Strona 1 z 2

Marzocchi 66vf - serwis

: 02.02.2009 12:49:12
autor: madmaxorr
Siema! :) A więc chciałbym sam sobie wymienić olej ponieważ ciągle nie mogę prosić o to innych i czy mógł by mi ktoś napisać jakąś instrukcje , albo podać gdzie taką znajdę ? Olej już mam motorex 7,5 :)

Z góry dzięki za pomoc 8)

: 02.02.2009 15:01:49
autor: blackdemon
odkrecasz korki do gory kluczem nasadowym 21, wyciagasz sprezyne, wylewasz stary olej i wlewasz nowy, wkladasz czysta sprezyne i zakrecasz. i tyle

: 02.02.2009 15:29:24
autor: XXX
jak juz odkrecisz korki wyciagniesz sprezyny i wylejesz olej to mozesz amora postawic "do góry nogami" i poruszac dolnymi lagami góra dół zeby resztki oleju wylecialy...
jak nie wiesz ile oleju wlewac to najpierw z jednej lagi wylej do pojemniczka z podziałką i zobacz ile bylo.. potem z drugiej lagi to samo i wlej tyle co bylo.. no chyba ze masz teraz za duzo lub za malo oleju to nie wlewaj tyle samo..

: 02.02.2009 16:07:59
autor: uczak16
blackdemon Nie zgodze sie z tym kluczem, i w ogole z tym twoim serwisem,
madmaxorr Jaki rocznik tego amortyzatora?

Opisze na przykladzie 66 vf 2006 rok
Odkrecamy plastikowe korki u gory, potem naszym oczom ukaze sie aluminiowy korek, i zawor do pompowania, bierzemy klucz do kasety i odkrecamy korek, wylewamy olej, teraz odwracamy amortyzator, u dolu znajduja sie 2 nakretki, bierzemy klucz nasadowy(!) z tego co pamietam do chyba 15 mm ale nie jestem pewien, postaram sie zaraz sprawdzic, jesli odkreciles juz te nakretki mozesz sciagnac dolne lagi. Teraz najwazniejsza czesc, jesli chcesz wyciagnac tlumiki musisz odkrecic takie jakby nakretki na ich koncach, potem mozesz juz rozebrac wszystko i dokladnie wyczyscic z resztek starego oleju, nie zapomnij wyczyscic uszczelek z syfu. Skladasz w druga strone ;) uwazaj jak wkladasz gorne lagi w dolne zeby nie podwinely sie uszczelki :)

: 02.02.2009 16:31:05
autor: blackdemon
ale po co wyciagac dolne golenie? przeciez nie zmienia uszczelek.. klucz nasadowy 21 to pewnie to samo co klucz do kaset - nie wiem bo nie mam

: 02.02.2009 16:38:45
autor: uczak16
No dobrze ale wypadalo by wyczyscic ten caly syf ktory sie zebral przez sezon, nawet nie wyobrazasz sobie ile tam tego zostaje, sam pomysl jak klucz do kaset moze byc takie sam jak nasadowy 21 ;D
http://allegro.pl/item536484621_nowy_kl ... etool.html

: 02.02.2009 16:44:34
autor: blackdemon
ja to odkrecalem nasadowym 21 a mam drop offa i w juniorze jest taki sam.. a do uszcelek uzywam brunoxa i nie ma ani sladu po syfie

: 02.02.2009 16:46:07
autor: greenman
blackdemon ale w 66 06' nie ma klucza nasadowego do korków ale jest taki jak klucz do kaset ;]

: 02.02.2009 16:46:43
autor: uczak16
A tu jest temat o drop offie czy juniorze? ;> mi sie wydawalo ze o 66 rozmawiamy ;) a jestes pewien ze on tez uzywa brunoxa? ;>

: 02.02.2009 16:47:18
autor: madmaxorr
dzięki olej już zmieniony :) operacja przeszła pozytywnie :D

: 02.02.2009 16:47:22
autor: blackdemon
spoko ale dolnych goleni nie ma sensu.. ja poprostu wylalem stary olej (3 letni) i wlalem nowy i chodzi pieknie..

: 02.02.2009 17:43:29
autor: siwy-84
spoko ale dolnych goleni nie ma sensu.. ja poprostu wylalem stary olej (3 letni) i wlalem nowy i chodzi pieknie..
blackdemon gratuluje, niezly z ciebie "serwisant".

wyczyszczenie amora w srodku to podstawa, jak bys zobaczyl jaki syf tam zostaje to bys sie za głowe złapał

: 02.02.2009 17:47:40
autor: madmaxorr
no syf to był jak Sku**** to racja. Trzeba dokładnie czyść i tak zrobiłem :P

: 02.02.2009 20:10:18
autor: Wooyek
madmaxorr pisze:czy mógł by mi ktoś napisać jakąś instrukcje , albo podać gdzie taką znajdę ?
http://manualer.happymtb.org/marzocchi/ i tyle w temacie.

: 28.03.2009 18:16:21
autor: madmaxorr
Elo :) jako że mi uszczelki puściły :( to będą wymieniane i przy okazji będę wyciągał amor do 170 mm(seryjnie 150) i mam pytanko czy mogę zalać go olejem 5w ? bo słyszałem że może być za rzadki do vf? z góry dzięki za odpowiedź :mrgreen:

: 28.03.2009 18:50:37
autor: dedekFR1
madmaxorr Każdy amor możesz zalać każdym olejem do amortyzatorów :D Jak do takiego jak ty masz 66 VF 2k5 wlałem olej 7,5W to chodził do dupy, od siebie proponuję ci nawet zalać tego amora olejem 5W ponieważ te modele 2k5 nie mają regulacji tłumienia powrotu i amorek po prostu lepiej pracuje na oleju 5W, można powiedzieć że chodzi normalnie a nie jak kupa na fabrycznym poziomie oleju 7,5W.

: 28.03.2009 18:52:53
autor: madmaxorr
dedekFR1 no właśnie chodził jak kupa ... czyli mogę zalewać bez problemy :) dzięki za pomoc :P pozdro

: 29.03.2009 12:51:16
autor: bottle
A ja mam pytanie takie lekko poboczne. Jeżeli śmigam w sezonie, nie codziennie ale dość często, to wymiana oleju raz na 2 sezony będzie ok??
Mam z1 rc2

: 29.03.2009 13:45:39
autor: Jaszczur
bottle To zdecydowanie za rzadko. Olej powinienes zmieniac co najmniej raz na sezon. Jesli oczywiscie nie chcesz zeby ci amor w tym drugim sezonie chodzil jak kupa noi oczywiscie jesli dbasz o sprzet :)