-
Kąt główki
Kąt główki to kąt jaki główka ramy tworzy z ziemią. Jeśli kąt jest większy to rower szybciej skręca i podjeżdża, jeśli kąt staje się mniejszy rower gorzej skręca i podjeżdża ale zachowuje stabilność przy większych prędkościach.
-
Baza kół
Mierzymy od osi tylnego koła do osi przedniego im dłuższa jest ta odległość rower jest stabilniejszy ale przy powiększającej się bazie kół tracimy na możliwości manewrowania szczególnie przy małych prędkościach. Natomiast mała wielkość powoduje, że rower jest bardziej zwrotniejszy, łatwiej wprowadzić go w rotacje czy szybszy skręt.
-
Długość tylnych widełek
Tylne wielki bezpośrednio wpływają na możliwości manewrowania rowerem, krótkie widły powodują, że rower lepiej prowadzi się w powietrzu wchodzi na manuala czy bannyhopa także krótsze widły pozwalają na "szybkie" przekazanie mocy na tylne kolo.
-
Wysokość od ziemi do górnej rury
Czyli im mniej tym lepiej bo łatwiej wsiąść na rower, nie walimi jajcami po ramie oraz łatwiej kręcić trikasy.
-
Wysokość suportu
Ważna rzecz w zakrętach i nie tylko. Nisko położony BB to niski środek ciężkości co powoduje lepsze zachowanie w zakrętach i panowanie nad rowerem. Wysokość suportu nie może być za niska bo pod koniec skoku zawieszenia może się okazać, że nasze korby walą o kamienie. Rowery z wysoko umieszczonym BB są trudne do opanowania. Ogółem pamiętać też trzeba, że wysokość ulega zmianie wraz z pracą zawieszenia a także niektórzy regulują wysokość suportu poprzez wkładanie kół 24".
-
Długość górnej rury
Odległość między środkiem podsiodłówki a środkiem główki oczywiście w linii prostej, im krótsza górna rura tym krótsza baza kół. Nie ma idealnej rury górnej bo każdy rider ma swoją ulubioną specyfikacje. Generalnie przy zakupie ram trzeba próbować różne rozmiary.
-
Kąt rury podsiodłowej
To kąt jaki tworzy podsiodłówka z podłożem. Kąt wpływa gdzie dokładnie rider siedzi a także na efektywność pedałowania, właśnie dlatego gdy praktycznie stoimy możemy korbić na 110% :)
Pozdrawiam mam nadzieję, że to pomoże niektórym. :!: :D