Pisze mgr z tego więc może podziele się tym co mam:
Prosto z katalogu BOSHA (ponoć lider w produkcji samochodowych układów hamulcowych na europe, np wszystkie marki niemieckie)
Płyn / temp wrzenia /temp wrzenia płynu zawierającego wodę / lepkość przy -40
Klasyfikacja wg FMVSS (federalne standardy bezpieczeństwa pojazdów silnikowych)
DOT3 / 205 / 140 /1500
DOT4 / 230 / 155 / 1800
DOT5, 5.1 / 260 / 180 / 900
11.83 (oznaczenie) / 205 / 140 / 1800
Motul RBF 600 / 312 / 216 / 1750 (100%syntetyczny płyn, na bazie poliglikolu)
I teraz ciekawostki DOT 5 i 5.1 różnią się tylko jakimiś składnikami pomagającymi utrzymać układ w czystości ogólnie pojęta konserwacja, zmniejszają korozję.
Temp wrzenia zależy od ilości wody zawartej w płynie im więcej tym gorzej.
DOT 3 i 4 są na bazie glikolu
"Płyn hamulcowy produkowany na bazie cieczy higroskopijnych (glikolu) łatwo chłonie wilgoć i jego temperatura wrzenia znacznie się obniża"
DOT 5 i 5.1 są produkowane na bazie silikonu który nie należy do cieczy higroskopijnych zatem jest odporniejszy na wilgoć.
Ale nie ma nic za darmo DOT 5 i 5.1 "działają agresywniej nia skóre i lakier"
na skórze może pojawic się wysypka a jak np wylejemy DOT 5 na maske samochodu to po jakimś czasie zacznie się nam przebarwiać i odpadać lakier. Z tąd np klamki hamulcowe z których złazi lakier.
Spaced ano rzeczywiście jest

no ale wcześniej tego nie czytałem