie są takie strasznie złe. Technicznego ridera zniosą spokojnie w szczególności na przodzie. Oczywiście wersja d. Co nie zmienia faktu, że 721 jest nie tylko sporo sztywniejszy ale i lżejszy.

: 20.11.2008 11:54:31
autor: Spaced
Acidusss na równej trasie (FR w leogangu ) poszły w tydzien... Moze to wina pierwszej seri ale dziekuje za te opony.

: 20.11.2008 13:11:29
autor: uzurpator
Rodzer pisze:Skladam lekkie kola bo jak wiaodmo masa obrotowa jest najwazniejsza .
Bzdura.

: 20.11.2008 13:17:53
autor: Spaced
uzurpator rozwiń mysl bo ciekawy jestem ;)

: 20.11.2008 14:41:04
autor: Rodzer
Dzieki chlopaki , ale poczekam jeszcze do gwiazdki i kupie cos lepszego 8)

uzurpator chyba jednak nie bzdura , ale jednak moglbys napisac dlaczego tak uważasz

: 20.11.2008 15:13:21
autor: MLYNoBIKER
SpacedE tam... na przód idealne ;p

: 20.11.2008 15:25:51
autor: uzurpator
Spaced:

Przelicz sobie energię kinetyczną ruchu obrotowego koła i porównaj do energii kinetycznej całego roweru.

Wyjdzie Ci, że energia całego roweru jest circa 100 razy większa niż energia kinetyczna samego ruchu obrotowego. Ale cóż - mit masy rotowanej wiecznie żywy.

* szybkie przeliczenie:

Koło 26" 1.2 kg, prędkośc 10m/s (36km/h) -> Ek = 50J.
Koło 26" 2.4 kg, prędkośc 10m/s -> Ek = 100J.

Energia kinetyczna 100 kg jeźdzca przy tej prędkości -> 5000J. Czyli róznica wynosi 1%. W próżni, w warunkach idealnych, z sprzętem mierniczym masz szansę odczucie tego. Oraz także strata 100g na kołach to oszczędnośc 1promila - w praktyce bez znaczenia.

http://groups.google.pl/group/pl.rec.ro ... %22&rnum=3

: 20.11.2008 15:36:29
autor: ugabanda
uzurpator ale zobacz ze kolo się obraca więc dochodzi efekt żyroskopowy

: 20.11.2008 15:45:22
autor: uzurpator
ugabanda - nie te prędkości i nie te siły i nie te odkształcenia aby efekt zyroskopowy powodował jakiekolwiek dodatkowe efekty - różnice są mikroskopijne, jeszcze mniejsze niż w przypadku energii kinetycznej ruchu obrotowego.

: 20.11.2008 15:56:29
autor: Acidusss
100g na kole czuć i nikt mnie nie przekona, że nie. Szybciej się przyspiesza w szczególności na prostej.
W XC jest to jeszcze bardziej odczuwalne.

Policz sobie momenty siły jakie są potrzebne przy koła ciężkich a jakie przy lekkich. To w prosty sposób pokazuje jaką siłę musisz "wdeptać" w pedały.