Strona 1 z 2

66rc ze 150mm na 170mm. jak?

: 19.01.2009 21:37:22
autor: zarzycki_adam
Witam wszystkich.

Jak podwyższyć skok w marzocchi 66rc ze 150 na 170?
Najlepiej jakby ktoś potrafił mi pokazać na jakimś zdjeciu co tam trzeba zdjąć lub nałożyć.

Dzienki za wszystkie odpowiedzi 8)

: 19.01.2009 21:53:21
autor: Michal4X
yyy nie da sie czegos takiego zrobic jesli to jest seryjny skok ;].. Ze 170 na 150 by sie dalo.. Byl nawet temat, ale w druga strone tego nie zrobisz.. Wszystko Ci powiedzialem i nie wiecej co pisac..

: 19.01.2009 22:02:50
autor: KROM@
Michal4XDa się,

zarzycki_adam
Pobierz z to http://www.birota.ru/manuals/index.php marzocchi manualna 2005 i tam jest to rozrysowane.
Ale na twoim miejscu bym sie za to nie brał bo trzeba całego amorka rozebrać i możesz coś zpierniczyć :)

: 19.01.2009 22:21:32
autor: Michal4X
KROM@ jesli seryjnie mial 150 to myslisz ze da sie zrobic 170? Dziwne troche bo nie slyszalem nigdy o takim czyms, chyba ze wymieni bebechy..

: 19.01.2009 22:23:35
autor: GgG
Michal4X a kto napisał, że jest to seryjny skok? :) Może wcześniejszy właściciel ustawił na 150 ze 170?

: 19.01.2009 22:25:05
autor: Sokół
Z tego co wiem, to w 66 z '05 roku zmieniało się skok za pomocą tulejek na tłumikach.

: 20.01.2009 00:18:52
autor: LestatBiker
Żeby zmienić go na 170 trzeba takie plastikowe tulejki z dołu tłumników pod górne korki rególacyjne wsadzić i to wszystko... operacja na jakieś 40 minut warta zachodu.

: 20.01.2009 15:02:33
autor: zarzycki_adam
no tak standardowo amortyzator był ustawiony na 170 ale poprzedni właściciel zmienił na 150.

: 20.01.2009 16:47:28
autor: Johnyk
Michal4X Największy wał jakiego słyszałem....
zarzycki_adam Jak chcesz to zrobić, w zasadzie całego amora musisz rozebrać. Zaczynasz od odkręcenia złotych śrubek na dole i zlania oleju. Jak masz nowy olej, to możesz przy okazji wymienić, jak nie to zbieraj wszystkie cenne krople z jednej i drugiej lagi do osobnych pojemników, żeby potem nalać go z powrotem. Jak już wszystko wyleci, odkręcasz górne korki i wyjmujesz oba tłumiki. dajesz je na szmatke czy coś, by ociakły z oleju. Patrzysz na górę, masz korek i pod nim taką czerwoną nakrętkę.
Łapiesz czerwoną nakrętkę kluczem / kombinerkami, następnie to samo z korkiem i go odkręcasz. Teraz spoglądasz na początek "zgrubienia na tłumiku" (w połowie) i masz taką sprężynkę a nad nią plastikową tulejkę. Zsuwasz obie w dół, po czym zakładasz tylko sprężynkę. Plastikową tulejke zakładasz na samą górę tłumika, na taką uszczelkę. Teraz ponownie nakręcasz korek. Tą samą operacje powtarzasz przy drugim tłumiku.
Teraz, gdy masz już oba zrobione, wkładasz tłumiki - kompresji do lewej goleni, powrotu do prawej. Jak włożysz na odwrót nic się nie stane, lae lepiej by było tak jak wcześniej. Przykręcasz je złotymi śrubkami na dole, następnie wlewasz zlany olej z powrotem, bądź nowy, przez korki od góry - po 210ml na lage ( w zależności od wagi - 5ml na lage więcej). I masz 170 skoku. Z doświadczenia polecałbym zalać amora nowym olejem, a tłumiki wypłukać w wodzie z ludwikiem, a następnie w samej wodzie, co ładnie wyczyści amora i sprawi że będzie lepiej pracował. Przydatny będzie również poradnik od KROM@.

Ps. Jak nie bardzo sie znasz na amorach, to lepiej sie za to nie bierz, bo łatwo coś tam zniszczyć, w szczególności przez zgniecenie, czy skrzywienie jakiejś cześci, a wserwisie marcoka nie powinni Ci za to policzyć więcej jak 30zł. Mi przy serwisie zrobili to za free w Z1.

: 20.01.2009 17:14:31
autor: zarzycki_adam
pobrałem sobie wlaśnie poradnik

szczeże nie znam sie na amorach ale olej zmienic umiem, wiem ze to nic nie zmienia ale wydaje mi sie to na proste. chociaż różnie to bywa. zobacze moze zdecyduje sie sam coś ruszyć.

dzienki za pomoc ;]

: 20.01.2009 18:14:10
autor: Johnyk
zarzycki_adam no jak umiesz olej zmienic to z tym powinieneś sobie poradzić... Troche umiejętności manualno - technicznych i da rade.

: 20.01.2009 22:56:03
autor: blackdemon
tu masz linka jak to powinno wygladac
http://www.pinkbike.com/photo/1495879/

: 20.01.2009 23:06:27
autor: KROM@
blackdemon Te zdjecie przedstawia zmiane skoku w prostych amorach z tłumikem ssv lub ssvf a nie RC/hscv

: 20.01.2009 23:23:20
autor: Johnyk
blackdemon wiesz jak tłumik HSCV wygląda? Rozwiązanie podobne, z tym że w hscv usuwamy podkładkę, a nie przekładamy, dlatego ten brazek nie ma odwzorowanie z 66...

: 30.01.2009 17:27:51
autor: Pedros
Jesli kogos to interesuje jeszcze to tu jest link do stronki co prawda po niemiecku ale jest instrukcja zdjeciowa która pokazuje dokładnie jak wykonać zmianę skoku. Wykonywałem to i nie ma najmniejszego problemu. Dotyczy to rocznika 2005 66RC. w 2006 nie da sie juz w ten sposób trzeba wymienić tłumiki
http://www.cosmicsports.de/start.htm
w menu głównym wybieramy technical area, a potem "Federwegsumbau einer 66RC von 150mm auf 170mm " jest tylko jeszcze jeden myk o którym nigdzie nikt nie pisał, po zamianie połozenia tulejki należy jeszcze obrócić o 180stopni taką podkładkę na górze gdzie nastepnie włożymy ta tulejkę z dołu. to gwoli wyjaśnienia jakby ktoś nie kumał po germańsku.

: 12.02.2009 00:16:16
autor: zarzycki_adam
nadal mam problem
powiedzcie czego mi tu brakuje że nie moge zrobić z moich 66rc 170mm skoku oprócz podkładek których nie widzę (gdzie one sie znajdują?).
Tutaj daje zdjęcie moich tłumików:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8f9fe.html

A i jeszcze jedno te moje 66 chodzą jakby chciały a nie mogły, kolega mówi że to może być wina zasyfiałych tłumików. Ale czy to może aż tak wpływać na prace. Stwierdziłem że w tej chwili chodzą gorzej od vf.

: 12.02.2009 11:23:22
autor: GgG
Tak jak Adam napisał, ale te tłumiki po prostu nie działają. Amortyzator działa tak samo z olejem jak i bez... ktoś miał podobny przypadek?

: 12.02.2009 23:09:02
autor: zarzycki_adam
Proszę na pewno ktoś może mi pomóc, czy nikt z was nie wie jak wyglądają tłumiki 66rc 170mm??
Proszę o pomoc w tej sprawie. :?

: 13.02.2009 16:57:15
autor: Pedros
mam jedno pytanko a z ktorego roku masz tego 66? to co pokazałeś( tłumiki) to na 100% nie jest 66rc z 2005, a rocznikow 2006 i wyzej nie przerobisz na 170mm skoku bez wymiany tlumików,