Strona 1 z 8

Konstrukcje warte uwagi( RAMY )

: 20.11.2008 21:14:52
autor: Noldorek
Więc przeglądając pink-a wpadłem już kilka krotnie na takie konstrukcje...nie koniecznie malowane ołówkiem na kawałku kartki...tylko projektowane...a czasem nawet realizacje tych projektów...pierwsza rama która mnie zainteresowała to:
Obrazek
Obrazek
http://oneghost.pinkbike.com/album/Our-Bikes/
Ramka po pewnym czasie....jako projekt mnie nie przekonywała...teraz jednak budzi zainteresowanie...a druga mnie zaskoczyła... "regulacją" górnego "linka"
Ciekawe rozwiązanie zapewne zmieniające tą ramę :)
Obrazek
http://dhdeskisiad.pinkbike.com/album/pics/
moze ktoś zna podobne projekty :) Warte uwagi... :shock:

: 20.11.2008 21:24:31
autor: kar0l
Ładna ta pierwsze rama jest :D Szkoda, że nie pokazali zdjęcia całego roweru. Wygląda bardzo profesjonalnie i powinna być w sprzedaży, bo w tle widać jeszcze 2 wahacze, czyli nie jest to jedyny egzemplarz. Co do drugiej ramy, a właściwie jej projektu, to już się chyba kiedyś przez to forum przewinęła :mrgreen:

: 20.11.2008 21:32:32
autor: KaKTuSSS
ciekawe projekty, jestem tylko ciekaw jak z sztywnością konstrukcji a co za tym idzie żywotnością połączeń?

: 20.11.2008 21:46:35
autor: brooce
Piszesz że znalazłeś to na Pinkbike'u - może podasz profil autora?

Rama faktycznie ciekawa, wygląda bardziej profesjonalnie od zwykłych home-made'ów, ciekawe czy zaprojektował ją "zwykły" rowerzysta :)

: 20.11.2008 22:05:15
autor: Noldorek
Linki już są pod zdjęciami... :)
Widać ze do pierwszej ramy ktoś naprawdę się przykładał i wygląda to na dość przemyślaną konstrukcje :) podoba mi się umieszczenie dampera i jednocześnie jego "schowanie: w ramie :) jeśli dobrze widzę to nawet przed błotem :)

: 20.11.2008 22:09:34
autor: SeraaX
fajna rama, ale czy nowatorska?
nowatorskie to dla mnie ciut więcej, do tej są mniej lub więcej podobne,
wg mnie na takie miano bardziej zasługuje np taki empire ap-1
Obrazek
http://www.pinkbike.com/photo/2413560/
albo 2stage
Obrazek
http://www.pinkbike.com/photo/1947329/

a co do fajnej ramki(projektu) który mi się podoba mogę wymienić np projekt ramy Mozarta
Obrazek
http://www.pinkbike.com/photo/1703243/

: 20.11.2008 22:18:45
autor: Noldorek
No tak...Empire 2stage tu tez pasują...ale one są robione dużym nakładem :)
Właśnie brakowało mi ramki Mozata THX :mrgreen:
ta druga rama mnie tak zaciekawiła dlatego że ma górny link który można regulować...a pierwsza śledziłem już jakiś czas był o niej nawet jakiś news na pink-u.
Każda z ramek wprowadza coś CIEKAWEGO :)

: 20.11.2008 22:56:02
autor: mozartt
Heh, moja rama niestety nie doczekała się wykonania;)

: 20.11.2008 22:59:59
autor: wujekeman
http://oneghostindustries.blogspot.com/
To do tej pierwszej ramy.

: 20.11.2008 23:36:56
autor: Noldorek
mozartt
Zawsze jest rozwiązanie "MIELEC" :P ale druga strona medalu to koszta :(
Chyba ze na napinaczach się dorobisz :D

: 21.11.2008 09:47:33
autor: kweber
a taką konstrukcję ktoś pamięta ?

warto zobaczyć animację pracy ramki:
http://www.corsairbikes.com/fly.aspx?la ... animations

: 21.11.2008 11:14:40
autor: off_road
pozwolę sobie dodać link do tego jak pracuje 2 stage :)

http://www.2stagebikes.com/MC_Downloads ... iagram.swf

: 21.11.2008 12:16:52
autor: Driver
Obrazek

2 dampery, w tamtych czasach napewno nowatorskie rozwiazanie (no i sama zasada dzialania zawieszenia)

mimo uplywu lat pomysl z regulacjami dampera i rury podsiodlowej nadal jest kozacki

: 21.11.2008 13:35:51
autor: Spaced
Driver tak ale 2 stage ma o tyle nowatorskie rozwiazanie, ze nie masz typowej lini po której podrózuje oś, a zamiast tego masz (przynajmniej w teori) cos ala pole ugiecia.

Apo ma 2 dampery po prostu dlatego, ze ma posrana ilosc skoku. Innowacja srednia.
Swoja droga fajnie, ze nawiazuja do dawnych czasów ale nie łatwiej bylo dogadac sie z jakas firma i zrobic rame z damperem 300mm? Do orange na 2010 beda taki pakowac. No chyba, ze tutaj też działa to jak w 2stage ale mysle ze poruszyliby ten temat na stronie ;)

: 21.11.2008 16:08:49
autor: MateuszWLCK
A w 2 stage pierwszy damper nie jest za bardzo katowany ? Bo zanim 2 zacznie pracować to pierwszy musi się ugiąć o ok. 80%, czyli jeśli już drugi będzie w połowie skoku to pierwszy dobije. Rozumiecie o co chodzi? no i dampery muszą być idealnie ustawione żeby to ładnie pracowało.

: 21.11.2008 16:13:45
autor: Spaced
MateuszWLCK napisz do 2stage bo oni chetnie odpowiadaja na maile. Z tego co mi pisali to daja ci dokładne porady co do ustawien damperów i podobno nie jest to takie trudne. Troche ludzi juz na tym jezdzi. Co do obciazen dampera to tak samo tutaj jak i w corsairze crownie przynajmniej wg zalozen przejscie miedzy damperami jest płynne i nie sa na twardo dobijane wiec zywotnosc nie jest zagrozona. Ale sugeruje lepiej do nich napisac bo chłopaków z 2stage pytalem o to dobrze z rok temu.

: 21.11.2008 18:19:04
autor: podnietek
Zywotnosc nie jest zagrozona, a wrecz powinna byc wydluzona, jako ze glowny damper nie dostaje takiego wycisku. W momencie, kiedy juz powinien az zaskrzypiec od obciazenia (w normalnej ramie) prace zaczyna przejmowac ten maly dupersztyngiel i odciaza glowny damper. Tak ja to widze.

: 21.11.2008 21:25:17
autor: Driver
Spaced pisze:Driver tak ale 2 stage ma o tyle nowatorskie rozwiazanie, ze nie masz typowej lini po której podrózuje oś, a zamiast tego masz (przynajmniej w teori) cos ala pole ugiecia.
Przeciez ja sie nie wypowiadalem o tym 2stage
Spaced pisze:Apo ma 2 dampery po prostu dlatego, ze ma posrana ilosc skoku. Innowacja srednia.
Swoja droga fajnie, ze nawiazuja do dawnych czasów ale nie łatwiej bylo dogadac sie z jakas firma i zrobic rame z damperem 300mm? Do orange na 2010 beda taki pakowac. No chyba, ze tutaj też działa to jak w 2stage ale mysle ze poruszyliby ten temat na stronie Wink
Ale ja mowie o tym starym Apocalypse (z wygladu przynajmniej jest taki sam jak nowy). A przeciez dawanie dampera 300 mm to nie to samo co dwa dampery bo przeciez przy normalnej jezdzie dziala tylko 1 damper a przy mocnym uderzeniu wlacza sie drugi (dodatkowy skok) i mozesz ustawic ze pierwsza czesc (np. 200 mm) skoku jest liniowa a druga (np. 100 mm) mocno progresywna, a czy na jednym damperze to ustawisz to niewiem, ale szczerze mowiac srednio mnie to obchodzi, a temat jest o innowacyjnych konstrukcjach - ten model Karpiela w tamtych czasach byl zdecydowanie innowacyjny, tak samo jak Monster T jak wszedl do produkcji

: 22.11.2008 01:46:40
autor: Spaced
Driver liniowo do progresywnie jak chcesz to wez damper powietrzny z duzą komorą - DHX air przed 09 rokiem. Zreszta mozna tak krzywa zaprojektowac. A mówisz o starym bo mówisz w swoich czasach. Tam zadnej magi nie ma. 2 dampery byl dlatego ze było duzo skoku.

A monster nie był innowacyjny. Był po prostu duży. Zadnej magi nie było w zrobieniu bardzo ciezkiego i hamoodpornego amora.