Strona 1 z 2
Nowy standard rozmiarów ram: "reach and stack"
: 18.12.2008 15:46:33
autor: Wooyek
Transition i Turner proponują nowy standard podawania rozmiarów ram stosowny przede wszystkim do ram FR/DH, w których ciągłe zmiany w wysokości suportu i kątach powodują, że podawane do tej pory długości rury górnej i podsiodłoweji nijak się mają do rzeczywistego "czucia" roweru.
Nowy standard podaje odległość między
osią główki ramy i suportu:
- poziomą - reach
- pionową - stack
Więcej:
http://www.pinkbike.com/news/08ReachStackStandard.html
Moim zdaniem bardzo dobry pomysł, o ile przyjmie się na szerszą skalę.
: 18.12.2008 15:54:33
autor: Steel2
Niewątpliwie ułatwi porównania laikom. Ale jak dla mnie zbyt mało informacji. Oprócz podanej długości, wysokości itp zawsze jest podany kpl kątów, więc nie widzę w czym problem. Osobiście potrzebuję takie informacje jak długość górnej rury ( wpływa to na pozycję ), kąt główki, kąt rury podsiodłowej, wysokość bb, czy rozstaw kół.
: 18.12.2008 16:03:34
autor: Jaca
takie informacje powinny być podawane obok całej geometrii jako krótka informacja o rozmiarze, będzie praktyczniej, niż rozmiary w calach. Dobry pomysł
: 18.12.2008 16:05:48
autor: bodzio2k
Steel2:
Kąty zostaw dzieciom na geometrii. Albo umiesz jeździć albo... Rowery zjazdowe są projektowane przez super inżynierów. Ja ufam każdemu, który pracuje dla firm innych niż zumbi, sekim, mielec i tp.
: 18.12.2008 16:09:03
autor: Wooyek
Kąty, wysokość BB i baza na pewno będą podawane nadal. "Reach" i "stack" mają zastąpić odpowiednio:
- długość górnej rury - bo w aktualnej formie nie ma sensu. Zobacz, jak zmienia się długość górnej rury pod wpływem zmiany kąta rury podsiodłowej - a wiele ram DH ma kąty w okolicach 60 (i mniej) stopni (a jednocześnie nie mają one większego znaczenia - i tak mało się pedałuje na siedząco), co praktycznie uniemożliwia porównanie (chyba, że sobie wyliczysz). Tutaj miałbyś podaną jak na talerzu długość odczuwalną podczas jazdy na stojąco.
- długość rury podsiodłowej (czyli klasyczny rozmiar ramy) - też niezbyt istotny parametr, choć podejrzewam, że nadal byłby podawany. "Stack" wynika raczej z kwestii wysokości suportu, która ostatnio mocno się zmienia. Ten parametr dałby pewną informację ma temat pozycji na rowerze - czy jest raczej "płaska", agresywna (niski stack), czy bardziej pionowa (wysoki stack).
: 18.12.2008 16:42:27
autor: Steel2
Steel2:
Kąty zostaw dzieciom na geometrii. Albo umiesz jeździć albo... Rowery zjazdowe są projektowane przez super inżynierów. Ja ufam każdemu, który pracuje dla firm innych niż zumbi, sekim, mielec i tp.
Absolutnie nie. Każdy ma swoje upodobania i co z tego, że jeździć się spokojnie da jak nie jest się w pełni zadowolonym ? Jak już wydaję na ramę ok 7 tyś to ma mi pasować. Ja się już nie ścigam, jeżdżę dla przyjemności ( i takich riderów jest najwięcej ) i dobrze wiem co lubię. Uważasz, że inżynier wie lepiej co mi będzie pasowało ?
: 18.12.2008 17:36:58
autor: Jaca
Nie rozumiem skąd ta dyskusja. Producenci tak, czy siak produkują ramy wg swojego pomysłu, a "reach & stack" będzie tylko dodatkową, bardzo ogólną informacją, czy rama jest dla nas wygodna, czy nie, w końcu każdy ma swoją ulubioną wysokość kierownicy i odległość jej od siebie, nie?
: 19.12.2008 10:01:36
autor: KaKTuSSS
bodzio2k no nie przesadzaj bo pomimo różnych minusów zumbi ma geometrię bardzo dobrą, przynajmniej f44.
: 19.12.2008 11:43:20
autor: bodzio2k
Steel2 pisze:Uważasz, że inżynier wie lepiej co mi będzie pasowało ?
Uważam, że po zasłonięciu zarysu ramy nie rozpoznasz czy jeździsz na radicalu czy v10. Tak samo jak nie rozróżnisz tyskiego od lecha. Tak samo Gee nie powie Ci czy lepiej mu się jeździ na glorce czy commencalu
: 19.12.2008 11:50:04
autor: owczar
Jako dodatek do danych już podawanych może być dobrym rozwiązaniem. Całkowite zastąpienie wg mnie będzie pomyłką z prostego powodu: dwie różne ramy o innej geometrii mogą mieć takie same dane dla REACH i STACK.
: 19.12.2008 12:19:59
autor: Damian04
Moim zdaniem jest to bardzo dobry pomysł z tym REACH i STACK.. Długość rury górnej jest jedną z najbardziej interesujących mnie informacji, także bardzo mi to pomoże w zapoznaniu sie z konkretną ramką, przynajmniej w teorii...
: 19.12.2008 13:16:19
autor: loko
bodzio uwierz mi ze Gee powie to Ty nie powiesz bo za slabo jezdzisz

tyskiego od lecha nie rozpoznam bo nie pije. Jak sie spotakmy na zawodach to mozemy pogadac o geometrii. Moze mi cos doradzisz??
: 19.12.2008 13:32:16
autor: Steel2
bodzio2k > spokojnie rozróżnię ramy, które dobrze znam. Nie widzę z tym żadnego problemu. Dziwne rzeczy piszesz.
Piwa nie piję to nie wiem, ale rozróżnienie np whisky od siebie nawet w obrębie tej samej marki nie jest trudne.
Swoją drogą fajnie masz, co kupisz to Ci pasuje. No cóż ja jestem znacznie bardziej wymagający.
: 19.12.2008 20:46:55
autor: bodzio2k
Steel2:
Dziwne rzeczy? Ciekawe. Ile razy tygodniowo jeździsz na rowerze? Ile lat jeździsz w ogóle? Bo ja piszę o tym, że 10 lat popylam na DH i nie robi mi żadnej różnicy na jakiej ramie pomykam - byle miała 200mm ugięcia i kosztowała więcej niż zumbi.
loko:
Przecież wiesz, że ja nie mam nic w tej kwestii do powiedzenia. Pogadamy już wkrótce. Chyba, że sylwka nie spędzasz wspólnie z MTC i TOP.

: 19.12.2008 20:53:28
autor: Steel2
lat ? od 1992 roku ( licząc 1 start w zawodach, oczywiście nie DH, bo nie było )
tygodniowo ? Różnie, staram się codziennie, ale różnie z tym bywa. Myślę, że średnio z 3 razy w tyg wyjdzie ( nie zawsze na ciężkim sprzęcie )
: 20.12.2008 04:06:33
autor: KaKTuSSS
bodzio2k dlaczego się tego zumbi tak uczepiłeś?
tyskiego od lecha nie rozpozna nawet ten kto pije w nadmiarze

: 20.12.2008 09:43:11
autor: bodzio2k
KaKTuSSS:
To nowe (F44) ujdzie ale poprzednie - to, na którym Lawa z Barnabą jeżdżą... Marne.
: 20.12.2008 10:53:00
autor: brooce
Jak można Tyskiego od Lecha nie rozpoznać!?!?!? Rozumiem że jedno i drugie to "szczochy", ale jednak róznica jest i to duża... To wypiję, to wyrzygam.
bodzio - nie rozróżnisz ramy? Na fullu nie jeżdżę, ale miałem okazję "przejechać" się na V10, GT DHi i na Demo - i różnica jest kolosalna...
: 20.12.2008 11:14:07
autor: KaKTuSSS
brooce między tymi ramami owszem, ale między V10 a sundayem już nie aż tak bardzo. zresztą dużo i tak zależy od tłumika i twardości sprężyny
