Strona 1 z 3
Rower ALL
: 03.02.2009 15:39:16
autor: goly12
witam
chciałbym złożyć rower głównie do dirtu i streetu ale także żeby można nim było pojeździć z kumplami w lekkim DH
interesuje mnie złożenie go tak za około 2500-3000zl
bardzo proszę o jakieś Kosztorysy.

: 03.02.2009 15:48:59
autor: GgG
Na nowych częsciach czy używkach? Ile masz wzrostu i ile ważysz?
: 03.02.2009 15:50:52
autor: goly12
raczej na nowych
a wzrostu mam ok 180 cm ale ciągle rosne :P
: 03.02.2009 15:51:49
autor: goly12
waze okolo 65-70kg
: 03.02.2009 16:07:09
autor: maxxis
1.edytuj posty 2 . myślę że jak dirt street i dh nie bardzo się ma do siebie 3.jeśli już to chyba amorka z zmaianą skoku musisz kupić np: domain może pike .
: 03.02.2009 16:15:30
autor: GgG
No to napiszę moją wizje :
Rama - coś z dartmoora? Chcesz ramę cr-mo, czy aluminiową, jakie haki?
Amortyzator - może pike 409 (około 700zł używka) regulacja skoku, dobra praca..
Gripy - wedle uznania - ~30zł
Dętki - ~30zł
Hamulce - jeden avid juicy 5 na tył albo komplet juicy 3 - ~350zł
Kaseta - ma być single speed czy przerzutka?
Łańcuch, manetka, przerzutka - jak wyżej
Kierownica + mostek - sprawdzony komplet hussefelta - 120zł
Korby + support - Shimano SLX - 350zł / Hussefelt + Hussefelt team (ten srebrny
support

) ~300zl
Opony - może niech wypowie się ktoś z większym doświadczeniem w tym temacie.
Pedały VP-559 - 50zł - tanie, co prawda łapią luzy ale świetnie trzymają nogę
Piasty, szprychy, obręcze - myślę, ze cos tego typu spokojnie da rade
http://allegro.pl/item536762752_kola_26 ... _qr20.html - 600zł
Siodełka - Twój tyłek, Twój wybór, najlepiej kupować pod siebie a nie pod kogoś

~100zł
Stery - FSA dh pig - 120zł
Sztyce - Jakiś np accent za ~50zł
: 03.02.2009 16:15:43
autor: goly12
napisałem ze ma to być czasami lekkie dh
a głównie ma być to rower street i dirt
zastanawiam się głównie nad ramom i amorkiem
może ktoś coś doradzi za tą cenę ??
a jeśli chodzi o kasete to z pewnością przerzutki
: 03.02.2009 16:24:49
autor: klexuh
goly12 amortyzator, tak jak napisal GgG najlepszym wyborem bedzie pike... a co do ramki, mysle ze np. destroyer ogarnie bez problemu... tanio, i mozna wiecej kasy na komponenty wylozyc...
: 03.02.2009 16:25:12
autor: eskimos28
To amor Pike bo jak dirt i street to zmieniasz skok na 95mm a jak "dh" to zmieniasz na 140mm. Ramka to jakiś dartmoor? Chcesz przeżutki czy nie?
: 03.02.2009 16:33:52
autor: goly12
jeśli chodzi o tą rame to może używanego bitcha albo prodigy 9.81
(nie wiem moze cos innego)
a co do przerzutek to napisałem już wczesniej że chce mieć

gg : 4440868
bo głownie nie wiem jaka rama i amor bo z resztą to sobie raczej poradze
: 03.02.2009 17:10:47
autor: goly12
a moze Octane One Void? może ktos cos o niej powiedzieć
czy np. lepiej bitcha
do tego PIKE
czy sie geo zjeb** cała?
a co do pike to moze ten
http://allegro.pl/item544659239_nie_prz ... ratis.html
: 03.02.2009 17:31:33
autor: GgG
Miałem voida + 66rc, tam to dopiero była geometria

nie wiem jak będzie u Ciebie, ale mi zawsze jakoś tył ciągnął w dół, ta rama nie nadaje się do dh/fr, ale to wytrzyma. A co do pike'a to skoro ma zdarte golenie to prawdopodobnie ma zużyte uszczelki, zapytaj sprzedającego, czy już je zmienił, jeśli chcesz go kupić.
: 03.02.2009 17:31:39
autor: Bombell
Ja bym brał Bitcha 08 + Pike, Sherman, Domain, czyli coś z regulacją skoku. Ale pomijam już fakt, ze roweru do wszystkiego nie można mieć. Wyjdzie ci jedna wielka kiszka i stracisz tylko nie potrzebnie nerwy. Przerzutki w streecie? Szkoda pieniędzy i nerwów zbędna waga itp a znowu do dh niezbędne. I tak można w nieskończoność sprzeczne rzeczy wymieniać. Więc jeśli głównie dirt/street to bym coś na ss składał bo z dobrym przełożeniem to i 4fun na jakiś traskach pociągniesz.
: 03.02.2009 17:43:44
autor: GgG
W Shermanie padała ta regulacja, ona ma strasznie lipną konstrukcję. A co do przerzutki, to nie tylko mniejsza waga - mniej linek, nic się nie tłucze i przynajmniej 100zł się zaoszczędza. Do tego odpada problem z regulacjami, wkręcania się przerzutki w szprychy, łamaniem haków..

: 03.02.2009 17:47:11
autor: balek09
Po co ci aż mtx do są obręcze do ekstremalnego dh (nie do rozwalenia). Spokojnie starczą ci do dirt\street\lekkie dh sunrims single track

: 03.02.2009 17:52:52
autor: diablos993
Ja od siebie proponuję Single Speed, wręcz bym powiedział, żebyś nawet nie myślał o przerzutkach do dirt/street, a co do DH to takiego 4fun dasz rade bez problemu. A jest 100x mniej problemów niż z przerzutkami. Łamiące się haki, wpadające w szprychy przerzutki, tłukące się pancerze itd. Do tego koniecznie amortyzator z regulacją skoku no i PORZĄDNE koła. To najważniejsze. Lepiej kupić na początek coś cięższego np. Double Track itp i mieć spokój na dłuższy czas. Złapiesz skill'a to zmienisz na coś lżejszego:) Co do ramy to proponuję stalówkę jeżeli ma być większy nacisk na dirt itp. np. Bitch/Surge/Octane One/ nowy Prodigy

Amor to chyba najrozsądniej Pike.
P.S.
balek09 Single Tracki to ciulstwo... Na przód jeszcze zrozumiem, ale na tyle to mi Double Track przy naukach 180 czy tam 360.. (nauka 360 a wychodzi 180 na razie hehe) się lekko wygiął o kilka milimetrów, a waże 65kg niecałe więc taki Single Track dużo szybciej się podda.
: 03.02.2009 17:57:36
autor: Bombell
Na Shermanku śmigałem i było całkiem przyjemnie a za małą kasę można trafić.
Single Track na tył to tez troszkę nie pasuję. Rozwalisz raz dwa, to plastelina i przy niedokręconych rotacjach długo nie pożyje. Czemu nie MTX? Na tył 33/S-type byłby w sam raz a na przód można by dać coś lżejszego.
: 03.02.2009 18:38:06
autor: goly12
hmm ja się jednak kieruję bardziej w strone street/dirt
i jak sobie to lepiej przemyslałem to kupie bitcha 08 i jakis amor 100-130cm skoku
bo w pike przeraza mnie cena a uzywane jak patrze to prawie wszystkie są zajechane
: 03.02.2009 18:47:43
autor: Bombell
No to skoro większość dirt/street to może w ogóle zapomnieć o dh i złożyć/kupić coś stricte pod te dyscypliny. Jak w temacie wyżej zaproponowałem Metro 2 08 za 2300 i miałbyś kasę na kask, ochraniacze + ewentualne zmiany. Ale fakt, że nie ma to jak złożyć rower pod siebie i swoje upodobania.