Strona 1 z 11
Yeti 303 vs. Intense Socom
: 13.12.2008 15:29:54
autor: Wlodek_DH
Siema.
Mam problem.Która ramka bedzie lepsza do racingu w polsce ale czasami gdzieś zagranicą(oczywiście wiem że różnica wagowa jest duża).
Miałbym wersje yeti z tytanowimi srubkami, alu. ośka itd. więc bedzie lżejsza.
Słyszałem równiez o tym że socom jest mało wytrzymały ale, pod moja waga 45 kg i wzroście 158 cm powinien byc dobry.Głównie chodzi mi o to żeby sie dowiedziec która ramka ma lepszą prace zawieszenia.
Socoma mugł bym miec za 5700 zl a yeti za 5400 oczywiście obie sztuki nowe.
Pozdro
: 13.12.2008 15:59:45
autor: Steel2
Praca to kwestia gustu. Mi bardzo VPP pasuje, o 303 są też bardzo entuzjastyczne opinie ale nie jeździłem. Przy Twojej wadze kierował bym się zdecydowanie masą całego roweru, bo wątpię byś przy takiej masie miał siłę rzucać ciężkim klockiem. Prawdę mówiąc nie wyobrażam sobie w ogóle DH przy takiej masie, bo będziesz miał olbrzymie problemy z ustawieniem zawieszenia.
: 13.12.2008 16:05:24
autor: ArthurGreen
Wlodek_DH - Socom.. Przy Twojej wadze, yeti może Cię przygnieść
Tak na serio, to wbrew pozorom ten system Yeti wymaga troszkę zaangażowania.. Smarowanie, usuwanie nadmiaru smaru.. Ni każdemu się chce..
: 13.12.2008 16:05:44
autor: Korean_Boy
socom !
: 13.12.2008 16:07:55
autor: AlanCK
Te dwie ramy co zupełnie rózne konstrukcje nie mają w sumie ze sobą nic wspólnego poza zastosowaniem
Skoro ważysz 45 kg nie myślałbym bym nawet o Yeti bo to dosć cięzka rama będzie Ci trudno bike'a opanować
Jak dla mnie zdecydowanie Socom który jest bardzo lekki i idealnie nadaje sie do zbudowania bike'a racing DH ...
: 13.12.2008 16:10:24
autor: ArthurGreen
AlanCK - Czy cięższy o kilogram, półtora rower jest trudniej opanować ?? To nie lokomotywa.. Przy jego masie nie ma sensu po prostu pchać się w Yeti i tyle.. Opanować opanował by na bank, bo geo jest świetne w 303
: 13.12.2008 16:47:30
autor: AlanCK
ArthurGreen Tu kilogram tam półtora, jeszcze jak zarzuci tam jakiś cięższy wideł zrobi sie więcej o 3-4kg a przy jego warunkach fizycznych może nie kilogram ale 2-3 kg mają znaczenie...
: 13.12.2008 16:52:11
autor: dhcyc
kilogram ma znaczenie i to czuć
: 13.12.2008 16:55:14
autor: Steel2
Mocno bym się zastanawiał czy przy takiej wadze nie lepiej czegoś jeszcze lżejszego ( 6.6 + 36? ). Można zejść do poziomu 12-13 kg a i tak małe szanse uszkodzenia.
: 13.12.2008 17:08:09
autor: Wlodek_DH
Ja mam amora z przodu RS Totem solo air

: 13.12.2008 17:09:41
autor: ArthurGreen
Kolbi miał Socoma z Totemem.. Niestety on stanowczo za ciężki był do tego setu..
: 13.12.2008 17:18:37
autor: Zaborowski1
No chyba raczej Socom bo tak jak kazdy mówi Yeti mogło by cie "przygnieść" wagą. Co do pracy tez mam Intensa , wiec moge spokojnie powiedziec ze mi sie VPP bardzo podoba. Poprostu lubie miec miekkie zawieszenie pod dupa. Jeżeli nie lubisz miec miekkiej zawiechy to raczej srednio Socom , bo wkoncu tam jest VPP chodz mozna oczwyscie ustawic tez damper pod siebie.
: 13.12.2008 17:19:56
autor: polok03
Włodek dla Ciebie widzę tylko socoma, lub tak jak
Steel2 napomniał coś jeszcze lżejszego

Przy Twojej posturze nie wydaje mi się zebyś mógł w pełni zapanować nad 303...
: 13.12.2008 17:22:59
autor: Steel2
: 13.12.2008 17:25:30
autor: ArthurGreen
Przecież chłopak ma do kupienia Socoma i 303.. SS to raczej średnio widzę w DH..
: 13.12.2008 17:29:26
autor: Steel2
Ja za to średnio widzę jak mu amortyzacja będzie działać przy jego wadze. Moja Ukochana waży lekko ponad 50 i nie udało mi się ustawić Boxxera by dobrze działał.
: 13.12.2008 17:42:36
autor: Wlodek_DH
Ja swojego totema ustawilem pod siebie lajtowo
: 13.12.2008 19:54:58
autor: zuczek09
Zadam jedno pytanie czy ktoś z was jeździł kiedyś na Yeti 303 ??? Sądzę że nie ... moje yeti waży 18.9kg z dętkami IRC które ważą po 430g każda i ogólnie dość ciężkie koła mam. Jeśli Wlodek_DH włoży sobie sprężynę 275lbs do tego koła ważące po 700g przednie tylne 1100g i lekkie komponenty to rower na bank będzie ważył 15kg lub mniej . Przednie koło u Włodka waży dwa razy tyle co moje. A wracając do Yeti 303 to yeti bije na głowę technologie pracy V10 czy Intensa. Rama Intens nie będzie tak sztywna i nie będzie miała tak super progresji zawieszenia i jej kultury pracy jak Yeti. Może tym stwierdzeniem oburzę posiadaczy SC czy intensa ale posiadałem V10 07 i teraz mam Yeti 303 z 2009 roku i SC nie dorasta Yeti do pięt. Może i trzeba o Yeti dbać czyścić smarować ale jak ktoś to lubi to tylko zaleta tej ramki. Yeti to czyste DH i jest wyjątkowo dopracowaną ramą a opinie że szyny się brudzą przy mokrych warunkach to nie prawda do końca bo są w miejscach trudno dostępnych dla błota i szyny trzeba smarować raz na pół miesiąca. A dodatkową zaletą jest możliwość ustawiania 3 różnych kątów tylnego zawieszenia i położenia górnej szyny przy ustawianiu 64,14* rama jest jeszcze miększa od V10 i jeszcze lepiej klei glebę niż V10 .
: 13.12.2008 20:23:50
autor: kona1994
Mam ten sam problem. Co byście doradzili tylko pod wagę 55-60kg i wzrost ok 175 cm . Wszystko tak samo że racing po polsce i może gdzieś za granice. Tylko nie wiem czy lubię miękko czy twardo bo bybłby to mój pierwszy full. Cały rower na socomie ważył by około 16 kg a na yeti ok. 18 kg