Strona 1 z 13

Legendy.

: 21.03.2009 00:07:58
autor: Monx
Witam wszystkich, temat zakładam z racji tego, że jestem zbyt młody żeby cokolwiek takiego kojarzyć, a i przyda się taka wiedza.

Na czym się jeździło za czasów Krankeda 4 i Ride to the hills?
Czyli ubiegły wiek + 5 pierwszych lat obecnego.

Wiem jedynie tyle, że królowały monstery i juniory.
Jeżeli ktoś zna jakieś legendarne, toporne części z tamtych czasów to proszę o podzielenie się wiedzą.
Nie ukrywam że moim, odległym ale zawsze, celem jest złożenie takowej "legendarnej" maszyny.

: 21.03.2009 00:25:35
autor: Spaced
Monx ride to the hills to nie jest stary film.

Najlepiej to było przejzec dirta bo tam teraz o legendach DH jest seria (co numer jeden bike).

Jednym z pierwszych bików na ktorych wszyscy sie scigali był na bank GT RTS (od 93 czy cos koło tego produkowany)

Obrazek

Potem oczywiscie Radical + na którym wygrywał Dream Team - Nico, Chausson, Gracia (i paru innych o których zawsze zapominam). Pierwszy bike od podstaw zaprojektowany pod DH.

Obrazek

Bike z kolejnego Dream Teamu to Super V od Cannona



Obrazek

I chyba ostatni wielki na którym wszyscy sie scigali i nawet inne firmy zamalowywały loga i dawały swoje naklejki (haro min) czyli intense M1

Obrazek

: 21.03.2009 00:41:24
autor: ArthurGreen
Super V był marzeniem każdego.. Takie NR01 naszych czasów ;)

Aż dziw bierze, że Nikoś na tym "patyczaku" tak wymiatał..

: 21.03.2009 00:46:38
autor: Spaced
Nie narzekaj na patyczaka, tez chciałbys miec team speców od ustawiania ci zawieszenia, pierwszy widelec i damper pod dh i tone innego dh bling ;).

Inna sprawa, ze Barell kiedyś o Nikosiu powiedział, ze jest tak "competitive" , ze nawet trudno jest jako jego sąsiad mieszkac ;)


Btw. to sa biki z czasów przed wiekszoscia filmów ;)

: 21.03.2009 01:57:41
autor: muras
nie zapominajmy o giant ATX ONE:

Obrazek

poza tym GT LTS DH i lobo:

Obrazek
Obrazek

: 21.03.2009 02:04:16
autor: Spaced
muras gdyby tylko te carbonowe GT tak nie pekały ;) Zreszta alu pozniejsze modele tez pekały. Dla mnie GT nie "z gabloty" sie na RTSie skonczyło.

BTW. Ten lts ma moja kochana korbe ;) Jakby nie ta wielka zebatka to bym dalej to katował bo lekka byla

: 21.03.2009 06:03:53
autor: wojtasu
Powrót do przeszłości... Wtedy nikt się masą bajka nie przejmował , nie było takiego "nacisku" na klienta przy wyborze częsci. Teraz tylko WAGA się liczy.
Dawniej inne częsci byłe nie do zajechania a teraz jeden sezon i nadaje się do wyrzucenia... :wink:
Ostatnio poznałem takiego gosćia który składa, szuka części z lat 90-tych :) Zaimponował mi koleś :wink:

: 21.03.2009 09:45:44
autor: wujekeman

: 21.03.2009 10:00:49
autor: Red Bull
Monx pisze:Nie ukrywam że moim, odległym ale zawsze, celem jest złożenie takowej "legendarnej" maszyny.
Widze, ze ktos ma podobne priorytety jak ja :) Na razie mam tylko "legendarna" rame i amor, ale z czasem chcialbym dokladac coraz to starsze czesci (musze naprawic starego LXa z 2001r.) W przyszlosci w planach jest zmiana siodla, obreczy na Double Wide, mostka i kierownicy (najlepiej na tego Azonica z poprzeczka jak w MX :) ), potem jakies Gustavy... Co z tego bedzie, czas pokaze.

http://www.pinkbike.com/photo/3121700/

: 21.03.2009 10:39:25
autor: kuciek40i4
No podobnego GT miałem kiedyś do testów :) skrzypiał niemiłosiernie! :twisted:

: 21.03.2009 11:06:15
autor: Wojt
Red Bull widze że składasz sante na wzór krankeda :D
ja tez mam "legende" ;p hehe
http://www.pinkbike.com/photo/1905724/

: 21.03.2009 11:15:14
autor: Rumak14
ja mam w rowerze MTB tylnia Shimano LX z 2000r ale moze pogadam z bratem bo czesciowo jego rower xD ale te ramy mozna powiedziec niedozajechania np ta santa co Wojt pokazal ;)

: 21.03.2009 11:21:45
autor: maverick-fr
http://www.pinkbike.com/photo/2536526/

Moja fura, rama dość kultowa, Hope mono M4 również (na zdjęciu Hope tylko z tyłu)
Mialem jeszcze korbe XT z 96! ale zmienilem, bo się kwadrat rozbił :/

: 21.03.2009 11:44:15
autor: quilong
maverick-fr a ta rama czasem ne pekla Ci gdzies?
Sam mam stary rower, intensa m1 :D, moze nie z tych legendarnych rocznikow, ale za to jezdzi lepiej...
http://www.pinkbike.com/photo/2868713/
co by mi pasowalo to jeszcze naklejki i napinacz mrp...ale ciezko dorwac

: 21.03.2009 11:51:13
autor: Spaced
wojtasu pisze:Dawniej inne częsci byłe nie do zajechania a teraz jeden sezon i nadaje się do wyrzucenia...
Trzeba czesci umiec kupowac bo teraz wiekszosc komponentow własnie dłuzej zyje. Po prostu dobre czesci u nas kiedys kosztowały majatek, a husselfelt był marzeniem.

: 21.03.2009 11:59:47
autor: polok03
Ja też mogę się pochwalić pewnym smaczkiem, może to nie cały rower, ale też swój urok ma :)

Marzocchi Z1 Dual Slalom. W tym roku, kończy 10 lat, staruszek. Kto się w 1999 interesował rowerami, ten wie, kto na nim jeździł i co wygrywał.
Już parę osób chciało go ode mnie odkupić, ale nie sprzedam go nigdy, jest zbyt ładny :D

http://www.pinkbike.com/photo/2803145/

: 21.03.2009 12:26:00
autor: Dragon-kr
aż mi się łezka w oku zakręciła jak powspominałem tamte czasy;)

: 21.03.2009 12:45:01
autor: ABG
Wujekemen co do Cyclecraft masz absolutną racje to jedna z pierwszych w Polsce "wypasionych" ram DH, choć pamietam że był to inny model, nie mogę sobie przypomnieć...w malowaniu pomarańczowo-niebieskim

No i jeszcze austriacki HI-TEC SLK tu zdjęcie ramy:
http://www.pinkbike.com/photo/328643/

: 21.03.2009 13:20:17
autor: Ufik
Nie zapominajmy o legendarnych Rocky Mountain RM7:) Co na nich wyprawiali Vanderham i Simmons:D Mój egzemplarz tak kiedyś wyglądał:
http://www.pinkbike.com/photo/1031074/