Strona 1 z 3

PIKE 409 - regulacja tłumienia?

: 22.12.2008 18:35:03
autor: pałowaty
elo.posiadam używanego pika 409. na prawej dolnej goleni jest ponoć takie pokrętło, u mnie jest tylko imbus z okrągłą dziurą w środku. wychodzi na to,że poprzedni właściciel zgubił owe pokrętło...

jak regulować tłumienie odbicia?


próbowałem szukajką,ale nie działa.

pozdr

: 22.12.2008 18:48:35
autor: adrian4477
Śruba ma otwór. Tam włóż mały imbus (nie pamiętam jaki to był rozmiar) i reguluj.

: 22.12.2008 19:07:48
autor: eskimos28
rozmiar chyba 2 lub 2.5

: 22.12.2008 19:42:29
autor: Foxik_DH
siema podepnę się pod temat.. :mrgreen: mam również pajka 409 i czy możecie mi poradzić jak mogę go utwardzić regulacjami...?? mam opcje tez wlać olej 10w ale czy amorek dalej zachowa swoją wyśmienitą prace jeżdżę początkowo w dh na ht ale głownie mi chodzi żeby go reg ustawić pozdro,
__________
PB: http://satann66.pinkbike.com/

: 22.12.2008 19:50:50
autor: KaKTuSSS
myślę że regulacja nic nie pomoże, jedynie wymiana sprężyn.

: 22.12.2008 20:05:58
autor: Foxik_DH
a olej na 10w teraz mam seryjny nie wiem jaki to..? nie wiem czy jak olej wymieni czy będzie twardszy czy tylko będzie bardziej mulił..? :)
_______________

PB: http://satann66.pinkbike.com/

: 22.12.2008 20:20:03
autor: KaKTuSSS
olej nie stanowi o twardości widelca a o jego tłumieniu.

: 22.12.2008 20:26:10
autor: pałowaty
próbowałem, da się kręcić w prawo i w lewo do oporów. za to nie zmienia to za bardzo charakterystyki tłumienia pika. :( olej mam (tak mówił sprzedający)nowy 7,5w.
co może być tego przyczyną?zepsuty tłumik?:(

: 22.12.2008 20:42:46
autor: eskimos28
Ta regulacja działa tylko w przypadku prędkości powrotu.Pike ma bardzo duży zakres regulacji(bardzo dokładny) a więc musisz się trochę nakręcić żeby coś zmienić.Najlepiej to zalatw to pokrętło co jest normalnie.W bardzo łatwy sposób można je dostać.(Choć nie polecam) ale to już inna bajka.A może nie działać bo masz za mało oleju.Lub coś jeszcze...

: 22.12.2008 20:45:39
autor: pałowaty
w Harfie?
właśnie prędkość powrotu jest praktycznie taka sama,ale amor wydaje się twardszy przy ustawieniu na teoretycznie najwolniejszy powrót.

: 22.12.2008 20:47:14
autor: Foxik_DH
czyli KaKTuSSS jak zmienię olej na 10 w to dalej będzie miękki ??. a ile cze ba oleju wlać..? :lol:
___________
PB: http://satann66.pinkbike.com/

: 22.12.2008 20:59:00
autor: Foxik_DH
a jak mówicie ze olej go nie utwardzi to gdzie mogę dopaść sprężynę jakie są oznaczenia sprężyn? a jakie są seryjne pod ile kg ja wazę 55kg i dobijam a nie chce katować sprzętu co byście Mi radzili proszę o pomoc :mrgreen:
_______________________
PB: http://satann66.pinkbike.com/

: 22.12.2008 21:25:27
autor: eskimos28
Foxik to dziwne, bo sprężyny w piku są właśnie pod Twoją wagę.Są oznaczenia chyba kolorystycznie jaki i miękka,twarda,średnia.pałowaty Sposób troszeczke niekonwencjonalny, ale chciałbyć wydawać za takie coś 20 funtów? Idziesz do sklepu gdzie mają pike-i.W kompletnych setach.Tzn. że jest założony do roweru.Stajesz obok takiego pika, klękasz, że niby buta wiążesz i ciach wyjmujesz ;PPDo kieszonki i wychodzisz ze sklepu. Innego taniego nie ma :///

: 22.12.2008 21:58:35
autor: Foxik_DH
trochę dh jeżdżę i moim zdaniem skoro go dobijam jest za miękki :| a i gdzie mogę dopaść te sprężyny zapodajcie linka z jakimś sklepem.. :mrgreen:
_____________________________

PB: http://satann66.pinkbike.com/

: 22.12.2008 22:16:10
autor: Tovar
http://www.harfa-harryson.com.pl/new/serwis/serwis.php5 to jest dystrybutor rs. Sprężyny powinni załatwić w każdym w każdym serwisie który jest przedstawicielem rs.

: 22.12.2008 23:35:18
autor: misiek123
pałowaty - masz za mało oleju w amorku i dlatego ci dobija i regulacja nie działa. Odnośnie zmiany oleju w prawej goleni to najlepszy a zarazem zalecany przez producenta to olej 5w .propo pokrętła u dolu amora to jak wyregulujesz max w jedną stronę (już nie pamiętam w którą) to amor odbija znakomicie a jak w przeciwną to golenie przy powrocie bardzo powoli się wysuwają. Po drugie twardości pika nie da się wyregulować normalnie, ale jest jeden sposób. A mianowicie to trzeba przerobić tłumik kompresji, który masz w prawej goleni (z takim niebieskim pokrętłem). Cała przeróbka polega na wykręceniu tłumika (tego czerwonego korpusu) i wyjęcia z niego sprężyny, odpowiadającej za cofanie zaworu tłumienia kompresji. Efektem tego cofania jest to, że po przekręceniu tego niebieskiego pokrętła i po puszczeniu go , automatycznie powraca w drugą stronę. Po przekręceniu tego pokrętła masz blokadę skoku amorka. Tyle tylko że dzięki manetce, którą powinieneś mieć dołączoną do amora możesz przekręcić to pokrętło i je zablokować ciesząc się zablokowanym amortyzatorem, a po wyjęciu sprężyny z tłumika będziesz mógl obracać pokrętłem o ile stopni ci się spodoba (ręcznie, bez manetki), a tym samym regulować twardość amora. Całą tę procedure kml opisał na swojej stronie. oto link : http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imag ... mage1.html

W razie jakichś pytań z serwisowaniem pike prosze pisać.

: 22.12.2008 23:52:12
autor: Kacz_?
Jeśli wykonam ta operacje to dozo sie zmniejszy praca amora? ?

P.S: ile oleju sie wlewa do tego amortyzatora ?

: 23.12.2008 00:37:37
autor: Michal4X
Kacz_? sprawdz sobie na stronie RS-a.. ja z tego co pamietam do siebie lalem troche ponad 100ml ale tylko do lagi gdzie jest tlumik ;)

: 23.12.2008 08:40:19
autor: Foxik_DH
[/b]misiek123 A da się taka operacje wykonać w piku 409???? :D