Strona 1 z 2

Full Suspension w DH - co daje?

: 11.03.2009 10:43:40
autor: Szymon331
Mam pytanie do starych wyjadaczy którzy już sporo przeszli w DH. Wielu zapewne zaczynało na hardtialu i choć był nie wiem jak dopracowany, drogi i wycyzelowany to na pewno jest jakaś konkretna różnica pomiędzy rowerem DH full suspension. Czy porządna amortyzacja koła z tyłu roweru np BIG HIT III daje aż tak wiele? A właściwie co daje? Czy daje to większą kontrolę czy ją zmniejsza na rzecz większego komfortu? Jakie są Wasze odczucia po przesiadce na pełną amortyzację. Coś niesamowitego czy raczej dobry dodatek który w czymś tam pomaga...?

: 11.03.2009 11:14:12
autor: Spaced
Szymon331 zastanów sie? Po co nawet samochody rajdowe maja zawieszenie? Tu nie chodzi o komfort (chociaz wielu riderów tak uwaza i tak ustawia/wybiera zawieszenie). Akurat doswiadczenia duzego z HT nie mialem od bardzo dawna (teraz na dirtowke wrócilem) i po prostu zawieszenie z tyłu oferuje ci znacznie wiecej przyczepnosci. Koło ma przez wiecej czasu kontakt z ziemia zamiast telepac sie ciagle jak w HT. Wiecej przyczepnosci wiec mozesz jechac szybciej. Wielkiej filozofii nie ma.

Pomijam smaczki jak mniejsze zwalnianie na przeszkodach (bo bez zawieszenia na korzeniu czy kamieniu tracisz duzo wiecej predkosci), lepsze hamowanie czy własnie mniejsze zmeczenie co tez pozwala ci bardziej cisnac.

: 11.03.2009 11:28:36
autor: Szymon331
O właśnie. Taka konkretna odpowiedź się liczy. Dzięki moderatorze ;)

: 11.03.2009 17:35:00
autor: Johnyk
Zależy czy chodzi Ci o DH czy także o FR. Jak DH, no to wiadomo full lepszy, lepsza przyczepność koła, wybieranie nierówności, "płynięcie" po trasie itd. Natomiast jeśli chodzi o FR to lepszy sztywniak, przynajmniej jeśli nie skaczesz dropów po 7m. Łatwiejszy do opanowania w locie, do zrobienia triku itd.
Ogólnie full odciąza stawy i dodaje możliwość latania większych rzeczy.

: 11.03.2009 18:05:54
autor: dhcyc
na fullu sie da szybciej i tyle, nie skupiasz sie na trzymaniu roweru tyle, bo wybiera to na czym sztywniaka rzuca i tniesz do przodu jak chcesz. taka mała-wielka różnica

: 11.03.2009 19:59:25
autor: GÓRNIK
Spaced pisze:Po co nawet samochody rajdowe maja zawieszenie?
a nie rajdowe to nie mają :P ?

: 11.03.2009 20:04:31
autor: Wojtekrk
GÓRNIK chyba źle zrozumiales intencje słowa nawet :)

: 11.03.2009 20:09:38
autor: Spaced
GÓRNIK chciałem wyeliminowac stwierdzenie "po to zeby miło sie jechało" wiec rajdowe wydały mi sie bardziej odpowiednie bo tam ten element potrzebny nie jest ;)

: 11.03.2009 21:20:05
autor: Dxx
Spaced pisze:GÓRNIK chciałem wyeliminowac stwierdzenie "po to zeby miło sie jechało" wiec rajdowe wydały mi sie bardziej odpowiednie bo tam ten element potrzebny nie jest Wink
Może i się czepiam, ALE raczej ten element jest potrzebny ...

: 11.03.2009 21:45:43
autor: Konan1994
Rajdówki mają zawieszenie tylko twardsze...

Full wiadomo jest lepszy do DH, wybacza błędy, nie obciąża stawów i szybciej jeździ :wink:

Ale jazda na sztywniaku też ma swe zalety, np. lepsza kontrola w locie itp.

ale zależy jak w czym chcesz jezdzić:P

: 11.03.2009 22:08:25
autor: SegatiV
Dxx nie chodzi o element jako zawieszenia, a "element" jako "po to zeby miło sie jechało" raczej w rajdówkach miło się nie jedzie, a przyczepność choćby nie wiem po jakim terenie jest potrzebna :D

a co do tematu :) Jak wyżej :)

: 11.03.2009 22:26:30
autor: Dxx
hmm dla mnie to zły przykład, lub nie rozumiem tego w tej formie jakiej próbował to przekazać autor cytatu, zawieszenie jest potrzebne w terenie i tyle, to powinno być oczywiste :wink:

a pytanie jest tak dziwne że nie wiem jak się zabrać za odpowiedź, rzeczy z typu - dlaczego koło jest okrągłe, nie pasują mi nawet do działu "dla początkujących" i są wg mnie nie potrzebną próbą zaistnienia na forum,

sory jeśli kogoś uraziłem.

: 11.03.2009 22:30:48
autor: Spaced
Dxx szczerze jesli zwiekszałoby to czas przejazdu to wyeliminowanoby jakiekolwiek wygody w tych furach. Potrzebny jest jedynie w tym minimalnym stopni - zeby kierowcom nie odbiło ale głownie chodzi o czas ;) To zwyczajnie nie jest głowny powód.

: 12.03.2009 00:23:03
autor: B.Z.
Dxx: ja myślę,że takie tematy sa jednak potrzebne, bo większość ludzi nie trybi po co ma zawieszenie w rowerze, niektórzy to gadają tak, że ja się zastanwawiam po co im dampery, sprawiają wrażenie jak by w ogóle nie wiedzieli do czego służy ten element. Owszem, przyznaję się bez bicia, że sam u siebie też ustawiam całość na komfort, ale nie po to robi się zawieszenia do DH.

: 12.03.2009 10:03:26
autor: osato
dobra juz nie najeżdzajcie na niego, "kto pyta, nie błądzi"- koles ma problem więc się zapytał i czy musi być odrazu zj**any za swoją niewiedzę?

zawieszenie z tyłu- większy komfort, przyczepność... na sztywniaku jak nie jedziesz na full miękkich nogach to Ci podbije dupę na każdym korzeniu, chociaż nawet jak byś miał niewiadomo jak miękkie nogi to i tak potrafi nieźle szarpnąć

: 12.03.2009 20:06:13
autor: kaczor928
Napewno full w dh pozwala ci pedałować w trudnym terenie korzenie skały itp czego na ht nie zrobisz ... no i wiadomo odciąza stawy jest stabilny pozwala skupić się na trasie itp do DH musi być full hehe :wink: pozdro maaan

: 12.03.2009 21:33:02
autor: Spaced
kaczor928 nie rozumiem do konca twojej wypowiedzi. Na skałach i tak nie pedałujesz bo zarzniesz pedałami, a jak nie sa takie wysokie to i w HT da sie krecic.
A co do lekkiej jazdy to i na fullu nie wypada jak kłoda jechac ;)

: 12.03.2009 21:51:17
autor: borczu
Konan1994 pisze:
Rajdówki mają zawieszenie tylko twardsze...
hahaha brawo no ciekawe czy po trudnych i dziurawych trasach maja twarde ,no chyba ze chodzi ci o wyscigowki

: 12.03.2009 21:58:46
autor: Szymon331
Przysiągłbym że temat założyłem w offtopicu żeby nikt się nie czepiał ponoć mojego rzekomego "zaistnienia na forum" Nie jestem początkujący ani nawet małolatem który pisze by pisać ale fakt, nie jeżdżę na fullu. dlaczego? Bo nie było mnie nań stać do tej pory. A pytanie może trochę źle sformułowałem. Dzięki za konkretne wypowiedzi. Generalnie ciekawiło mnie to czy jak ktoś się przesiadł ze sztywnej ramy na amortyzowaną to czy miał jakiś problem z przyzwyczajeniem się, z poznaniem trochę innej techniki jazdy? Piszecie że można jeździć szybciej. Zrozumiałe, ale trzeba się do tego przyzwyczajać? Mnie na wygodzie nie zależy w ogóle, liczy się tylko jazda i sekundy. A mam wrażenie że mój sztywniak (ciężka mocna rama DUAL) daje mi prawie 100% kontroli. Może zamierzam się przesiąść na full dlatego pytam tu a nie gdzie indziej. Tu się ludzie znają i to widać czytając inne tematy. Dzięki za odpowiedzi.