Strona 1 z 1

Jaki płyn do juicy 5?

: 10.03.2009 17:32:18
autor: Sliwekwieliczka
Witam właśnie będę zmieniał na nowy sezon płyn hamulcowy i chcę się dowiedzieć który płyn najlepiej by się spisywał w górach czyli żeby się nie gotował piszcie swoje sprawdzone propozycje. Dzieki

: 10.03.2009 17:44:22
autor: Aram

: 10.03.2009 17:44:50
autor: ArthurGreen
DOT 5.1 i po sprawie..

: 10.03.2009 18:48:28
autor: Sliwekwieliczka
Panowie a powiedzcie mi czy się z przewodami nic nie stanie bo chyba dot 4, a dot 5.1 to co innego (tak mi się wydaje) nie jestem pewien bo się nie znam na tym jak możecie to uświadomcie mnie trochę w tym temacie :P

: 10.03.2009 18:52:55
autor: Johnyk
Na moim juicyku pisze na klamce "Only [...] DOT 5.1[...]" Więc nic sie nie stanie :]

: 10.03.2009 20:05:56
autor: misiek112
Nic się nie stanie, dot to płyn syntetyczny 3,4 i 5.1 różnią sie tylko temperaturami wrzenia i tyle. Co innego z shimano bo tam jest mineralny. Daruj sobie kupowanie oryginalnego dota Avida bo jest to samo co na stacji paliwowej. Dota 5.1 powinno się wymieniać częściej niż 4

: 11.03.2009 09:08:28
autor: brooce
Słuchajcie... a czym sie różnią płyny hamulcowe - DOTy, mineralne, syntetyczne... czy co tam jeszcze jest. ? Który "najlepszy"?

: 11.03.2009 11:11:11
autor: Spaced

: 11.03.2009 16:55:25
autor: brooce
Spaced, dzięki, ogarniam ;)

: 12.03.2009 08:35:48
autor: Kondi_GK
Pisze mgr z tego więc może podziele się tym co mam:

Prosto z katalogu BOSHA (ponoć lider w produkcji samochodowych układów hamulcowych na europe, np wszystkie marki niemieckie)

Płyn / temp wrzenia /temp wrzenia płynu zawierającego wodę / lepkość przy -40

Klasyfikacja wg FMVSS (federalne standardy bezpieczeństwa pojazdów silnikowych)

DOT3 / 205 / 140 /1500
DOT4 / 230 / 155 / 1800
DOT5, 5.1 / 260 / 180 / 900
11.83 (oznaczenie) / 205 / 140 / 1800
Motul RBF 600 / 312 / 216 / 1750 (100%syntetyczny płyn, na bazie poliglikolu)



I teraz ciekawostki DOT 5 i 5.1 różnią się tylko jakimiś składnikami pomagającymi utrzymać układ w czystości ogólnie pojęta konserwacja, zmniejszają korozję.

Temp wrzenia zależy od ilości wody zawartej w płynie im więcej tym gorzej.
DOT 3 i 4 są na bazie glikolu

"Płyn hamulcowy produkowany na bazie cieczy higroskopijnych (glikolu) łatwo chłonie wilgoć i jego temperatura wrzenia znacznie się obniża"

DOT 5 i 5.1 są produkowane na bazie silikonu który nie należy do cieczy higroskopijnych zatem jest odporniejszy na wilgoć.

Ale nie ma nic za darmo DOT 5 i 5.1 "działają agresywniej nia skóre i lakier"
na skórze może pojawic się wysypka a jak np wylejemy DOT 5 na maske samochodu to po jakimś czasie zacznie się nam przebarwiać i odpadać lakier. Z tąd np klamki hamulcowe z których złazi lakier.


Spaced ano rzeczywiście jest :oops: no ale wcześniej tego nie czytałem

: 12.03.2009 12:03:57
autor: Spaced
Kondi_GK no i DOT 5 i 5.1 nie sa kompatybilne i mozna sie z uszczelkami pozegnac jak sie dota 5 wleje nie tak gdzie trzeba ;)

BTW. Połowa z tego jest w linkach wyzej :P

: 12.03.2009 13:34:23
autor: edv
A jak się ma do tego płyn hamulcowy RBF 600 produkowany m.in przez Motula?

: 12.03.2009 18:30:14
autor: Kondi_GK
Jest wyżej jeszcze lepszy bo wyższe temp wrzenia, tyle ze na glikolu.