Strona 1 z 8
Konstrukcje warte uwagi( RAMY )
: 20.11.2008 21:14:52
autor: Noldorek
Więc przeglądając pink-a wpadłem już kilka krotnie na takie konstrukcje...nie koniecznie malowane ołówkiem na kawałku kartki...tylko projektowane...a czasem nawet realizacje tych projektów...pierwsza rama która mnie zainteresowała to:
http://oneghost.pinkbike.com/album/Our-Bikes/
Ramka po pewnym czasie....jako projekt mnie nie przekonywała...teraz jednak budzi zainteresowanie...a druga mnie zaskoczyła... "regulacją" górnego "linka"
Ciekawe rozwiązanie zapewne zmieniające tą ramę
http://dhdeskisiad.pinkbike.com/album/pics/
moze ktoś zna podobne projekty

Warte uwagi...

: 20.11.2008 21:24:31
autor: kar0l
Ładna ta pierwsze rama jest

Szkoda, że nie pokazali zdjęcia całego roweru. Wygląda bardzo profesjonalnie i powinna być w sprzedaży, bo w tle widać jeszcze 2 wahacze, czyli nie jest to jedyny egzemplarz. Co do drugiej ramy, a właściwie jej projektu, to już się chyba kiedyś przez to forum przewinęła

: 20.11.2008 21:32:32
autor: KaKTuSSS
ciekawe projekty, jestem tylko ciekaw jak z sztywnością konstrukcji a co za tym idzie żywotnością połączeń?
: 20.11.2008 21:46:35
autor: brooce
Piszesz że znalazłeś to na Pinkbike'u - może podasz profil autora?
Rama faktycznie ciekawa, wygląda bardziej profesjonalnie od zwykłych home-made'ów, ciekawe czy zaprojektował ją "zwykły" rowerzysta

: 20.11.2008 22:05:15
autor: Noldorek
Linki już są pod zdjęciami...
Widać ze do pierwszej ramy ktoś naprawdę się przykładał i wygląda to na dość przemyślaną konstrukcje

podoba mi się umieszczenie dampera i jednocześnie jego "schowanie: w ramie

jeśli dobrze widzę to nawet przed błotem

: 20.11.2008 22:09:34
autor: SeraaX
fajna rama, ale czy nowatorska?
nowatorskie to dla mnie ciut więcej, do tej są mniej lub więcej podobne,
wg mnie na takie miano bardziej zasługuje np taki empire ap-1
http://www.pinkbike.com/photo/2413560/
albo 2stage
http://www.pinkbike.com/photo/1947329/
a co do fajnej ramki(projektu) który mi się podoba mogę wymienić np projekt ramy Mozarta
http://www.pinkbike.com/photo/1703243/
: 20.11.2008 22:18:45
autor: Noldorek
No tak...Empire 2stage tu tez pasują...ale one są robione dużym nakładem

Właśnie brakowało mi ramki Mozata THX
ta druga rama mnie tak zaciekawiła dlatego że ma górny link który można regulować...a pierwsza śledziłem już jakiś czas był o niej nawet jakiś news na pink-u.
Każda z ramek wprowadza coś CIEKAWEGO

: 20.11.2008 22:56:02
autor: mozartt
Heh, moja rama niestety nie doczekała się wykonania;)
: 20.11.2008 22:59:59
autor: wujekeman
: 20.11.2008 23:36:56
autor: Noldorek
mozartt
Zawsze jest rozwiązanie "MIELEC" :P ale druga strona medalu to koszta
Chyba ze na napinaczach się dorobisz

: 21.11.2008 09:47:33
autor: kweber
a taką konstrukcję ktoś pamięta ?
warto zobaczyć animację pracy ramki:
http://www.corsairbikes.com/fly.aspx?la ... animations
: 21.11.2008 11:14:40
autor: off_road
: 21.11.2008 12:16:52
autor: Driver
2 dampery, w tamtych czasach napewno nowatorskie rozwiazanie (no i sama zasada dzialania zawieszenia)
mimo uplywu lat pomysl z regulacjami dampera i rury podsiodlowej nadal jest kozacki
: 21.11.2008 13:35:51
autor: Spaced
Driver tak ale 2 stage ma o tyle nowatorskie rozwiazanie, ze nie masz typowej lini po której podrózuje oś, a zamiast tego masz (przynajmniej w teori) cos ala pole ugiecia.
Apo ma 2 dampery po prostu dlatego, ze ma posrana ilosc skoku. Innowacja srednia.
Swoja droga fajnie, ze nawiazuja do dawnych czasów ale nie łatwiej bylo dogadac sie z jakas firma i zrobic rame z damperem 300mm? Do orange na 2010 beda taki pakowac. No chyba, ze tutaj też działa to jak w 2stage ale mysle ze poruszyliby ten temat na stronie

: 21.11.2008 16:08:49
autor: MateuszWLCK
A w 2 stage pierwszy damper nie jest za bardzo katowany ? Bo zanim 2 zacznie pracować to pierwszy musi się ugiąć o ok. 80%, czyli jeśli już drugi będzie w połowie skoku to pierwszy dobije. Rozumiecie o co chodzi? no i dampery muszą być idealnie ustawione żeby to ładnie pracowało.
: 21.11.2008 16:13:45
autor: Spaced
MateuszWLCK napisz do 2stage bo oni chetnie odpowiadaja na maile. Z tego co mi pisali to daja ci dokładne porady co do ustawien damperów i podobno nie jest to takie trudne. Troche ludzi juz na tym jezdzi. Co do obciazen dampera to tak samo tutaj jak i w corsairze crownie przynajmniej wg zalozen przejscie miedzy damperami jest płynne i nie sa na twardo dobijane wiec zywotnosc nie jest zagrozona. Ale sugeruje lepiej do nich napisac bo chłopaków z 2stage pytalem o to dobrze z rok temu.
: 21.11.2008 18:19:04
autor: podnietek
Zywotnosc nie jest zagrozona, a wrecz powinna byc wydluzona, jako ze glowny damper nie dostaje takiego wycisku. W momencie, kiedy juz powinien az zaskrzypiec od obciazenia (w normalnej ramie) prace zaczyna przejmowac ten maly dupersztyngiel i odciaza glowny damper. Tak ja to widze.
: 21.11.2008 21:25:17
autor: Driver
Spaced pisze:Driver tak ale 2 stage ma o tyle nowatorskie rozwiazanie, ze nie masz typowej lini po której podrózuje oś, a zamiast tego masz (przynajmniej w teori) cos ala pole ugiecia.
Przeciez ja sie nie wypowiadalem o tym 2stage
Spaced pisze:Apo ma 2 dampery po prostu dlatego, ze ma posrana ilosc skoku. Innowacja srednia.
Swoja droga fajnie, ze nawiazuja do dawnych czasów ale nie łatwiej bylo dogadac sie z jakas firma i zrobic rame z damperem 300mm? Do orange na 2010 beda taki pakowac. No chyba, ze tutaj też działa to jak w 2stage ale mysle ze poruszyliby ten temat na stronie Wink
Ale ja mowie o tym starym Apocalypse (z wygladu przynajmniej jest taki sam jak nowy). A przeciez dawanie dampera 300 mm to nie to samo co dwa dampery bo przeciez przy normalnej jezdzie dziala tylko 1 damper a przy mocnym uderzeniu wlacza sie drugi (dodatkowy skok) i mozesz ustawic ze pierwsza czesc (np. 200 mm) skoku jest liniowa a druga (np. 100 mm) mocno progresywna, a czy na jednym damperze to ustawisz to niewiem, ale szczerze mowiac srednio mnie to obchodzi, a temat jest o innowacyjnych konstrukcjach - ten model Karpiela w tamtych czasach byl zdecydowanie innowacyjny, tak samo jak Monster T jak wszedl do produkcji
: 22.11.2008 01:46:40
autor: Spaced
Driver liniowo do progresywnie jak chcesz to wez damper powietrzny z duzą komorą - DHX air przed 09 rokiem. Zreszta mozna tak krzywa zaprojektowac. A mówisz o starym bo mówisz w swoich czasach. Tam zadnej magi nie ma. 2 dampery byl dlatego ze było duzo skoku.
A monster nie był innowacyjny. Był po prostu duży. Zadnej magi nie było w zrobieniu bardzo ciezkiego i hamoodpornego amora.