Strona 1 z 6
Jak zaplatać koła.
: 03.03.2009 20:04:03
autor: Pablo666
Czy ma ktoś jakiś poradnik albo by mi mógł napisać jak zapleść koła na 3/4 krzyże?Moze jakies foto?
Pzdr
: 03.03.2009 20:17:58
autor: adrian99
www.google.pl może wpisz zaplatanie koła 3/4 ale pewny nie jestem...

: 03.03.2009 20:21:46
autor: Pablo666
szukalem jedna osoba napisala i jakis dziwnie to napisala.
na mkb nie ma bo kazdy dawal linki a tam pokazujesz ze nie wyszukano.. wiec sie tu pytam xD a chce sie w koncu nauczyc a nie wydawac..
: 03.03.2009 20:25:11
autor: GgG
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=zap ... Szukaj&lr= znajdź sobie coś najodpowiedniejszego, a najlepiej oddaj do serwisu, zaplatanie kosztuje jakieś 30zł w tym około 15zł centrowanie którego sam na pewno nie zrobisz, tak więc zaoszczędzisz tylko 30zł a możesz źle zapleść koło i lipa będzie.
: 03.03.2009 20:30:49
autor: Pablo666
no wiem..ale jak sie naucze i bd ok to zawsze bd tylko 10zl za centre.. a pozatym zaplatanie sie tez przyda xD
troche tu nic nie ma.. moze ktos ma sprawdzone proadniki?
: 03.03.2009 20:36:07
autor: Berti_BB
Wiesz co mam fajny artykuł na temat zaplatania i zdjęcia do tego jak jesteś zainteresowany to odezwij się na gg: 2167050
: 03.03.2009 20:48:04
autor: sergio94
Wiadomo, warto na pewno się nauczyć zaplatać, ale zdecydowanie oddałbym do sprawdzonego serwisu, gdzie zrobią to fachowcy.
: 03.03.2009 20:48:47
autor: GgG
Ja swoje pierwsze koła zaplatałem na przypał - patrzyłem jak jest zaplecione stare i metodą prób i błędów jakoś się udało, ale to pierwsze koło to była męczarnia

: 03.03.2009 21:01:59
autor: viejo
Pablo666 nie jest to proste i ciezko sie tego z poradnika nauczyc. Najlepiej sprobuj znalezc zyczliwego fachowca w jakims serwisie zeby ci pokazal. Centrowanie to juz kwestia duuuzej wprawy wiec poradniki to mozna o d... rozbic.
Jak nie to tu masz np
http://www.kolarstwo.net/pliki/html/map ... wanie.html
P.S. Za pierwszym razem rob to na byle jakim kole, bo pogniesz szprychy i porysujesz obrecz.
GgG mam identyczne wspomnienia

: 03.03.2009 21:19:00
autor: easy_rider
: 03.03.2009 22:09:48
autor: adrian99
: 03.03.2009 22:42:18
autor: agressor
najlepiej postaw sobie obok gotowe kolo. i jak w matmie ze wzoru jedziesz

kilka kółek i nabierzesz wprawy.
: 04.03.2009 14:01:52
autor: blackdemon
mam pytanko, zmieniam piaste z coastera ss 07 na novateca na 4 maszynach.. prawe szprychy beda zbyt dlugie czy pojdzie sciagnac nyplem? nyple mam dt
: 04.03.2009 15:12:34
autor: PoleK
zmierz odleglosc kolnierzy i ich wysokosc... jesli sa podobne ( a nie sa chyba? ) to mozesz nie zmieniac szprych...
ale czy to taki problem kupic nowe szprychy za 20zl.kolo jesli za piaste wyrzucisz 100zl i wiecej?
wiem, iwem ze chcesz za[ewne jakies super szprychy DT itp... ale Ja nie lubie wyrzucac pieniedzy w bloto dla tego uzywam tych za 20zl:)
: 04.03.2009 16:52:27
autor: Pablo666
czylo jezeli bd ok to mozna wrzucic uzywki xD
a gdzie wy macie szprychy z a20pln? xD tez chce 36 za 20pln xDD chyba ze sie myle xD albo nei w temacie xD
a lepiej plesc na 3 czy na 4 krzyze?
: 04.03.2009 19:56:49
autor: eskimos28
ja właśnie plece na 3 krzyże...Fajnie idzie, ale coś czuje, że potem centrowanie to masakra bedzie... Ale ogólnie fajna rzecz.1-wszy raz to robie...Bez poradników, tylko z kołem gotowym :]
EDIT:
Ej bo mam piaste NS coaster SS i się tak zastanawiam czy musze brać krótsze i dłuższe szprychy czy mogą być takiej samej długości?..
: 04.03.2009 20:07:27
autor: wojtasu
Moim zdaniem centrowanie nie jest trudne jak masz Bicie felgi w lewą strone to naciągasz szpryche z prawej strony

Natomiast gdy masz bicie góra-dół to poprostu miejsce gdzie "masz wyżej" bardziej naciągasz i cala filozofia w wielkim skrócie
A co do zaplatania do wyzsza szkoła jazdy

: 04.03.2009 20:17:20
autor: ravfr
Samo zaplatanie jest stosunkowo proste. Trudniejszy jest dobór i odpowiednie naciągnięcie szprych. Nie jest to żadna filozofia ale wymaga wyczucia. Najlepiej uczyć się od kogoś.
PoleK pisze:... ale Ja nie lubie wyrzucac pieniedzy w bloto dla tego uzywam tych za 20zl:)
bez jaj ....
Pablo666 pisze:a lepiej plesc na 3 czy na 4 krzyze?
Różnica w sztywności i wytrzymałości pomiędzy trzema a czterema krzyżami jest pomijalnie mała. Dlatego trzy.
: 04.03.2009 20:22:27
autor: KaKTuSSS
tu macie wszystko od początku opisane, łącznie z obrazkami, a także wiele wiele innych ciekawych pozycji. miłej lektury!
http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html