rafimax pisze:jak odpowiednio zadbać o sprzęt, żeby jak najdłużej posłużył???
Generalnie możesz go od czasu do czasu umyć

(ale nie myjką ciśnieniową)
Po myciu czyszczenie i smarowanie napędu i innych elementów ruchomych.
Raz na sezon, ew. dwa, serwis amortyzatora i dampera.
Poza tym jak najczęściej czyść uszczelki amortyzatora i kapnij coś na golenie.
Od czasu do czasu sprawdź naciąg szprych (zwłaszcza na początku, jak trochę pojeździsz i się ułożą, trzeba będzie dociągnąć).
I zawsze uważaj, żeby nie uwalić smarem hamulców
rafimax pisze:co powinienem kupić do zabezpieczenia goleni amora , napędu i dampera( smary itp)
Łańcuch - polecam Rohloffa. Drogi, ale zajebiście dobry.
Golenie amora, ew. damper - Brunox Deo, albo jakaś inna rzadka oliwka, najlepiej z Teflonem (ja np. używam Finish Line Teflon Plus - w lecie nadaje się też do łańcucha, choć na krótko)
Warto też mieć pod ręką jakiś dobry smar stały, jakbyś np. przykręcał pedały itp.
Dobrym bajerem jest neoprenowa osłona na damper - żaden syf nie leci na tłok i uszczelkę (regularne mycie tego w damperze sprężynowym jest wyjątkowo upierdliwe).
rafimax pisze:moze jakieś potrzebne i dobre narzędzia polecicie??
Standardowy zestaw: imbusy, dobra pompka, łyżki do opon (polecam firmę Pedros), ew. skuwacz do łańcucha (styknie taki w "scyzoryku" z imbusami - np. Crank Brothers).