Strona 1 z 1

Nyple / szprychy

: 09.02.2009 21:56:39
autor: azondh
Witam .

składam nowe kółka. obrecze najprawdopodbniej mtx y albo syncrosy ogólnie pomijajac temat szprych ponieważ zakupie zapewne najzwyklejsze czarne dt chciał bym sie dowiedziec czy warto kupować nyple kolorowe , fajnie mozna odlansić gablote ale ponoc nyple aluminiowe to konkretna kapa i lepiej kupic zwykłe po kilka dziesiąt girera ... :lol:

: 09.02.2009 21:58:48
autor: KaKTuSSS
dobrze zaplecione koła na dobrych nyplach alu trzymają tak samo jak na zwykłych. ważne żeby każda szprycha była dobrze naciągnięta.

: 10.02.2009 10:16:13
autor: sudi
Nyple alu mają sens, jeśli naprawdę chcemy je mieć - tzn. chcemy zapłacić za te paredziesiąt ( a bo owszem bywa ) gram około 50-100zł ( taki jest rozstrzał niestety nawet ) . Wygląd to inna sprawa - wygląda to napewno ładnie, ale jeśli miałbym kupić np. wspomniane tu dartmoory, to podziękowałbym raczej .

Dartmoory to nyple nieziemsko miękkie i potrafią same z siebie strzelić ( i to podczas zaplatania - nawet dobrym kluczem, bo takowy przy alu nyplach to podstawa ! ) ... Ale cóż - wyglądają ładnie i kosztują grosze ( aczkolwiek ten wygląd po zapleceniu się zmienia ) .

Generalnie mogę powiedzieć tak - jesli nyple alu to bardzo polecane są i sam polecam, bo mam - Pillary . Handluję dartmoorem, więc mogę Ci powiedzieć, że to kiszka trochu i ładnie wyglądają tylko w gablotce .

: 10.02.2009 10:51:01
autor: KaKTuSSS
sudi zaplotłem parę kół na dartmoorach, owszem nie są najmocniejsze ale przy użycia idealnie dopasowanego klucza (park tool zielony) nie trafił się żaden pęknięty ani nawet uszkodzony. należy pamiętać aby nyple przed zaplotem nasmarować! zdarzył mi się natomiast przypadek, gdzie zamiast 36 nyplów w paczce znajdowało się 35 ;) generalnie są to nyple niskobudżetowe więc jeśli ktoś ma więcej kasy to lepiej zapodać jakieś konkretniejsze.

: 10.02.2009 11:01:17
autor: azondh
yhm no dzieki chłopaki czyli ogólnie problemu z tym dużego nie ma a ładnie wyglada słyszałem poprostu że aluminiowe czesto strzelaja i same siezmielaja przy skręcaniu koła i wolałem zapytać ...

: 10.02.2009 11:20:01
autor: sudi
KaKTuSSS Peknięte w paczce, to napewno ciężko znaleść :) Aczkolwiek znam osoby, którym popękały po kilku tygodniach jazdy . Wiem za to, że napewno ich zaletą jest fakt, że ponoć kwestia gwintów nie jest najgorsza .

Z inne strony ... za taką kasę, to w sumie wziąść 3 komplety i jak ktoś ma nerwy, to wymieniać pęknięte :) Aczkolwiek jak mówię - sugeruję pillary ...

: 10.02.2009 11:33:24
autor: azondh
no ogólnie myślałem nad jakimiś racingowymi kołami mavic czy coś ale na zawodach w zeszłym sezonie nei doleciałem gapa na wiśle i wyladowałem na kamieniu wielkosci pieści w s type 4 cm brzegu trzymajacego opone znikło a z drógiej 2 ccm zagniotły sie do końca noo ale jeszcze na tym jeźedziłem ... a koło miało 0 bicia szprychy najtansze dt i nyple też najtańsze zapewne jak bym miał jakieś koło mavic to mógł bym zatrzymac sie np szurajac piasta po ziemi ... wiec właśnei dla tego nie chce miec takiej przygody ze złoże mtx na dt i nype te alu i mi przez to koło sie złoży ...

: 10.02.2009 11:38:58
autor: Wlodek_DH

: 10.02.2009 12:16:58
autor: sudi
Wlodek_DH Te dt są bdb, ale wychodzą ciut drogo - Pillar jest lepszej jakości i nieco dłuższy, przez co trzyma lepiej i mniej podatny na wyciągnięcie jest . No i do tego tańszy nieco, tylko z dostępnością jak widać w necie - krucho .

Przerabiałem ten temat kilka miesięcy temu i porównywałem wiele nypli :)

Odsyła do forum www.light-bike.com - Zarejestruj się i Mssz super temat na kilkadziesiąt stron o nyplach, a także ludzi, którzy pomagają zdobyć super lekkie i tanio części, które wcale nie muszę śmigać w xc i szosie . Tak na marginesie - załapałem się tam na top 50 bike fs co do wagi - na ostatnim zaszczytnym miejscu :D

Polecam, bo świetne forum i duża galeria części na wagach !

Pozdro !

Sudi

: 10.02.2009 14:48:48
autor: azondh
hehe spoko zrobie lekturkę ... dzieki chłopaki wiec sprawa wyjaśniona pozdrower !