Strona 1 z 1
Manitou Sherman Flick TPC+ -problem z tłumieniem
: 26.02.2009 20:27:05
autor: jeżykBDG
Siema.
Posiadam Manitou shermana, dzisiaj wymieniłem w nim olej. Wszystko szło gładko bez problemów. Miałem nadzieje że po serwisie poprawi sie praca amora, niestety nadal jest twardy, niema sagu. Zalałem go olejem 5W (ok.110ml), w amorze mam seryjną sprężyne, wszystko ładnie nasmarowane, uszczelki i lagi w dobrym stanie.Wie ktoś może jak temu zaradzić? Chciałbym żeby praca shermana była płynniejsza. W miare czuły na poczatku skoku ale żeby też nie dobijał na byle czym. Wiem że zaraz ktoś może napisać, że to sherman a nie boxxer i niema co od niego tyle wymagać ale nie wierze w to, że sherman'y tak słabo pracują. Jeśli ktoś by miał pomysł jak polepszyć prace mojego widelca to niech sie wypowie.
: 26.02.2009 20:53:16
autor: muras
hmmm... z tego co piszesz to masz problem nie z tlumieniem tylko z twardoscia sprezyny. jesli poziom oleju jest wlasciwy i wszystko dobrze dziala w obie strony to z tlumikiem jest wszystko ok.
: 26.02.2009 21:08:58
autor: ddex
jeżykBDGna pewno ma byc taki poziom oleju ? do mojego travisa do tpc+ wchodzilo ok 65-70 ml sprawdz to, a jak jest ok to nie mam pomyslu
: 26.02.2009 21:30:07
autor: jeżykBDG
ddex na manualu enduro pisało że do lagi z tłumikiem trzeba nalać 125ml oleju. Nalałem tyle i było za twardo więc odlałem 10ml i dalej tak samo.
: 26.02.2009 23:15:07
autor: DJ MICROS
jeżykBDG pisze:na manualu enduro pisało że do lagi z tłumikiem trzeba nalać 125ml oleju. Nalałem tyle i było za twardo więc odlałem 10ml i dalej tak samo.
Ale kolego, pamiętaj, że "Laga z tłumikiem" to nie znaczy "tłumik" może to 125 ml mialo być wlanych do dolnej goleni jako kąpiel olejowa?? Do tlumika ile masz wlać sprawdz na stronie
www.manitoumtb.com w instrukcjach serwisu, znajdź instrukcje swojego amora i tam sa zawarte informacje ile oleju DO TŁUMIKA.
Pozdro
: 26.02.2009 23:23:23
autor: GgG
DJ MICROS
Sherman nie ma otwartej kąpieli olejowej, olej w goleni jest tylko jako smarowanie i leje się go dosyć mało.
: 26.02.2009 23:24:52
autor: jeżykBDG
Semi bath Oil Volume 16cc per leg
Damping Oil Level:
*****152mm Travel 3.7in, 95mm, 135cc
więc dałem ok 20ml mniej niż przewiduje producen a dalej chodzi dosyć cięzko. btw. czy to jest normalne,że amortyzator sie nie ugina jak siąde na rower? Troche to jest dziwne, dałem mniej oleju a dalej taka kicha.
: 26.02.2009 23:41:44
autor: GgG
Miałem jakoś z miesiąc shermana firefly, ale się pozbyłem. Miałem dokładnie to samo co Ty, tylko mój mógł być zakatowany, wolałbym, żeby ktoś jeszcze się wypowiedział, najlepiej gdyby jeździł wcześniej na flicku.
: 27.02.2009 20:43:55
autor: jeżykBDG
GgG masz jakieś podejrzenia co to może być?
: 27.02.2009 21:04:48
autor: GgG
Nie mam pojęcia, amortyzator pracował tak samo przed jak i po serwisie. Może one mają taką pracę..
: 27.02.2009 22:39:13
autor: ddex
GgGnie sadze ze maja taka prace, jak juz pisalem mialem travisa tpc+ jak siedzialem na rowerze byl ugiety o ok 3cm a z zacisinietym hamulcem moglem go dobic w miejscu jesli kompresja byla na min. Także pokombinuj, rozbierz jeszcze raz zobacz czy nic sie nie rozpadlo w tlumiku, slyszalem ze one lubily sie zapsuc :/
: 01.03.2009 10:37:24
autor: Roman_Maxx
Wygląda na to, że w tłumiku są posklejane lub zatkane blaszki zaworów, wyciągnij je z obudowy i pomocz w zmywaczu lub rozpuszczalniku - sprawdź, po wysuszeniu, czy nie ma tam jakiegoś pozostałego lepkiego syfu. Można to zrobić bez rozbierania na części pierwsze!
Ogólnie sugerowałbym jednak autoryzowany serwis jeśli to nie pomoże.
: 02.03.2009 17:11:49
autor: SPEED
Archeolog ;]
Mam to samo z nixonem zdejmij uszczelke z tlumnika odbicia i pod tym musi byc troche syfu przetrzyj mi w nixonie to pomogło nie ten amor a sie zacinał

: 02.03.2009 21:51:32
autor: jeżykBDG
Dziekie wielki za pomoc. Jak znajde troche czasu to się tym zajme. Mniejmy nadziaje ze pomoże.
: 02.03.2009 22:39:01
autor: GgG
jeżykBDG - mam taką prośbę - jak już to zrobisz to napisz czy coś to pomogło.
: 08.03.2009 14:34:07
autor: jeżykBDG
Dzisiaj ponownie rozkręciłem amora. Wymieniłem olej, wyczyściłem wszystko jak mogłem i nic sie nie zmieniło. Jedyne z czym miałem problem to to że nie mogłem odkręcić elementu B (patzr link) ale wyczyściłem komore z olejem od góry. dziwi mnie jeda żecz w amortyzatorze.Ja w swoim na elemencie B mam uszczelke (taka jak w H) i podkładki. Czy w shermanach tak jest seryjnie? czy może ktoś mi to tam dołożył (nie jestem pierwszym właścicielem.)
edit:
http://www.manitoumtb.com/guides/Forks/ ... 05%3A57+AM
: 08.03.2009 17:12:19
autor: akSiorek
hmm. może jestem ślepy czy coś ;p ale nie widzę żadnego linka ; ]
już jest .;D