Strona 1 z 1

Sznurki w 66 sl 1 ata 2007

: 18.03.2009 20:57:18
autor: off_road
Siema takie pytanko czy ktoś wymieniał już sznurki na których zawieszony jest tłok komory dobicia w lewej goleni 66 sl 1 ata 2007?
Staram się do niego dobrać bo jakiś mada faka wbił tam dużo za dużo ciśnienia i wystrzeliło tłoczek razem ze sznurkami które go trzymały.

Może ktoś na forum się do tego elementu dobierał?
W manualach serwisowych marcoka niestety nic o tym nie ma jak wyciągnąć dolną pokrywę komory aby te sznureczki znów zamocować czyżby na stałe sklecona? ;/

: 18.03.2009 21:08:01
autor: LestatBiker
off_road pisze:czy ktoś wymieniał już sznurki na których zawieszony jest tłok komory dobicia w lewej goleni 66 sl 1 ata 2007?
:shock: :shock: :shock: To w marzu już sznurki stosują??? :shock: :shock:
no o takim patencie jeszcze nie słyszałem, chętnie dowiem się więcej o takim wynalazku, poczekajmy aż się ktoś kto miał z tym do czynienia wypowie :)

: 18.03.2009 21:13:49
autor: off_road
Może wytłumaczę są tam autentycznie jak mojego monstera kocham sznurki :)

W komorze powietrznej mamy 2 komory:

1. odpowiada za właściwą sprężynę powietrzną tą od sagu. Wygląda jak teleskop wokół którego pracuje punkt numer dwa naszego rozważania. Oczywiście komory nie są ze sobą w żaden sposób połączone.

2. odpowiada za dobicie jest zbudowana tak: mamy tłok zwieszony w jakieś 1/3 od dołu biorąc wysokości całej komory, trzymany jest od dołu sznurkami które trzymają go w odpowiedniej pozycji.
Sznureczki nie wyglądają na lipnie wykonane przypominają off-roadowego kinetyka.

Bajer taki, ze ciśnienie jest od strony sznurków i jak amor dojdzie do ostatnich centymetrów skoku to zaczyna wciskać ten tłok w dół i mamy regulacje kompresji końca skoku. Po drugiej stronie tłoczka panuje normalnie ciśnienie atmosferyczne.

Patent bardzo fajny, bo sznurki utrzymują ten tłok w odpowiednim miejscu czyli pod koniec skoku i nie niszczą nic jak on sie ugina w dół. Bajer w tym, ze jakiś matoł wbił tam za dużo ciśnienia i rozwaliło je.

Sznurki są naprężane tylko gdy amor jest rozprostowany, w czasie kompresji się luzują.

: 18.03.2009 23:02:20
autor: LestatBiker
off_road aha, to faktycznie fajny patent, a mógłbyś zapodać fotki jakieś? może wtedy by się coś wykombinowało, albo ktoś wpadłby na jakiś fajny pomysł, bo nie widzę z tego co piszesz innego wyjścia jak poszukać gdzież jakiegoś zamniennika dla tych sznureczków:)
aha, mam pytanie, czy z podobnym patentem można zetknać się w marzo z150 sl?

: 18.03.2009 23:33:22
autor: siwy-84
off_road pisze:Może ktoś na forum się do tego elementu dobierał?
W manualach serwisowych marcoka niestety nic o tym nie ma jak wyciągnąć dolną pokrywę komory aby te sznureczki znów zamocować czyżby na stałe sklecona? ;/
ostatnio rozbieralem 888 sl ata z 2007 roku. tez sie zastanawialem jak sie to wyjmuje i doszedlem do tego, wepchnij to do srodka troszeczke, wyjmij zawleczke i wyciagnij "pokrywke".

banalnie proste jak sie wie :P

a te sznurki podobno sa z nylonu

EDIT:

Obrazek

http://www.pinkbike.com/photo/3126728/

: 19.03.2009 01:17:28
autor: XXX
siwy jemu chyba chodzi o to jak wyciagnac te sznureczki z dolnej pokrywy..wiec jesli dobrze rozumiem chodzi o ta na samym dole ta metalowa a w niej nei widze zadnych zawleczek na zdjeciu... chociaz nie mialem w lapie tego wiec nie moge byc 100% ze nie ma tam zawleczek...
moze napisz do gregorio albo bezposrednio do marcoka zeby ci podali jakiej dlugosci te sznurki..albo moze zeby ci nowe sprzedali czy cos... chociaz jak znam gregorio to kaza wyslac amor na serwis i zaplacisz jak za zboze... albo ci powiedza ze kartusz doppio do wymiany;/
w sumie nie bardzo wiem nawet z czego dorobic takie sznurki..bo raczej nie ze sznurowek :P
moze porob fotki z ktorego miejsca dokladnie nie mozesz wyciagnac tych sznurkow to cos pomyslimy....
a co do ich dlugosci to pewnie jak beda o 1-2mm dluzsze to amor bedzie dzialal bo to moze dziala troche jak plywak w damperze.... troszke zmienia charakterystyke pracy ale damper dziala;)

: 19.03.2009 08:41:45
autor: siwy-84
XXX sznurek (tam jest jeden sznurek) jest przelozony na dole przez dziurke i przyczepiony do tloka na dwa bolce, a bolce zabezpieczone sa zawleczkami.

żadnej kosmicznej technologi tu nie ma, rozebrac to jest bardzo latwo i sie dziwie ze taki "serwisant" off road ma z tym problemy

: 19.03.2009 09:14:23
autor: ravfr
siwy-84 dobrze prawi.
Usuwasz segery , wyłażą "wałeczki" , wyciągasz sznurek (oczywiscie jest to : specjalny, hajendowy sznurek, orginalny Mazoki! Żeby kto nie pomysla ,ze to taki zwykły!) :mrgreen:

: 19.03.2009 09:18:05
autor: siwy-84
napisalem z ciekawosci do gregorio, zobaczymy czy maja te sznurki

: 19.03.2009 09:27:44
autor: off_road

XXX sznurek (tam jest jeden sznurek) jest przelozony na dole przez dziurke i przyczepiony do tloka na dwa bolce, a bolce zabezpieczone sa zawleczkami.

żadnej kosmicznej technologi tu nie ma, rozebrac to jest bardzo latwo i sie dziwie ze taki "serwisant" off road ma z tym problemy
Moje pytanie nie dotyczy wymiany sznurków :)

siwy-84 dzięki Ci wielkie mi chodziło tylko i wyłącznie o to jak wyciągnąć dolną pokrywę nie sznurki te sie wymieni bez problemu, miałem wrażenie, ze jest wpasowana na stałe dla tego jak czegoś nie wiem wolę zapytać :)

siwy-84 daj jakiś kontakt na siebie zadzwonie :)

Co do tego gdzie ja mam problem mianowicie z wyciągnięciem tego:
Możesz jeszcze raz napisać jak ten element jest tam osadzony? Wcisnąłeś go w górę, wyciągnąłeś zawleczkę wypchnąłeś w dół czy on jest po prostu wciśnięty w obudowę i wystarczy go wypchnąć za pomocą tego trzonka który w nim jest?
Teraz pojawia się pytanie jakiej linki zrobić te sznureczki trzymające.

ravfr z samego tłoczka to żaden problem ściągnąc sznurki ja mam problem z wyciągnięciem tego co jest na foto. :) Dolna pokrywka siedzi bardzo mocno dla tego pojawił mi się problem o którym tu piszę :) Sama wymiana sznurka to nie będzie problem bo tłok mi wystrzelił górą. Siedzi tylko w obudowie dolna pokrywka z trzonem drugiej komory.

Pierwszy raz jestem zmuszony dobierać się do dołu komory a w kilku marzocchi tłumiki były sprasowane na stałe... a pokrywa w czerwonym kwadracie siedzi tak mocno w obudowie, ze miałem konkretne podejrzenia, ze tu też tak jest.


Obrazek

: 19.03.2009 13:10:55
autor: siwy-84
off_road
wcisnij to do góry na ololo 5 mm.
gdy to juz zrobisz zobaczysz zawkeczke.
wydlubujesz ja srubokretem.
po wyjeciu zawleczki ciagniesz to w gol i wychodzi

: 19.03.2009 13:17:20
autor: off_road
siwy-84 dzięki Ci wielkie i to właśnie o to mi chodziło :)

Co do sznurków tak jak Ci mówiłem, tyrknąłem do gregorio co się okazuje, owszem są dostępne do łosiemłosiemłosiem i syśćsyść są te same sznurki, a cenę itd mam zaraz dostać na maila. Więc jest gicio :)

: 19.03.2009 14:39:49
autor: tobo
teraz już wiem czemu w PRL-u mówiło się o kryzysie w rolnictwie z powodu braku sznurka do snopowiązałek - to popyt wyśrubowany przez marcoka zabierał z rynku cały dostępny sznurek.... :)

: 19.03.2009 15:54:24
autor: off_road
Dobra mam info od gregorio do 66/888 kosztują 27zl i mają na stanie od ręki hajendowy oryginalny marcoki jeszcze 46sztuk :D więc możemy je rwać do woli :)

: 19.03.2009 19:18:02
autor: XXX
no to elegancko ze koszty naprawy nie beda wysokie... gregorio chyba poparwilo troche dostepnosc czesci.. kiedys jak pytalem o cokolwiek procz uszczelek to na zamowienie..teraz pytalem o pare rzeczy to od reki ;)

: 04.06.2010 15:05:22
autor: SegatiV
Hej

Mojemu kumplowi strzelił tłumik w 888 rc (170mm skoku, chyba),

Mamy pod ręką tłumik z 66 sl1ata, ata 140 - 180 mm. Da się spreparować go tak żeby pasował do wyżej wymienionych ósemek? Trzeba jedynie dokonać naprawy usterki opisanej wyżej, więc noł problem.