Strona 1 z 13
Legendy.
: 21.03.2009 00:07:58
autor: Monx
Witam wszystkich, temat zakładam z racji tego, że jestem zbyt młody żeby cokolwiek takiego kojarzyć, a i przyda się taka wiedza.
Na czym się jeździło za czasów Krankeda 4 i Ride to the hills?
Czyli ubiegły wiek + 5 pierwszych lat obecnego.
Wiem jedynie tyle, że królowały monstery i juniory.
Jeżeli ktoś zna jakieś legendarne, toporne części z tamtych czasów to proszę o podzielenie się wiedzą.
Nie ukrywam że moim, odległym ale zawsze, celem jest złożenie takowej "legendarnej" maszyny.
: 21.03.2009 00:25:35
autor: Spaced
Monx ride to the hills to nie jest stary film.
Najlepiej to było przejzec dirta bo tam teraz o legendach DH jest seria (co numer jeden bike).
Jednym z pierwszych bików na ktorych wszyscy sie scigali był na bank GT RTS (od 93 czy cos koło tego produkowany)
Potem oczywiscie Radical + na którym wygrywał Dream Team - Nico, Chausson, Gracia (i paru innych o których zawsze zapominam). Pierwszy bike od podstaw zaprojektowany pod DH.
Bike z kolejnego Dream Teamu to Super V od Cannona
I chyba ostatni wielki na którym wszyscy sie scigali i nawet inne firmy zamalowywały loga i dawały swoje naklejki (haro min) czyli intense M1

: 21.03.2009 00:41:24
autor: ArthurGreen
Super V był marzeniem każdego.. Takie NR01 naszych czasów
Aż dziw bierze, że Nikoś na tym "patyczaku" tak wymiatał..
: 21.03.2009 00:46:38
autor: Spaced
Nie narzekaj na patyczaka, tez chciałbys miec team speców od ustawiania ci zawieszenia, pierwszy widelec i damper pod dh i tone innego dh bling

.
Inna sprawa, ze Barell kiedyś o Nikosiu powiedział, ze jest tak "competitive" , ze nawet trudno jest jako jego sąsiad mieszkac
Btw. to sa biki z czasów przed wiekszoscia filmów

: 21.03.2009 01:57:41
autor: muras
nie zapominajmy o giant ATX ONE:
poza tym GT LTS DH i lobo:

: 21.03.2009 02:04:16
autor: Spaced
muras gdyby tylko te carbonowe GT tak nie pekały

Zreszta alu pozniejsze modele tez pekały. Dla mnie GT nie "z gabloty" sie na RTSie skonczyło.
BTW. Ten lts ma moja kochana korbe

Jakby nie ta wielka zebatka to bym dalej to katował bo lekka byla
: 21.03.2009 06:03:53
autor: wojtasu
Powrót do przeszłości... Wtedy nikt się masą bajka nie przejmował , nie było takiego "nacisku" na klienta przy wyborze częsci. Teraz tylko WAGA się liczy.
Dawniej inne częsci byłe nie do zajechania a teraz jeden sezon i nadaje się do wyrzucenia...
Ostatnio poznałem takiego gosćia który składa, szuka części z lat 90-tych

Zaimponował mi koleś

: 21.03.2009 09:45:44
autor: wujekeman
: 21.03.2009 10:00:49
autor: Red Bull
Monx pisze:Nie ukrywam że moim, odległym ale zawsze, celem jest złożenie takowej "legendarnej" maszyny.
Widze, ze ktos ma podobne priorytety jak ja

Na razie mam tylko "legendarna" rame i amor, ale z czasem chcialbym dokladac coraz to starsze czesci (musze naprawic starego LXa z 2001r.) W przyszlosci w planach jest zmiana siodla, obreczy na Double Wide, mostka i kierownicy (najlepiej na tego Azonica z poprzeczka jak w MX

), potem jakies Gustavy... Co z tego bedzie, czas pokaze.
http://www.pinkbike.com/photo/3121700/
: 21.03.2009 10:39:25
autor: kuciek40i4
No podobnego GT miałem kiedyś do testów

skrzypiał niemiłosiernie!

: 21.03.2009 11:06:15
autor: Wojt
Red Bull widze że składasz sante na wzór krankeda

ja tez mam "legende" ;p hehe
http://www.pinkbike.com/photo/1905724/
: 21.03.2009 11:15:14
autor: Rumak14
ja mam w rowerze MTB tylnia Shimano LX z 2000r ale moze pogadam z bratem bo czesciowo jego rower xD ale te ramy mozna powiedziec niedozajechania np ta santa co
Wojt pokazal 
: 21.03.2009 11:21:45
autor: maverick-fr
http://www.pinkbike.com/photo/2536526/
Moja fura, rama dość kultowa, Hope mono M4 również (na zdjęciu Hope tylko z tyłu)
Mialem jeszcze korbe XT z 96! ale zmienilem, bo się kwadrat rozbił :/
: 21.03.2009 11:44:15
autor: quilong
maverick-fr a ta rama czasem ne pekla Ci gdzies?
Sam mam stary rower, intensa m1

, moze nie z tych legendarnych rocznikow, ale za to jezdzi lepiej...
http://www.pinkbike.com/photo/2868713/
co by mi pasowalo to jeszcze naklejki i napinacz mrp...ale ciezko dorwac
: 21.03.2009 11:51:13
autor: Spaced
wojtasu pisze:Dawniej inne częsci byłe nie do zajechania a teraz jeden sezon i nadaje się do wyrzucenia...
Trzeba czesci umiec kupowac bo teraz wiekszosc komponentow własnie dłuzej zyje. Po prostu dobre czesci u nas kiedys kosztowały majatek, a husselfelt był marzeniem.
: 21.03.2009 11:59:47
autor: polok03
Ja też mogę się pochwalić pewnym smaczkiem, może to nie cały rower, ale też swój urok ma
Marzocchi Z1 Dual Slalom. W tym roku, kończy 10 lat, staruszek. Kto się w 1999 interesował rowerami, ten wie, kto na nim jeździł i co wygrywał.
Już parę osób chciało go ode mnie odkupić, ale nie sprzedam go nigdy, jest zbyt ładny
http://www.pinkbike.com/photo/2803145/
: 21.03.2009 12:26:00
autor: Dragon-kr
aż mi się łezka w oku zakręciła jak powspominałem tamte czasy;)
: 21.03.2009 12:45:01
autor: ABG
Wujekemen co do Cyclecraft masz absolutną racje to jedna z pierwszych w Polsce "wypasionych" ram DH, choć pamietam że był to inny model, nie mogę sobie przypomnieć...w malowaniu pomarańczowo-niebieskim
No i jeszcze austriacki
HI-TEC SLK tu zdjęcie ramy:
http://www.pinkbike.com/photo/328643/
: 21.03.2009 13:20:17
autor: Ufik
Nie zapominajmy o legendarnych Rocky Mountain RM7:) Co na nich wyprawiali Vanderham i Simmons:D Mój egzemplarz tak kiedyś wyglądał:
http://www.pinkbike.com/photo/1031074/