Strona 1 z 1
Z1 2006 ETA - wymiana oleju? Jaki olej?
: 25.02.2009 22:06:08
autor: kubaseq
Dzisiaj pierwszy raz rozkręciłem mojego amora Z1 2006 ETA i zaóważyłem ze jest w nim mało oleju. Jaki Olej tam nalac? Czy jestem w stanie kupic taki olej na stacji? izanlazłem w instrukcji ze ma być go 150cc. Czy to znaczy 155 ml?
: 25.02.2009 22:09:50
autor: Bombell
CC- cubic centimeter czyli centymetr sześcienny czyli mililitr. Olej zależnie jaką gęstość chcesz. Firmy przeróżne, Motul, Motorex, BellRay itp itd
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... light=olej
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... light=olej
: 25.02.2009 22:13:54
autor: kubaseq
No a o co chodzi z gęstościa?? i jaki dokładnie olej?
: 25.02.2009 22:21:59
autor: viejo
kubaseq cc - centymetr szescienny - mililitr
olej - najlepiej motul lepkosc 5W
155cc to na pewno bedzie za duzo bo oni zawyzaja. Wlej kolo 140 chyba ze wazysz ponad 90kg to wlej 150 - tylko w miare dokladnie
Aha i olej trzeba wymienic - nie dolewac
tlumikami trzeba poruszac po zlaniu oleju (nim wyciagniesz je z goleni bo sciany i sufit zasyfisz) potem wyczyscic wszystko i wytrzec do sucha. Zalewajac olejem tez poruszaj tlumikami.
: 25.02.2009 22:24:51
autor: Michal4X
kubaseq gestosc to sam musisz wybrac jaka chcesz.. Im gestszy np 15w to amorek potrafi troche mulic, a im zadszy np 5w to bedzie bardziej czuly i lepiej wybieral..
Olej mozesz kupic w kazdym sklepie motorowym/samochodowym tylko popros jak cos o olej do amoryzatora

.. Np motorex, motul..
: 25.02.2009 22:27:15
autor: kubaseq
OK dzieki
Powiedzcie mi jeszcze tylko jedną rzecz Wink czym wykręcić tą śrubę od dołu bo planuje podniesienie amorka do 150mm... tylko nie wiem czym wykręcić tą srubę, 12 nasadowa jest jak by troszeczkę za duża...
: 26.02.2009 12:41:55
autor: sebonk
kubaseq
no to moze 11?
: 26.02.2009 16:52:53
autor: greenman
kubaseq do tego powinien byc specialny klucz o takich cienkich sciankach

z tym ze jak szukałem to sie takim nigdzie nie spotkałem ...
: 26.02.2009 18:27:21
autor: wojtasu
kubaseq pisze:No a o co chodzi z gęstościa??
im wieksza gestość ( np.10W) tym amortyzator jest mniej czuły
im mniejsza gestość (np.5W) tym amortyzator jest bardziej czuły
Marzochi niby zaleca oleje 10W ale ja Ci radze wlać 5W lub 7.5W

: 26.02.2009 19:40:19
autor: blackdemon
do marcokow sa lane fabrycznie 7.5w a nie 10..
: 26.02.2009 20:11:51
autor: kubaseq
Już nalałem 5W Finish Line... I podniosłem sobie go odrazu do 150

i ciekawe jak sie będzie sprawował

: 28.02.2009 00:01:02
autor: misiek112
kubaseq 12 na 1000% i jeśli jest to śruba gdzie masz regulacje to nie dość że cienkie ścianki to jeszcze musi być głęboki gdzieś na 2cm, najlepiej sobie taką nasadke przerobić albo dać do ślusarza
: 01.03.2009 16:58:46
autor: kubaseq
misiek112nasadkowa 12 + pilnik i jest

tylko ze praktycznie to sie inaczej wykręca bo tam musiałem tłumik w środku czymś przytrzymac... a i przy okazji jeszcze jedno pytanie powiedzcie mi jak działa ETA? bo z tego co tam zobaczyłem to to jest takie jak by smigiełko które w jakis sposób powinno ograniczać przepłym oleju ale w jaki sposób?

i jeszcze jedno - przeniosłem sobie podkładke do góry pod sprężyne ( ta z tłumika) tylko ze ona jest troche za wąska i zastanawiam sie z czego dorobic taka szersza troche. Czy ze stali nie porysuje tam wszystkiego w środku?
: 01.03.2009 19:19:30
autor: Berti_BB
Ta podkładkę to z rury PCV można dorobić, tak po skrócie system eta działa następująco: przekręcasz pokrętło wciskasz amortyzator ( w tym momęcie olej z tłumika się wylewa) ale w tym sęk że jak amor się prostuje to olej już do niego nie wpływa i czym mocniej naciśniesz amortyzator tym wiecej tego oleju z tłumika ubędzie i skok się zmniejszy. Max zostaje 3-4 cm skoku bardzo twarde jeżeli to wogule można nazwać skokiem.
: 01.03.2009 19:58:49
autor: kubaseq
To u mnie coś to ETA nie działa

a pisze ze jest

ale to raczej średnio przydatne

ok rurka PCV

dzięki

: 01.03.2009 21:27:29
autor: misiek112
kubaseq
musiałem tłumik w środku czymś przytrzymac... na przyszłość dociskaj sprężyną, innym badziewiem możesz szkód narobić.
Pozdro.