Avid Juixy 5 - zwiekszanie skoku klamki

Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Avid Juixy 5 - zwiekszanie skoku klamki

Post autor: Krzywy »

Hej, stalem sie szczesliwym posiadaczem w.w. hebli. Cale zycie na mechanikach jezdzilem, i to pierwsza stycznosc dla mnie jest z hydraulika u siebie, wiec powiedzcie mi - to normalne, ze klamka ma taki malutki skok? wrazenie ze rusza sie tylko kilka mm. kolo kreci sie natomiast swobodnie, nic nie haczy. jest mozliwosc regulacji tego?

hamulce lecialy do mnie w dosc slabo zabezpieczonej paczce, mozliwe ze zostala nacisnieta klamka (przynajmniej w jednym) gdy nie bylo w zacisku ani tarczy, ani klockow... moze to byc powodem? tak obilo mi sie o uszy, ze tak bywa z hydra, ze jak nie ma tarczy w srodku, to tloczki wypadaja czy cos takiego jak sie nacisnie... bo podobno hydraulika 'inteligentnie' monitoruje stan klockow i dopasowuje ich odleglosc od tarczy.

moja wiedza jest mizerna, ale ktos moze rzuci mi troche swiatla na to? jest mozliwosc zmiany skoku klamki bez ingerencji w odwod zamkniety i zabawy plynem? cos czuje ze mam do tego dwie lewe rece i wolalbym nic nie spieprzyc:)
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Krzywy pisze:moja wiedza jest mizerna
moja też na ten temat :P

Krzywy pisze:tak obilo mi sie o uszy, ze tak bywa z hydra, ze jak nie ma tarczy w srodku, to tloczki wypadaja czy cos takiego jak sie nacisnie...
jak by sie tak stało to byś miał kałuże oleju w paczce, tyle wiem. Jak wypadają tłoczki to odrazu wylewa sie olej. A co do skoku klamki to raz jeździłem na Juicy 5 i też miały bardzo mały skok klamki, więc raczej tak powinno być, ale co do regulacji sie nie wypowiem, bo sie po prostu nie znam ;)
greenman
Posty: 1566
Rejestracja: 13.12.2005 11:31:46
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Kontakt:

Post autor: greenman »

tak przy klamce jest taka srubka na imbusa małego (w korpusie), która regulujesz odległosc klamki od kierownicy, wówczas po ustawieniu na odpoiwednia dla ciebie odleglosc hamulec bedzie normalniej hamował :D

http://c.wrzuta.pl/wi11121/831871870002 ... JLFMn&ft=f
www.pinkbike.com/photo/3993305/ :)
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

MUSZEL Jak dużo klocków było to mogły nie wylecieć, a tylko się przybliżyć do siebie, jak klamka nie została mocno naciśnięta. Słyszałem, że ktoś nacisnął kiedyś nową hydre bez tarczy i klocków było na tyle dużo, że olej się nie wylał.

greenman kolega pyta o skok klamki a nie odchylenie od kiery które nijak ma się do skoku, bo przy innych ustawieniach tłoczek pozostaje w tym samym miejscu.

Krzywy 2 opcje - albo jeszcze się nie dotarł, z czasem skok się zwiększy, albo jak mówisz coś się nacisło i przybliżyły się klocki. Proponuję: w rącz śrubokręt płaski i rozpychasz kloce na boki, jak po ponownym naciśnięciu znów będzie tak mały skok to po prostu musisz z tym żyć, albo czekać aż hebel sie dotrze (jak jest nowy).
Bo dziwne, żeby skok wynosił kilka mm, u mnie to ok 2-2.5cm na końcu dźwigni.
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

jak chcesz zwiększyć skok klamki to wkłądasz coś między klocki i je rozpychasz, śrubokręt np, ale jak hamulec jest nowy to musiałbyś odkręcić na klamce śrubke i wtedy lekko rozepchać klocki, to nadmiar płynu z układu wypłynie, tlyk nie przesadź. Jak chcesz natomiast zmniejszyć skok klaki to zdejmujesz zacisk z tarczy i naciskasz klamke raz, dwa, w zależności od tego jaki chcesz mieć skok klamki. jendak jak nie masz zestawu avida i oleju to jest szansa że coś spieprzysz i będziesz musiał jechać do serwisu:)
http://dhcyc.pinkbike.com
mathieu_88
Posty: 206
Rejestracja: 19.09.2008 18:44:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mathieu_88 »

jeśli chcesz zmienić skok klamki na troszeczkę większy to robisz tak:
1. Wyjmujesz klocki i rozpychasz tłoczki jakimś śrubokrętem.
2. Pod klamką masz taką małą śrubeczkę - wykręcasz ją - nie do końca tylko trochę jakieś 5 obrotów jeśli się da.
3. Zakładasz klocki - uważając, żeby nie nacisnąć klamki.
4. Zakładasz zacisk na tarczę i naciskasz.

Powinno w pewnym stopniu pomóc, ale z hydraulikami jest tak, że są to inteligentne "stworzenia" i same regulują skok klamki w miarę jak ścierają się klocki. :)
[url]http://sroczka.pinkbike.com/[/url]
royal delfi
Posty: 277
Rejestracja: 02.11.2008 19:57:57
Kontakt:

Post autor: royal delfi »

najlepiej jest rozepchać śrubokrętem tylko jak go już wsadzisz miedzy klocki to zostaw ten śrubokręt przez jakieś 20 sekund zeby nie powracały do poprzedniej pozycji ! w juicy 5 i 3 jest śrubka taka bardzo mała (przy klamce) i tam ją regulujesz skok, ale uważaj bo one się lubią łatwo wyrabiać, wieć mocno dociskaj śrubokręt !
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

royal delfi ona nie jest do regulacji skoku tylko odległości klamki od kiery.
royal delfi
Posty: 277
Rejestracja: 02.11.2008 19:57:57
Kontakt:

Post autor: royal delfi »

no o to mi właśnie chodziło tylko żle napisałem :D
Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Krzywy »

hej
porownalem sobie z juicy 5 w sklepie dzis, jest DUZA roznica. z tym rozpychaniem klockow samemu nie chcialem kombinowac, dzis ide sie pobawic :)

dzieki za odpowiedzi!

odkleglosc klamki od kiery juz ogarnalem generalnie ;)
wzialem sie tez za czytanie manuali do hamulcy, tam jest faktycnzie to napisane.


ale jesli bede chcial spuscic troche plynu jak duza szansa jest na to ze go zapowietrze i spieprze?
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Krzywy Daruj sobie spuszczanie płynu itd, bo to większego sensu nie ma.
Przed chwilą odtłuszczałem klocki w moim juicyku i specjalnie sprawdziłem jak to z tym skokiem jest, gdy rozsuniesz tłoczki (klocki lepiej nie bo można sobie w nich dziury porobić) to jest duużo większy skok klamki, niż poprzednio. Lepiej rozciągnąć ten skok na max, wsadzić klocki, zmontować wszystko i kilka razy po naciskać klamkę, jakby ją "pompując" i wtedy skok wraca do normy, tzn staje się taki jaki powinien. Przynajmniej ja tak miałem, i Ty też powinieneś. A jak chcesz mieć mniejszy skok, to wyjmujesz tarcze, zaciskasz tak by szczelina była nieco mniejsza niż grubość tarczy i skok się zmniejsza.
Krzywy
Posty: 6655
Rejestracja: 19.04.2004 15:58:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Krzywy »

udalo sie jest tak jak powinno byc :) balem sie ze bedzie sajgon, a tu faktycznie wystarczylo te tloczki porozpychac, dzieki
klocki najpierw probowalem i jak mi sie ukruszyl kawalek to je wyjalem (tak wiem, mam dwie lewe rece)
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości