Strona 1 z 1

czym przesmarowac foxa40?

: 08.02.2009 21:20:39
autor: 0gór
mam zamiar przeczyscic mojego foxa i teraz mam do was pytanie. czym przesmarowac go ? jakis specyfik ? i jak to najlepiej zrobic ? :>

: 08.02.2009 21:22:42
autor: czeSieKdh
co chcesz przesmarowac?? brunox pro:D:D :D

: 08.02.2009 21:23:47
autor: 0gór
yyy jak wiadomo fox nie ma otwartej kapieli i wymaga smarowania dlatego pytanie czym mam to przesmarowac :)

http://e-rower.pl/smar-teflon-grease-tu ... -2099.html

cos takiego znalazlem

: 08.02.2009 21:43:37
autor: royal delfi
ja tak jak poprzednik bronuxem mojego Domaina smaruje i pracuje jak masełko więc tobie go też polecam :D

: 08.02.2009 21:56:26
autor: czeSieKdh
tez moze byc smary z teflonem sa bardzo dobre :)

: 08.02.2009 23:59:12
autor: LestatBiker
0gór, przesmaruj go smarem rock shox judy butter, starcza na długo i amor fajnie pracuje po nim, ale jak masz już foxa smarować, to zaopatrz się najlepiej w to:

http://allegro.pl/item549142864_smar_fi ... e_15g.html (świetny)

albo:

http://allegro.pl/item549143219_smar_fi ... _100g.html

Miłej zabawy, jak co to pisz przez pb

: 09.02.2009 08:18:04
autor: maxxis
http://allegro.pl/item549143219_smar_fi ... _100g.html
tego sam posiadam i jest dosyc dobry trzyma sie nie zmywa ,ogólnie fajnie smaruje :wink:

: 09.02.2009 08:47:09
autor: Wojtek K.
No tak Brunoxy, Teflony........ a może olej Kujawski. a potem chodza legendy że fox'y są be bo się zacierają i w ogóle. W FOXie 40 są dwa równoległe sposoby smarowania.
1. Pod zgarniaczami kurzowymi (Dust Wipers) jest pierścień ze specjalnej gąbki nasączony Fox'owskim gęstym niebieskim olejem Float Fluid, wystarczy raz na kilka wypadów (albo po jakimś wyjatkowo błotnisto-mokrym) zsunąć zgarniacze, wydłubac delkiatnie pierścienie gąbkowe oczyscić je szmatką z brudnego oleju i nasączyć nowym.
2. W obu goleniach jest niewielka ilośc (40 lub 50 ml zależnie od wersji) oleju do amortyzatorów o lepkości 7wt, wystarczy spuscić stary brudny olej dołem po zdemontowaniu dolnych goleni a następnie wlać nowy najlepiej górą po zmontowaniu dołu i wykręceniu korków z regulacjami. Warto też wtedy dokladnie wyczyścić wnętrze zdemontowanych dolnych goleni (najlepiej przepłukać olejem izopropylowym i dobrze wysuszyć).

Brunoxa można sobie stosować doraźnie np po długiej przerwie w jeździe aby "natłuścić" golenie i uszczelki. Ale bez przesady aby jego nadmierna ilośc nie rozpuszczeła oryginalnego smaru i oleju.
F40-stkom dobrze robi odwrócenie roweru do góry nogami przed jazdą, np. kiedy się ubierasz na parkingu, olej spływa wtedy i smaruje ślizgi i golenie.

Wszystkie te operacje są doskonale opisane w wielokrotnie tu linkowanym manualu foxa. Uwaga nie robić wszystkiego jak leci z instrukcji, jezeli nie ma potrzeby albo nie czujesz sie na silach to nie rozbieraj tłumika bo potem trzeba się czasem sporo narobić aby go dobrze odpowietrzyć.

Pozdrawiam i gratuluję posiadania tego naprawdę świetego amora.

: 09.02.2009 20:06:01
autor: robol2010
Mam glorke z foxem i ostatnio fox znacznie gorzej pracuje , jak go przeczyścic? zmienić olej?

-------------------------------------------------------------------
http://www.pinkbike.com/photo/2983170/

: 09.02.2009 20:53:31
autor: 0gór
Wojtek K. pisze:Pod zgarniaczami kurzowymi (Dust Wipers) jest pierścień ze specjalnej gąbki nasączony Fox'owskim gęstym niebieskim olejem Float Fluid, wystarczy raz na kilka wypadów (albo po jakimś wyjatkowo błotnisto-mokrym) zsunąć zgarniacze, wydłubac delkiatnie pierścienie gąbkowe oczyscić je szmatką z brudnego oleju i nasączyć nowym.
skad takie cos mozna wziasc ? ewentualnie czy mozna zastapic to czyms innym ?

ewentualnie jak bylo juz mnostwo tematow na ten temat to jakis link ? bo w szukajce niestety nic nie znalazlem :(

a co do pkt 2. rozumiem ze nie koniecznie musi byc 7w, bo mam na stanie akurat tylko 5w wiec nie powinno byc zadnych problemow ?

: 09.02.2009 21:02:51
autor: eskimos28
Nic się nie stanie.Będzie szybciej odbijał, żywszy ;) Chyba ;]

: 09.02.2009 21:09:11
autor: Bullit
Jezeli nie lubisz papierowych instrukcji:
http://video.mpora.com/watch/uXCG3MyMP/

Edit...
Cytat:
Nic się nie stanie.Będzie szybciej odbijał, żywszy Chyba ;]

To nie olej w tlumiku tylko w kompieli czyli malo to ma wspolnego z szybkoscia odbijania.

: 09.02.2009 21:18:05
autor: 0gór

Jezeli nie lubisz papierowych instrukcji:
http://video.mpora.com/watch/uXCG3MyMP/
tutaj tylko jak go rozkrecic - nic o smarowaniu ni ma ani gdzie ani jak wlac olej itp :)


i z olejem 5w raczej nie bedzie szybciej odbijal bo z tego co rozkminilem to jest to tylko smarowanie. wiec jak bedzie zamiast 7ki 5ka to nic nie powinno sie stac ( tak mi sie zdaje :P )

: 09.02.2009 21:25:47
autor: Bullit
0gór pisze:tutaj tylko jak go rozkrecic - nic o smarowaniu ni ma ani gdzie ani jak wlac olej itp
proponuje nie tylko popatrzec na obrazki ale i posluchac ze zrozumieniem jesli tylko znajomosci jezyka starcza.
W sumie on nie leje nic do goleni poza nasmarowaniem pianki ale za to oficjalne manuale juz do zalecaja, niemniej jednak gosc tez wie o czym mowi, w koncu to mojo.

: 09.02.2009 21:55:16
autor: viejo
0gór mniejsza lepkosc oleju oznacza mniejsze opory ruchu ale tez gorsze smarowanie (gdy bedzie bardzo slabe to zjedzie golenie i uszczelki).
5W nie zaszkodzi, za to olej 2,5W nie nadaje sie juz zbytnio do gumowych uszczelek w normalnych temperaturach.

: 09.02.2009 22:30:19
autor: Wojtek K.
robol 2010 - przede wszystkim wyczyścić, przesmarowac i wymienić olej w kapieli, a jeżeli złapał powietrze to odpowietrzyć tłumik. Z tego co słyszalem to niejaki Kali z Variobike (serwis w krk) dobrze sobie radzi z foxami.

Ogór - chemia niestety z cult-bikes (http://www.cult-bikes.com/), trochę to kosztuje ale pamietaj że masz amora za 1500EUR więc nie rób złotówkowych oszczędności. Co do manuala to coś słabo szukałeś - (http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm). Na oleju też chcesz oszczędzać, jak chcesz to sprawdzaj, dasz znać za rok czy 5w to to samo co 7w.

: 09.02.2009 23:08:15
autor: Aram
Ogólnie kilka razy 40 rozkręcałem, nasmarować golenie, czy wymienić olej od smarowania to nie problem. Ale odpowietrzyc tłumik powiem wam ze jest przejebane. Jakies 3 h próbowałem i idealnie i tak go nie odpowietrzyłem.

: 10.02.2009 00:20:48
autor: robol2010
Jak odkręcę górne korki to są sprężynki^^, i tam nie ma oleju, dołu jeszcze nie odkręcałem ale możesz mi powiedzieć dokładniej co i jak?

: 10.02.2009 09:52:42
autor: Steel2
może po prostu wejdź na stronę foxa i ściągnij sobie instrukcję serwisową ?
http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm