Konstrukcje warte uwagi( RAMY )

Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Konstrukcje warte uwagi( RAMY )

Post autor: Noldorek »

Więc przeglądając pink-a wpadłem już kilka krotnie na takie konstrukcje...nie koniecznie malowane ołówkiem na kawałku kartki...tylko projektowane...a czasem nawet realizacje tych projektów...pierwsza rama która mnie zainteresowała to:
Obrazek
Obrazek
http://oneghost.pinkbike.com/album/Our-Bikes/
Ramka po pewnym czasie....jako projekt mnie nie przekonywała...teraz jednak budzi zainteresowanie...a druga mnie zaskoczyła... "regulacją" górnego "linka"
Ciekawe rozwiązanie zapewne zmieniające tą ramę :)
Obrazek
http://dhdeskisiad.pinkbike.com/album/pics/
moze ktoś zna podobne projekty :) Warte uwagi... :shock:
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
kar0l
Posty: 222
Rejestracja: 11.11.2006 21:18:01
Kontakt:

Post autor: kar0l »

Ładna ta pierwsze rama jest :D Szkoda, że nie pokazali zdjęcia całego roweru. Wygląda bardzo profesjonalnie i powinna być w sprzedaży, bo w tle widać jeszcze 2 wahacze, czyli nie jest to jedyny egzemplarz. Co do drugiej ramy, a właściwie jej projektu, to już się chyba kiedyś przez to forum przewinęła :mrgreen:
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

ciekawe projekty, jestem tylko ciekaw jak z sztywnością konstrukcji a co za tym idzie żywotnością połączeń?
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Piszesz że znalazłeś to na Pinkbike'u - może podasz profil autora?

Rama faktycznie ciekawa, wygląda bardziej profesjonalnie od zwykłych home-made'ów, ciekawe czy zaprojektował ją "zwykły" rowerzysta :)
http://brooce.pinkbike.com
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

Linki już są pod zdjęciami... :)
Widać ze do pierwszej ramy ktoś naprawdę się przykładał i wygląda to na dość przemyślaną konstrukcje :) podoba mi się umieszczenie dampera i jednocześnie jego "schowanie: w ramie :) jeśli dobrze widzę to nawet przed błotem :)
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

fajna rama, ale czy nowatorska?
nowatorskie to dla mnie ciut więcej, do tej są mniej lub więcej podobne,
wg mnie na takie miano bardziej zasługuje np taki empire ap-1
Obrazek
http://www.pinkbike.com/photo/2413560/
albo 2stage
Obrazek
http://www.pinkbike.com/photo/1947329/

a co do fajnej ramki(projektu) który mi się podoba mogę wymienić np projekt ramy Mozarta
Obrazek
http://www.pinkbike.com/photo/1703243/
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

No tak...Empire 2stage tu tez pasują...ale one są robione dużym nakładem :)
Właśnie brakowało mi ramki Mozata THX :mrgreen:
ta druga rama mnie tak zaciekawiła dlatego że ma górny link który można regulować...a pierwsza śledziłem już jakiś czas był o niej nawet jakiś news na pink-u.
Każda z ramek wprowadza coś CIEKAWEGO :)
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

Heh, moja rama niestety nie doczekała się wykonania;)
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »

http://oneghostindustries.blogspot.com/
To do tej pierwszej ramy.
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

mozartt
Zawsze jest rozwiązanie "MIELEC" :P ale druga strona medalu to koszta :(
Chyba ze na napinaczach się dorobisz :D
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
kweber
Posty: 48
Rejestracja: 08.05.2005 16:37:10
Lokalizacja: krak
Kontakt:

Post autor: kweber »

a taką konstrukcję ktoś pamięta ?

warto zobaczyć animację pracy ramki:
http://www.corsairbikes.com/fly.aspx?la ... animations
[S] SPEC ENDURO SX 04;
http://www.pinkbike.com/photo/4016839/
GG: 4891043
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pozwolę sobie dodać link do tego jak pracuje 2 stage :)

http://www.2stagebikes.com/MC_Downloads ... iagram.swf
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Obrazek

2 dampery, w tamtych czasach napewno nowatorskie rozwiazanie (no i sama zasada dzialania zawieszenia)

mimo uplywu lat pomysl z regulacjami dampera i rury podsiodlowej nadal jest kozacki
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Driver tak ale 2 stage ma o tyle nowatorskie rozwiazanie, ze nie masz typowej lini po której podrózuje oś, a zamiast tego masz (przynajmniej w teori) cos ala pole ugiecia.

Apo ma 2 dampery po prostu dlatego, ze ma posrana ilosc skoku. Innowacja srednia.
Swoja droga fajnie, ze nawiazuja do dawnych czasów ale nie łatwiej bylo dogadac sie z jakas firma i zrobic rame z damperem 300mm? Do orange na 2010 beda taki pakowac. No chyba, ze tutaj też działa to jak w 2stage ale mysle ze poruszyliby ten temat na stronie ;)
MateuszWLCK
Posty: 95
Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
Kontakt:

Post autor: MateuszWLCK »

A w 2 stage pierwszy damper nie jest za bardzo katowany ? Bo zanim 2 zacznie pracować to pierwszy musi się ugiąć o ok. 80%, czyli jeśli już drugi będzie w połowie skoku to pierwszy dobije. Rozumiecie o co chodzi? no i dampery muszą być idealnie ustawione żeby to ładnie pracowało.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

MateuszWLCK napisz do 2stage bo oni chetnie odpowiadaja na maile. Z tego co mi pisali to daja ci dokładne porady co do ustawien damperów i podobno nie jest to takie trudne. Troche ludzi juz na tym jezdzi. Co do obciazen dampera to tak samo tutaj jak i w corsairze crownie przynajmniej wg zalozen przejscie miedzy damperami jest płynne i nie sa na twardo dobijane wiec zywotnosc nie jest zagrozona. Ale sugeruje lepiej do nich napisac bo chłopaków z 2stage pytalem o to dobrze z rok temu.
podnietek
Posty: 475
Rejestracja: 09.05.2004 14:04:57
Lokalizacja: Roznie bywa
Kontakt:

Post autor: podnietek »

Zywotnosc nie jest zagrozona, a wrecz powinna byc wydluzona, jako ze glowny damper nie dostaje takiego wycisku. W momencie, kiedy juz powinien az zaskrzypiec od obciazenia (w normalnej ramie) prace zaczyna przejmowac ten maly dupersztyngiel i odciaza glowny damper. Tak ja to widze.
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Spaced pisze:Driver tak ale 2 stage ma o tyle nowatorskie rozwiazanie, ze nie masz typowej lini po której podrózuje oś, a zamiast tego masz (przynajmniej w teori) cos ala pole ugiecia.
Przeciez ja sie nie wypowiadalem o tym 2stage
Spaced pisze:Apo ma 2 dampery po prostu dlatego, ze ma posrana ilosc skoku. Innowacja srednia.
Swoja droga fajnie, ze nawiazuja do dawnych czasów ale nie łatwiej bylo dogadac sie z jakas firma i zrobic rame z damperem 300mm? Do orange na 2010 beda taki pakowac. No chyba, ze tutaj też działa to jak w 2stage ale mysle ze poruszyliby ten temat na stronie Wink
Ale ja mowie o tym starym Apocalypse (z wygladu przynajmniej jest taki sam jak nowy). A przeciez dawanie dampera 300 mm to nie to samo co dwa dampery bo przeciez przy normalnej jezdzie dziala tylko 1 damper a przy mocnym uderzeniu wlacza sie drugi (dodatkowy skok) i mozesz ustawic ze pierwsza czesc (np. 200 mm) skoku jest liniowa a druga (np. 100 mm) mocno progresywna, a czy na jednym damperze to ustawisz to niewiem, ale szczerze mowiac srednio mnie to obchodzi, a temat jest o innowacyjnych konstrukcjach - ten model Karpiela w tamtych czasach byl zdecydowanie innowacyjny, tak samo jak Monster T jak wszedl do produkcji
Pure Freeride
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Driver liniowo do progresywnie jak chcesz to wez damper powietrzny z duzą komorą - DHX air przed 09 rokiem. Zreszta mozna tak krzywa zaprojektowac. A mówisz o starym bo mówisz w swoich czasach. Tam zadnej magi nie ma. 2 dampery byl dlatego ze było duzo skoku.

A monster nie był innowacyjny. Był po prostu duży. Zadnej magi nie było w zrobieniu bardzo ciezkiego i hamoodpornego amora.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość