Poniżej jest link do jakiegoś tam tłoka i na podstawie niego napisze które uszczelki trzeba wymienić żeby KS już nie ciekł.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... incipe.JPG
Jeżeli już masz tłok na wierzchu to zakładamy że 2 z obrazka to tłumik a element w którym znajduje się 3 i 4 to ten srebrny(lub aluminiowy) element zamykający cylinder. I właśnie 3 to będzie ta uszczelka która odpowiada za przeciekanie już nie pamiętam ale KS ma chyba 1 uszczelkę w postaci najzwyklejszego oringu. Aby ją wymienić musisz:
1 zdejmujemy sprężynę (było ale powtórzę), luzujemy sprężynę, ściągamy podkładkę od strony pokrętła, odkręcamy pokrętło imbusik u podstawy pokrętła, zdejmujemy sprężynę.
2 regenerujemy siły i szukamy tzw. „żaby” lub imadła najlepiej obu tych rzeczy (ta metoda doprowadzi do powstania licznych śladów użytkowania dlatego polecam dokładnie odtłuścić damper i dobrze owinąć dętką w celu uniknięcia za rysowań.
3 spuszczamy powietrze ze zbiorniczka
4 odkręcamy czarny element umożliwiający wyjęcie tłoka (to gładkie na końcu gwintu od regulacji naprężenia wstępnego sprężyny)
5 wyciągamy tłok jak nie chce wyjść to można wykręcić zaworek od pompowania zbiorniczka
6 aby dostać się do uszczelek trzeba zdjąć to srebrne (na rysunku szary element w którym znajduje się uszczelka 3 i 4) aby tego dokonać musimy odkręcić oczko dampera to w którym znajduję się pokrętło regulacji tłumienia powrotu. Aby to zrobić trzeba bardzo dokładnie odtłuścić tłok (kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej i papierowe ręczniki lub inne środki(mydła płyny do naczyń) następnie tłok mocujemy w imadle mocno koniecznie z wykorzystaniem dętek gdyż nie możemy porysować tłoka gdyż będzie niszczył nowe uszczelki, a następnie zwyczajnie odkręcamy oczko (zwykły gwint).
7 teraz możemy zdjąć to srebrne i małym śrubokręcikiem wyciągnąć uszczelkę nie robiąc rys.
8 wkładamy nową uszczelkę najlepiej zamoczyć ją w oleju
9 skręcamy tłok
10 składamy całość
Aby uniknąć zapowietrzenia:
1 rozkręcamy zbiorniczek powietrza za pomocą specjalnego klucza lub małych szczypczyków lub szczypiec do wyciągania pierścieni z tłoka samochodowego(ruchomą ścianę zbiorniczka wyciągamy poprzez dmuchnięcie od strony tłoka UWAGA będzie chlapać)
2 całość wkładamy do miski z olejem
3 wkładamy wstępnie tłok
4 wkładamy ścianę zbiorniczka powietrza (i wciskamy ją prawie do końca)
5 wciskamy to srebrne z naszą nową uszczelką (ściana w zbiorniczku powinna przesunąć się bliżej wentyla)
6 dokręcamy ten czarny element trzymający tłok
7 wylewamy olej ze zbiorniczka od strony powietrznej
8 zakręcamy zbiorniczek powietrza.
9 czyścimy wszystko
10 zakładamy damper do roweru cieszymy się jazdą i szukamy nowego dampera np. Vanilla R która jest tania ok. 200pln w bdb. Stanie i nie ma z nią żadnych problemów.
Co do vanilli to nowej nie da się kupić za tą kase chyba że się trafi jakaś promocja kiedyś ale to i tak będzie drożej. Ale bardzo często na allegro można trafić w bardzo dobrym stanie bo są a raczej były montowane seryjnie w paru rowerach i ludzie wymieniają je na coś co ma więcej regulacji. A ja raczej nie obawaiłbym się rocznej vanili bo bo ze względu na swoją prostą budowę jest bardzo wytrzymała i bezawaryjna. Jak moją kupowałem to na allegro były 3 w cenie od 200 do 250 i wyglądały jak nowe. Moją mam już prawie rok i mimo niezbyt łagodnego traktowania (jeżdże z troche za miekką spręzyną i dość często dobijam) nadal zyje i nie narzekam.
A na allegro jest jedna nowa za 400 (drogo) ale jest np jedna RC wg mnie w niezłym stanie za 300+ więc zwykła za 200 jest możliwa (ale niestety 222mm a domyślam się że masz signa).