Strona 1 z 1
ROCCO TST R czy tak powinno byc?
: 11.02.2009 20:12:39
autor: rafimax
Witam mam takie pytanie mam rower miesiąc czasu i zauważyłem że jak ustawie tłumienie mniej więcej na połowę to po jeździe przy regulacji tłumienia pokazuje się niewielka ilość oleju tak jakby jakiejś uszczelki brakowało?
: 11.02.2009 20:30:29
autor: off_road
niewielka ilośc oleju gdzie?
Jak na tłoku to masz rozwalone uszczelki. Wiec napisz w którym miejscu ogólnie wszelakie wycieki to winy uszczelek

Jak z regulacji powrotu to norma roco ma wadę konstrukcyjną i uszczelki puszczą olej przy niej.
: 11.02.2009 21:20:28
autor: rafimax
Z regulacji powrotu. Dzięki za info
: 11.02.2009 21:33:34
autor: konewka
ja mialem to samo roco tstr ze stinky deluxe i nic takiego mi sie nie dzialo, ostre smiganie w leogang, w polskich gorach, dropy its, nic sie nie pojawialo, wszystko plynnie itd
: 13.02.2009 10:34:06
autor: topick
off_road pisze:Jak z regulacji powrotu to norma roco ma wadę konstrukcyjną i uszczelki puszczą olej przy niej.
na czym polega ta wada i repracja ?

: 13.02.2009 10:38:15
autor: off_road
Wada polega na tym, że uszczelka na iglicy jest za mała, dopiero po zmianie na odrobinkę większą wszystko wraca do normy

Kwestia zamontowania odrobinkę większego o-ringu.
: 13.02.2009 11:15:58
autor: rafimax
Da radę to wymienić samemu czy serwis? Trochę wiedzy mam ale narzędzi brak:-(
: 13.02.2009 11:17:23
autor: rafimax
Da radę to wymienić samemu czy serwis? Trochę wiedzy mam ale narzędzi brak:-(
: 13.02.2009 11:19:48
autor: off_road
Niestety bez pewnego narzedzia będzie trudno. Do przytrzymania tłoka bez jego porysowania ani zgniecenia.
: 26.07.2009 09:32:39
autor: ziper
Prosze napiszcie mi ile oleju wlać do dampera marzocchi roco coil r 2008. Wlałem castrol 5w40 prawie po gwint, i nie wiem czy to nie za dużo albo nie za mało.
: 27.07.2009 09:58:06
autor: MUSZEL
ziper do dampera nie da sie wlać za mało albo za dużo oleju... ma być na maxa, 0 powietrza
: 27.07.2009 10:19:51
autor: SitoD
rafimax mialem tak samo w moim roco, sprobuj troche dokrecic srubke, ktora znajduje sie w pokretle, powinno pomoc.
: 29.07.2009 20:29:58
autor: ziper
Dziex, nalałem po uszy i jest git, a panu koledze moze cieknąć po tłoczku bo ma niedokręcony korpus tak jak było u mnie. rozkręcił sie całkiem i wywaliło cały olej. Wyciag sprężyne i sprawdź czy damper jest skręcony prawidłowo. Błoto + kręcenie sprężyną powoduje że dolny tależ przestaje sie obracać i po kilku obkręceniach luzujesz korpus, co prowadzi do rozkręcenia.
: 29.07.2009 20:31:30
autor: ziper
i nie polecam wlewać innego oleju niz tego przeznaczonego do amortyzatorów!!! Samochodowy olej się pieni, co powoduje że tłumienie nie działa prawidłowo kiedy przez dziórki przechodzi spieniony olej.
: 27.12.2009 20:15:50
autor: ziper
Dobra, najważniejsza sprawa. jak już wyciągnę tłoczek i wyleje olej, to mam wlać oleju do fula i zakręcić tak?? Bo jest jedno ale. Wyciągam tłoczek wylewam olej i nie wiem co z tą ruchomą blaszką w środku, w jakiej ona ma byc pozycji?? od jej położenia zależy ile oleju się wleje. wcisnąć ją do oporu i wlać olej czy jak??? omyślam się ze ona oddziela komore powietrzną od olejowej. tylko jak ustawić ja w prawidłowej pozycji??
: 27.12.2009 22:48:14
autor: XXX
a ta wada dotyczy Roco 08 czy 09tez? ja mam roco tst r 09 i nie saczy mi sie olej nigdzie. Ja w swoim roco 241mm gdy otworzylem zbiornik wyrownawczy a damper byl fabrycznie zalewany olejem bo kupilem nowy to ten plywak (blaszka o ktorej mowisz) byla na glebokosci 42mm mierzac przy samej sciance zbiornika wyrownawczego od samego plywaka do krawedzi zbiornika.
Ja tez mam male pytanko odnoscnie roco. czy w nim poinno byc tak dosc mocno czuc platforme?? tzn czulosc dampera na male nierownosci jest niezadowalajaca mimo ze twardosc sprezyny jest odpowiednia. jezdze na 500lbs i po zalozeniu 400lbs tez byl zbyt malo czuly a tyl zapadal sie bo bylo za miekko.
Wymienilem olej na 5W i nadal jest ten efekt wiec moze zmienic na 2.5W??
Wlewal ktos 2.5W w roco? Na 5W tlumienie wlasciwe do jazdy musi byc ustawione w zakresie okolo 1/2 moze ciut blizej maxa.