Strona 1 z 3
Cisnienie w oponach
: 20.03.2009 17:28:30
autor: wojtasu
Siemanko
Może troche głupie pytanie ale jednak prezydatne
Jakie powinno być cisnienie w oponach P/T
W zależności na warunki "nawierzchniowe" powinno być inne

: 20.03.2009 17:47:11
autor: eskimos28
Ja daje na mokre mniej powietrza, na suche większe(mniejsze opor toczenia) Na błoto też mniejsze. Zależy kto co lubi.

: 20.03.2009 17:50:40
autor: wojtasu
Ja myslałem nad zestawem 2.0 przód i 2.3 tył

: 20.03.2009 18:01:58
autor: eskimos28
To też zależy na co. Zresztą ja w większości jeżdże na wysokim ciśnieniu. Zmieniam żadko, jak muszę.

: 20.03.2009 18:11:30
autor: Marcio
wojtasu Cisnienie w oponach ustawia sie wzgledem warunkow/trasy/upodoban/wymagan. Ktos Ci napisze zo laduje 3,5 bo lubi jak my opone rozwala to tez tyle napompujesz?
: 20.03.2009 18:16:31
autor: wojtasu
Marcio to jest wiadomo ze nie bede smigał na wysokom cisnieniu ani tez niskim zeby co chwile obracz kraweznika dobijała
Tylko się pytam jakie cisnienie na jaką nawierzchnie.... chodzi mi o dosyć mięką ziemie
wiem temat troche z dupy ale nigdy sie nad tym nie zastanawiałem ale miałem nadzieje , że mi ktos pomoże a tu narazie widzę , że
Marcio nie zrozumiał pytania
Czytaj lepiej ze zrozumieniem a jak nie wiesz co napisac to nie bierz udziału w dyskusji...
: 20.03.2009 18:22:19
autor: Marcio
Na chlopski rozum. Luzna nawierzchnia = nizsze cisnienie dla lepszej przyczepnosci, twarda/ubita nawierzchnia= troche wyzsze cisnienie ale do pewnej granicy, czy to tak trudno zrozumiec?
: 20.03.2009 19:48:03
autor: viejo
Marcio nie do konca. Duzo zalezy od opony, niektore na niskim cisnieniu zaczynaja nieprzyjemnie plywac na boki.
wojtasu Troche bez sensu jest to pytanie. Takie rzeczy to mozna na konkretnej trasie obgadac, a nie przez internet.
Ja np. czasem w gorach wjezdzam na 3,5bara zeby nie umrzec w trakcie, a potem zjezdzam na 2 albo mniej jesli ostrych kamieni nie ma. Kwestia wyczucia opon i trasy.
: 20.03.2009 20:49:17
autor: Spaced
wojtasu 2.0 czy 2.3 bara to jest duzo. Tyle to na suche i twarde trasy. Ale ogolnie pytanie sie o to jest głupie bo wszystko zalezy od sztywnosci bocznej opony (dlatego czasem cieższa opona jest lepsza), od systemu (w ust bezdetkowych mozna mniej) i przede wszystkim OD WAGI RIDERA!
Sam jezdze lekko ponad 1bar (1.1-1.3) ale wazyłem na 08 65kg (dobijam mase na siłce :P) miałem mocne opony ust i i tak jak nie dopompowałem na harpaganienie na kamieniach to jedna opona poszła. Inna sprawa, ze jest prosta zastada. Pakuj najmniej cisnienia jak tylko mozliwe. Jesli łapiesz sneaki to kup sealant (joe's no flats np.) i jezdzij na bardzo niskim bo po prostu przyczepnosc zawsze sie przydaje.
viejo 3.5 bara to jest niewiele mniej od tego co ja do dirtówki pakuje. Ja rozumiem róznice ale chyba 120kg nie wazysz?

: 20.03.2009 21:16:00
autor: dhcyc
jak dla mnie to do minionów 2,5 daje 1,5 p i 1,6 t +/- 0,1 a do wetów 2,2 1,8 p i 1,9 t +/- 0,1, przyczepnosc wtedy jest dobra i opony nie sa zbyt twarde
: 20.03.2009 21:22:45
autor: wojtasu
no ja
Spaced waże około 83 kg
dhcyc jeśli mozna zapytać ile ważysz

: 20.03.2009 21:24:48
autor: Zaborowski1
dzisiaj w błocie na Intruderach jezdziłen ma P/T 1 barze. Niestety na dojazdówce do "odcinka" po asfalcie sie jedzie raczej beznadziejnie ale przynajmiej trzymanie jest w miare.
: 20.03.2009 21:36:03
autor: Wojtekrk
Spaced mogl bys mi wytlumaczyc a co chodzi z tym sealantem?
: 20.03.2009 21:36:42
autor: viejo
Spaced pisze:viejo 3.5 bara to jest niewiele mniej od tego co ja do dirtówki pakuje. Ja rozumiem róznice ale chyba 120kg nie wazysz?
Jeszcze nie 120 ale z pelnym plecakiem to 100 sie zbliza, duzy jestem dosyc. Jak Cie czeka 60km na szczyt to te 45-50psi potrafi pomoc

Ale to takie ekstremum.
Za to ponizej 30psi to raczej nie schodze, bo preferuje lekkie oponki i latwo je targam.
BTW ile Ty do tej dirtowki pompujesz ? 65kg i ponad 50psi ?
: 20.03.2009 22:05:51
autor: Dragon-kr
swojego czasu na PB był artykuł, dość obszerny właśnie dotyczący między innymi ciśnienia w oponach....niestety nie pamiętam dla jakiej wagi było to podane mimo to same ciśnienia to:
mokro: 28-32PSI
błoto: 25-27PSI
sucho: 32-35PSI
oczywiście przy zastosowaniu dętek zalecanych do DH
: 20.03.2009 22:10:33
autor: wojtasu
: 20.03.2009 22:32:21
autor: Marcio
Wojtekrk Jest to plyn wstrzykiwany do opony w celu zapobiegniecia utraty powietrza podczas mniejszych przebic opony czyli np snejki, natomiast jesli bedzie spora dziura od kamienia to plyn nic nie zdziala. Dostepne sa tez opony ktore sa pokryte tym preparatem od wewnatrz juz w trakcie produkcji.
Pzdr
: 20.03.2009 22:47:11
autor: Wojtekrk
Marcio Do opony? Czyli na wewnetrzna czesc? Ja tez moge sobie cos takiego zrobic?
: 20.03.2009 22:50:09
autor: Johnyk
Ja tam zawsze daje 1.5 - 1.6 na przód i tył 1.7-1.8. Przy moich 55kg wiem, że jak niedolece bunnego na krawężnik to nie przebije dętki i nie dobije opony do obręczy, a zarazem nie wytrzepie mnie na trasie i będzie znośna przyczepność.