Strona 1 z 1

Kierownica + mostek xc/enduro do 500zł ??

: 11.02.2009 18:34:32
autor: poszukiwacz
Siema, potrzeuję rady, zakładam w rowerze nową kierkę i zastanawiam się nad rodzajem wspornika - po głowie chodzi mi krótki tego typu:
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT ... TA=A&HNT=T
lub coś takiego:
http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_530355 ... ZTA_2.html

i do tego gięta kierownica, coś z tego typu:
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT ... TA=A&HNT=T

pytanie jest czy będzie to OK działało w rowerze:
http://bikeserwis.pl/index.php?p=galler ... 1&iPhoto=1
tyle że po małych zmianach- z przodu RS 100mm, tył hamulce tarcze, opona 2.3 tioga, obręcz dartmoora do DH + piasta na maszynówkach dartmoora, pedały DM dirty harry, korba shimano deore xt, wkład suportu maszynówka, rozmiar ramy 20"

chciałbym żeby rower prowadził się dobrze w górach i dolinach, przy zjeżdżaniu z górki :)
co myślicie?
a może prosta kiera + mostek 110 mm?

: 11.02.2009 18:39:39
autor: Bombell
Czyli coś do enduro ma być? Jaki wznios, długość, szerokość itp to już ty musisz nam powiedzieć bo to są dość indywidualne sprawy. Powiedz jeszcze jaki budżet i możemy zacząć coś myśleć.

: 11.02.2009 18:43:27
autor: poszukiwacz
no ma być enduro, przynjamniej fajnie by było, rama raczej podchodzi pod XC :)))))
a kasa nie gra roli :) ale bez przeginania do 500 zł za komplet
a co do długości mostkai to chyba 50 może 90 mm

: 11.02.2009 18:55:26
autor: Steel2
Dwóch moich faworytów jeśli chodzi o mostki: Thomson 4x i Sunline V1.
Pomiędzy 50 a 90 masz jeszcze 70 ( Thomsona ) i 80 ( Sunline ).

: 11.02.2009 18:57:22
autor: poszukiwacz
OK a teraz pytanie zasadnicze: czy w takim rowerze taki wspornik i gięta kierka będą spełniały swoją rolę?

: 11.02.2009 19:01:46
autor: Steel2
Jasne, dlaczego by nie ? To tylko kwestia pozycji jaką będziesz miał. Kto co lubi.

: 11.02.2009 19:05:52
autor: poszukiwacz
No i właśnie na taką odpowiedź liczyłem :), moja ulubiona pozycja to nisko siodełko i dobra kontrola nad rowerem.
W takim razie już wiem co zamówić - kierka gięta + mostek thomsona 70mm
Wielkie dzięki,
jeśli ktoś ma jeszcze jakieś zdanie na ten temat - poszę pisać


Mam jeszcze jedno pytanie: czy do w/w ramy będą pasowały każde stery?
Wcześniej siedziały tam chyba zintegrowane cane corso czy jakoś tak :)
chciałbym wsadzić tam coś fajnego i mocnego np:
http://mkbikeonline.com/sklep/product_i ... ts_id=1336
ale nie wiem czy każde stery pasują do każdej główki ramy?

: 17.02.2009 20:59:05
autor: Bombell
poszukiwacz pisze:cane corso
Coś ci się pomyliło ;D Cane Corso, oprócz tego, ze to rasa psów to też model ramy DC a stery pewno chodziło ci o Cane Creek. I jeśli w ramie są zintegrowane to tez takie musisz kupić więc te Futura nie wejdą :)

: 17.02.2009 21:03:38
autor: poszukiwacz
masz absolutną rację, rzekłbym porąbało mi się :) w ramie obecnie nie ma żadnych , czyli naprawdę nie ma możliwości zastosowania innych sterów? Wiem że te co tam siedziały pasowały do ramy giant yukon fx3 więc może jednak coś lepszego da się tam władować bo nie chce mi się wierzyć że w giancie też tylko zintegrowane można wsadzić?!

: 17.02.2009 21:47:57
autor: Bombell
Ale dlaczego tylko? W ramach dirt/street teraz wszystko zmierza ku sterom zintegrowanym. Lżejsze, niższe, dobre maszyny nie są wcale takie drogie. Niby same plusy ale mi ciężko się z moimi Krzysiami rozstać ;P

: 17.02.2009 22:21:28
autor: Steel2
Spece od Krzysia Króla mają inne zdanie na temat sterów. I dość interesująco tego dowodzą. Skłonny jestem raczej im uwierzyć tym bardziej, że muszą wiedzieć co nie co skoro im takie dobre stery "wychodzą".

: 17.02.2009 23:52:53
autor: tobo
poszukiwacz pisze:Wiem że te co tam siedziały pasowały do ramy giant yukon fx3 więc może jednak coś lepszego da się tam władować bo nie chce mi się wierzyć że w giancie też tylko zintegrowane można wsadzić?!
do ramy giantów ze sterami połzintegrowanymi można zamontować klasyczne stery - wystarczy zamontować redukcje, które przez tegoż gianta były stosowane - miiałem takie w giancie warpie: aluminiowe pierscienie o średnicy zewnętrznej równej średnicy wewnętrznej głowki, pierścienie te od strony wewnętrznej posiadały "ząbki" (chyba dla redukcji masy). rozwiązanie takie było np w giancie warpie, na którym jeździłem, prawdopodobnie stery połzintegrowane były w amerykańskich wersjach tych rowerów.

co do zintegrowania sterów: gianty na pewno nie mają zintegrowanych sterów bo stery zintegrowane to takie które mają łozyska osadzone bezpośrednio w rurze główki, bez misek sterowych.

: 18.02.2009 08:53:09
autor: ablee
Może Race Face Evolve AM? grupa przeznaczona do enduro.