Strona 1 z 3

Rower ALL

: 03.02.2009 15:39:16
autor: goly12
witam
chciałbym złożyć rower głównie do dirtu i streetu ale także żeby można nim było pojeździć z kumplami w lekkim DH
interesuje mnie złożenie go tak za około 2500-3000zl
bardzo proszę o jakieś Kosztorysy. :D :mrgreen:

: 03.02.2009 15:48:59
autor: GgG
Na nowych częsciach czy używkach? Ile masz wzrostu i ile ważysz?

: 03.02.2009 15:50:52
autor: goly12
raczej na nowych
a wzrostu mam ok 180 cm ale ciągle rosne :P

: 03.02.2009 15:51:49
autor: goly12
waze okolo 65-70kg

: 03.02.2009 16:07:09
autor: maxxis
1.edytuj posty 2 . myślę że jak dirt street i dh nie bardzo się ma do siebie 3.jeśli już to chyba amorka z zmaianą skoku musisz kupić np: domain może pike .

: 03.02.2009 16:15:30
autor: GgG
No to napiszę moją wizje :

Rama - coś z dartmoora? Chcesz ramę cr-mo, czy aluminiową, jakie haki?

Amortyzator - może pike 409 (około 700zł używka) regulacja skoku, dobra praca..

Gripy - wedle uznania - ~30zł

Dętki - ~30zł

Hamulce - jeden avid juicy 5 na tył albo komplet juicy 3 - ~350zł

Kaseta - ma być single speed czy przerzutka?

Łańcuch, manetka, przerzutka - jak wyżej

Kierownica + mostek - sprawdzony komplet hussefelta - 120zł

Korby + support - Shimano SLX - 350zł / Hussefelt + Hussefelt team (ten srebrny
support :) ) ~300zl

Opony - może niech wypowie się ktoś z większym doświadczeniem w tym temacie.

Pedały VP-559 - 50zł - tanie, co prawda łapią luzy ale świetnie trzymają nogę

Piasty, szprychy, obręcze - myślę, ze cos tego typu spokojnie da rade
http://allegro.pl/item536762752_kola_26 ... _qr20.html - 600zł

Siodełka - Twój tyłek, Twój wybór, najlepiej kupować pod siebie a nie pod kogoś :) ~100zł

Stery - FSA dh pig - 120zł

Sztyce - Jakiś np accent za ~50zł

: 03.02.2009 16:15:43
autor: goly12
napisałem ze ma to być czasami lekkie dh
a głównie ma być to rower street i dirt
zastanawiam się głównie nad ramom i amorkiem
może ktoś coś doradzi za tą cenę ??
a jeśli chodzi o kasete to z pewnością przerzutki

: 03.02.2009 16:24:49
autor: klexuh
goly12 amortyzator, tak jak napisal GgG najlepszym wyborem bedzie pike... a co do ramki, mysle ze np. destroyer ogarnie bez problemu... tanio, i mozna wiecej kasy na komponenty wylozyc...

: 03.02.2009 16:25:12
autor: eskimos28
To amor Pike bo jak dirt i street to zmieniasz skok na 95mm a jak "dh" to zmieniasz na 140mm. Ramka to jakiś dartmoor? Chcesz przeżutki czy nie?

: 03.02.2009 16:33:52
autor: goly12
jeśli chodzi o tą rame to może używanego bitcha albo prodigy 9.81
(nie wiem moze cos innego)
a co do przerzutek to napisałem już wczesniej że chce mieć :D
gg : 4440868


bo głownie nie wiem jaka rama i amor bo z resztą to sobie raczej poradze

: 03.02.2009 17:10:47
autor: goly12
a moze Octane One Void? może ktos cos o niej powiedzieć
czy np. lepiej bitcha
do tego PIKE
czy sie geo zjeb** cała?

a co do pike to moze ten
http://allegro.pl/item544659239_nie_prz ... ratis.html

: 03.02.2009 17:31:33
autor: GgG
Miałem voida + 66rc, tam to dopiero była geometria :) nie wiem jak będzie u Ciebie, ale mi zawsze jakoś tył ciągnął w dół, ta rama nie nadaje się do dh/fr, ale to wytrzyma. A co do pike'a to skoro ma zdarte golenie to prawdopodobnie ma zużyte uszczelki, zapytaj sprzedającego, czy już je zmienił, jeśli chcesz go kupić.

: 03.02.2009 17:31:39
autor: Bombell
Ja bym brał Bitcha 08 + Pike, Sherman, Domain, czyli coś z regulacją skoku. Ale pomijam już fakt, ze roweru do wszystkiego nie można mieć. Wyjdzie ci jedna wielka kiszka i stracisz tylko nie potrzebnie nerwy. Przerzutki w streecie? Szkoda pieniędzy i nerwów zbędna waga itp a znowu do dh niezbędne. I tak można w nieskończoność sprzeczne rzeczy wymieniać. Więc jeśli głównie dirt/street to bym coś na ss składał bo z dobrym przełożeniem to i 4fun na jakiś traskach pociągniesz.

: 03.02.2009 17:43:44
autor: GgG
W Shermanie padała ta regulacja, ona ma strasznie lipną konstrukcję. A co do przerzutki, to nie tylko mniejsza waga - mniej linek, nic się nie tłucze i przynajmniej 100zł się zaoszczędza. Do tego odpada problem z regulacjami, wkręcania się przerzutki w szprychy, łamaniem haków.. :)

: 03.02.2009 17:47:11
autor: balek09
Po co ci aż mtx do są obręcze do ekstremalnego dh (nie do rozwalenia). Spokojnie starczą ci do dirt\street\lekkie dh sunrims single track :wink:

: 03.02.2009 17:52:52
autor: diablos993
Ja od siebie proponuję Single Speed, wręcz bym powiedział, żebyś nawet nie myślał o przerzutkach do dirt/street, a co do DH to takiego 4fun dasz rade bez problemu. A jest 100x mniej problemów niż z przerzutkami. Łamiące się haki, wpadające w szprychy przerzutki, tłukące się pancerze itd. Do tego koniecznie amortyzator z regulacją skoku no i PORZĄDNE koła. To najważniejsze. Lepiej kupić na początek coś cięższego np. Double Track itp i mieć spokój na dłuższy czas. Złapiesz skill'a to zmienisz na coś lżejszego:) Co do ramy to proponuję stalówkę jeżeli ma być większy nacisk na dirt itp. np. Bitch/Surge/Octane One/ nowy Prodigy :) Amor to chyba najrozsądniej Pike.

P.S. balek09 Single Tracki to ciulstwo... Na przód jeszcze zrozumiem, ale na tyle to mi Double Track przy naukach 180 czy tam 360.. (nauka 360 a wychodzi 180 na razie hehe) się lekko wygiął o kilka milimetrów, a waże 65kg niecałe więc taki Single Track dużo szybciej się podda.

: 03.02.2009 17:57:36
autor: Bombell
Na Shermanku śmigałem i było całkiem przyjemnie a za małą kasę można trafić.
Single Track na tył to tez troszkę nie pasuję. Rozwalisz raz dwa, to plastelina i przy niedokręconych rotacjach długo nie pożyje. Czemu nie MTX? Na tył 33/S-type byłby w sam raz a na przód można by dać coś lżejszego.

: 03.02.2009 18:38:06
autor: goly12
hmm ja się jednak kieruję bardziej w strone street/dirt
i jak sobie to lepiej przemyslałem to kupie bitcha 08 i jakis amor 100-130cm skoku
bo w pike przeraza mnie cena a uzywane jak patrze to prawie wszystkie są zajechane

: 03.02.2009 18:47:43
autor: Bombell
No to skoro większość dirt/street to może w ogóle zapomnieć o dh i złożyć/kupić coś stricte pod te dyscypliny. Jak w temacie wyżej zaproponowałem Metro 2 08 za 2300 i miałbyś kasę na kask, ochraniacze + ewentualne zmiany. Ale fakt, że nie ma to jak złożyć rower pod siebie i swoje upodobania.