Strona 1 z 1

Problem DT Swiss 225

: 06.03.2009 19:13:08
autor: irkus92
Witam.
Po zakupie amorka (używka) trzymałem go w pokoju i pewnego wieczoru kumpel spuścił z niego powietrze oraz bawił sie regulacją tłumienia- coś sie zablokowało
Dzis go napompowałem z myślą ze to stało sie z braku ciśnienia, a tu lipa.
Pokrętłem da się ruszyc ale o dosłownie 3mm w każdą strone i to z wielkim oporem.
Nie chce robić niczego na siłę zeby nie zepsuć.
Jakaś rada HELP!!

: 06.03.2009 21:16:04
autor: akSiorek
hmm. zabić kumpla ;p :D
może rozbierz amorka [jeśli to używka] i popatrz coś mogło się zjechać..
albo zatrzeć..
odkręcić. !

: 09.03.2009 14:15:49
autor: irkus92
Byłem dzis w serwisie rowerowym.
Koleś powiedział mi że on sie do tego nie weźmie...
Co myślicie o zakupie pompki i regulacja ciśnienia wzależności od terenu?

: 09.03.2009 18:45:06
autor: sanciak
Przede wszystkim nie spuszcza się powietrza ręcznie tylko pompką ... spuść powietrze pompką i na pompuj go ponownie ... i powiedz co się dzieje dalej

: 09.03.2009 19:35:52
autor: KefirQn
sanciak mysle ze nie chodzi mu o utrate powietrza tylko o to pokrętło które nie chce sie obracac

: 09.03.2009 19:49:09
autor: irkus92
Dokładnie... Chodzi o to czerwone pokrętło (+/-)
Szkoda bo teraz pewnie bede robił ciągle Bany Hop na podjazdach i po prostym:( a dużo właśnie tak jeżdze...
.

: 10.03.2009 15:00:08
autor: sanciak
KefirQn No to mówię że to może mieć z tym związek , to że spuścił powietrze palcem , śrubokrętem ... irkus92 przeprowadziłeś czynność którą ci napisałem ?

: 10.03.2009 15:05:19
autor: Spaced
irkus92 napisz do dystrybutora albo jeszcze lepiej producenta to ci powiedza co robic bo to nieznany sprzet bardzo u nas.

: 10.03.2009 19:19:57
autor: irkus92
Nie robiłem bo nie mam pompki... a byłem w serwisie i koleś spuścił powietrze i napompował pompką i to samo

: 12.03.2009 10:22:43
autor: tobo
nie wiem czy dobrze rozumiem - coś się zablokowało a wcześniej regulacja działała w pełnym zakresie? czy od nowości znaczy się od chwili zakupu tłumika nie ruszałeś tej regulacji i dopiero twoj kumpel spuścił powietrze i zaczal sie bawic regulacją tłumienia powrotu?
jesli kupiles uzywkę i nie sprawdzales jak dziala regulacja to naprawdopodobniej nie jest to wina spuszczenia powietrza (bo co ma sprezyna powietrzna do regulacji tlumienia i kardridza tlumienia) tylko problemu z regulacją lub calym ukladem tlumienia tego amora. w amortyzatorach tylnych regulator (zazwyczaj czerwony - manitou mają niebieskie) obracając sie popycha iglicę ktora zamyka otwory w komorze tlumika tym samym zmieniajac ich swiatlo no i szybkosc rozprezania. skoro regulator sie nie rusza to stawiam najprawdopodobniej na zapieczona iglice lub zanieczyszczone gniazdo i/lub gwint w ktorym osadzony jest regulator (w czasie eksploatacji zbiera sie w tym miejscu brud, a ze dodatkowo gwint regulatora bywa wilgotny od np oleju to zanieczyszczenia potrafia zaklocic lub uniemozliwic jego prace.
poza tym amory tylne dt są raczej przecietne co do dzialania i trwalosci - wszystkie z jakimi mialem stycznosc mialy wyswiecone golenie (anodę) i problemy z tlumieniem powrotu (powrót i ugięcie dwufazowo). mimo przegubow kulowych tlumiki dt maja tez duzy problem ze szczelnoscia (paradoksalnie wiekszy niz tlumiki innych firm bez prrzegubow) i komora tlumienia ulega w nich wiekszemu lub mniejszemu zapowietrzeniu. tlumienie powrotu dziala w nich często tak ze na początkowym odcinku skoku uginają sie tak jakby wogole nie mialy tlumienia powrotu.

: 12.03.2009 14:07:51
autor: irkus92
Amorka jak kupiłem to wszystko było ok., Regulacja głatko i płynie chodziła w obie strony az do oporu.
Przyszedł kolega i nie wiem co zrobił w każdym razie w amorku nie było juz powietrza i regulacja stoi w miejscu....
Powiedziałem mu co i jak a on na to ze wzioł go tylko raz do reki.
Oczywiście z#$ebał go i tyle. a on na to ze amor hu%&jowy.
Nie mam pojęcia co sie stało tym bardziej ze z damperami (i ramami Full) mam pierwszy raz stycznosć.