Strona 1 z 2

Opona do 1000g/szt do AM, DH - Schwalbe, Maxxis, WTB,.......

: 22.03.2009 05:51:07
autor: czarek0223
Witam, wiem, ze bylo juz duzo takich tematow, ale zaden w pelni nie pokrywa sie z moim problemem.
Potrzebuje jak najlzejsze opony (1000g to max) do fulla 160mm/160mm. Jazda to AllMountain, Lekkie DH (takie Wierchomlo-podobne). Generalnie uniwersalne opony w gory do pozjezdzania i czasem podjazdow.
Nie musza dzialac w blocie jak Mudy, ale po deszczu dobrzeby bylo jakbym sie nie zabil na pierwszym zakrecie(szczegolnie jak mnie z espediczków nie wypnie:D:D)

Chcialem komplet minionow F, ale 2.35 beda raczej za cienkie, a 2.5 sa mega ciezkie.
Jesli chodzi o intense, tez nie ma za bardzo wyboru...
Szerokosc(rzeczywista) jaka mnie interesuje to 2.3-2.4 .

Dzisiaj przeszukalem katalog z oponami Schwalbe i sie mocno zdziwilem.
Przyklad: http://allegro.pl/item584948974_opona_s ... x2_40.html
opona wazy niecale 600g (sic!), czy ta mala waga jest spowodowana marna odpornoscia na trudne podloze? snake'i? ktos wie cokolwiek?
To samo tyczy sie modeli:
http://allegro.pl/item577713733_opona_s ... 2009r.html
oraz
http://allegro.pl/item581681483_opona_s ... _fvat.html
i (wyglada najmocniej):
http://allegro.pl/item583743765_opona_s ... abike.html
Znalazlem rowniez opony WTB. Wielu amerykancow je chwali...ale nigdzie nie znalazlem czy podana szerokosc producenta odzwierciedla rzeczywista szerokosc opony.
WTB jakie mnie interesuja:
http://allegro.pl/item563736131_opona_w ... _drut.html
ewntualnie:
http://allegro.pl/item563735982_opona_w ... _drut.html
Cena nie gra roli (najlepiej jak nie przekroczy 150zl/szt).
Niech sie ktos wypowie...szczegolnie dot. modeli schwalbe i WTB (chyba, ze jest jeszzce cos godnego polecenia)...

Z gory dzieki. Pozdrower

EDIT::
poprawiam sie... jednak sa Intensy o wadze pojnizej 1kg, 2.35:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17674
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17676
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17675
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=17677

Pytanie brzmi... czy lepiej odchudzic rower o 200g na oponie stosujac to ultralekkie shwalbe, czy lepiej wziasc 200g na sztuce ciezsze intensy?

Troche namieszalem, ale powinniscie sie polapac :)

: 22.03.2009 06:11:03
autor: czarek0223
znalazlem jeszcze takie wynalazki:

DMR(od kiedy to opony robi): http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=11538
Halo: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=12383
Hutchinson: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=34955

bede wdzieczny za jakies opinie, szczegolnie dotycace porownania tych leciutkich schwalbe do intensow...

: 22.03.2009 09:47:02
autor: akSiorek
a czemu nie tak pospolicie maxxisa high rollera ?

http://allegro.pl/item586701095_opona_e ... 2a_st.html
http://allegro.pl/item576687385_maxxis_ ... ratis.html

myślę że zakup na przod wąskiego maxxisowskiego 2,35 na tył 2,5 będzie ok ;)

i waga razem wyjdzie około 2000g ;)

a nawet jak się zużyje to sprzedasz ją dzieciakowi z osiedla który się jara napisem maxxis ;) ;D

: 22.03.2009 11:01:13
autor: Dzordzi
2.35" Maxxisa mowisz, ze bedzie malo? Wg mnie do tego stylu jaki piszesz beda w sam raz! Ja mam minion dh wlasnie 2.35" i powiem tak:
LEKKO I PRZYCZEPNIE! A nie brakuje az tak tej szerokosci ;) Szczerze polecam Ci ta opone
akSiorek Ja bym dal odwrotnie, ze szersza do przodu, a ciensza na tyl jezeli juz kombinowac z 2.5". Na przodzie powinna byc szersza, zeby lepeij trzymalo, wg mnie te 2.35" tez daja rade, wiadome ze nie do ostrego DH ale...
EDIT: Proponuje zaoszczedzic wage na lzejszych oponach, niz na czym innym. Odchudzajac kola i opony najlepiej na tym zyskasz, najbardziej to odczujesz :)
Wiec odchudzanie baja zacznij od kol i opon - lzej sie kreci 8) Byl kiedys ladny artykul o tym w BIKEBOARD'zie.

: 22.03.2009 11:09:07
autor: Grześ
Naprawde dobry set który super sprawdza sie w górach do enuro/fr
Przód WTB Wirewolf race 2,5 kevlar mieszanka DNA 790g w najszerszym miejscu bieżnika ma 60mm
Tył WTB MotoRaptor 2,4 armidowa linka 1009g analogicznie 58mm

Jak jeździsz po górach bardziej niz po trasach to nie pożalujesz, aczkolwiek jeśli chodzi o myslenice to tez mi sie super jeździlo.

o schwalbe bylo juz dużo napisane (napewno steel pisal) wystarczy poszukac, ewentualnie pogmerac na emtb.pl

: 22.03.2009 11:17:13
autor: Steel2
Nobby Nic ma bardzo dobre opinie wśród ludzi jeżdżących Enduro, do listy można spokojnie dopisać jeszcze Mountain Kingi.

Pamiętaj jednak, że w enduro nie jeździ się na niskim ciśnieniu.
Z drugiej strony pakowanie opon do DH i niskie ciśnienie nie sprawdzi się w enduro.

: 22.03.2009 11:39:57
autor: KaKTuSSS

: 22.03.2009 12:09:17
autor: thomson
Specialized Enduro PRO 2,3 - zwijana 739g. Triple Compound - boczne klocki mięciutkie, więc trzymanie nawet przy wysokim ciśnieniu bdb. Ciężko je dostać, ale zdecydowanie polecam.

: 22.03.2009 12:25:57
autor: Spaced
czarek0223 z hutchinsona pomysł nad barracuda enduro. Opona swietnie sie toczy i oferuje niezła przyczepnosc.

Steel2 zalezy od definicji enduro. Kazdy ma inna. Jak sie np. raz wjezdza i potem długi zjazd to mysle, ze przed zjazdem niektórzy powietrze moga sobie spokojnie spuszczac ;)

: 22.03.2009 12:41:13
autor: 3,143k4r2
Bardzo fajna i tania opona. Mialem ja w 2 fulach i wytrzymala nawet ostre gory swietokrzyskie
http://allegro.pl/item586680067_contine ... erowe.html

: 22.03.2009 14:43:41
autor: viejo
czarek0223 Racing Ralph 2.4 swietnie sie toczy w gorach i przyczepnosc jest na prawde dobra w kazdym terenie. Nobby Nic 2.4 tez moge polecic do takiej jazdy.
Tylko pamietaj, ze te opony nie sa stworzone do jazdy ze zbyt niskim cisnieniem. Szybko je wtedy rozwalisz. Ze snejkami nie ma problemu.

Z maxxisa oczywiscie Highroller albo Minion 2,35 42a tez sie swietnie spisza.

Wiecej niz 2,35 -2,4 w enduro to juz zbyt ciezko. A jak bedzie lekko to kosztem zbyt cienkich scianek.

Continentala odradzam. Kazdego. Zawsze jakies problemy z nimi mialem.

Barracudy enduro musze wyprobowac w koncu :)

: 22.03.2009 15:27:53
autor: KaKTuSSS
viejo mam podobne doświadczenia z oponami conti

: 22.03.2009 15:43:02
autor: Steel2
Zwróćcie proszę uwagę, by nie porównywać starszych modeli Continentala z nowymi. Black Chili to świetna mieszanka ale występuje dopiero w nowszych modelach ( i raczej droższych oponach ).
Nie każdy model tej firmy jest równie udany, a często zła sława bierze się właśnie z tanich opon i nijako przechodzi na wszystkie produkty.

: 22.03.2009 16:03:37
autor: czarek0223
Dzieki za duze zainteresowanie, nie przypuszczalem, ze dostane tyle propozycji :)

akSiorek nie chce high rollera...ten typ bieznika mi nie odpowiada... w zasadzie zakup 2.5 i 2.35 nie jest zlym rozwiazaniem(2.5 na przod oczywiscie).
Dzordzi
Jesli chodzi o 2.35, wacham sie czy przod nie bedzie za bardzo uciekal przy szybszych zjazdach

Steel2 Tak, wiem...dlatego napisalem, ze bedzie to rowniez DH.
Opony maja sluzyc zarowno do zjezdzania z trasek typu szczyrk, wierchomla, myslenice,... jak rowniez do wypadow stricte endurowych w gory (np przejazd z jednego szczytu gory na drugi szczyt). Mozesz bardziej zdefiniowac niskie cisnienie...bo niektorzy roznie to pojmuja?

Jesli chodzi o Nobby Nic...ludzie mowia, ze dobre...aczkolwiek wiekszosc polecajacych to marantonczycy polecajcacy rozmiar 2.1 :) Podobno Schwalbe zawyza rozmiar, tzn jak jest 2.25 to w rzeczywisctosci jest ok 2.15.

KaKTuSSS nie wiem czemu, ale jakos z panaracerem nie chcialbym miec doczynienia...ale dzieki za propozycje

thomson No z tego co przeszukalem to nei ma... pewnie sa na wiggle.co.uk albo jeszcze gdzie indziej, ale nie bede robil duzego zamowienia, wiec odpada.
jesli ze sklepow zagranicznych, to CRC, bo tam akurat kupuje kilka rzeczy. Ale faktycznie, opinie ma dobre...

Spaced
Jesli chodzi o barracude - enduro, naczytalem sie samych dobrych opinii. Waga tez przyjazna (810g) przy 2.3 .
Jesli chodzi o moja definicje enduro, to wyglada tak jak napisalem wczesniej: wiekszosc czasu to zjazdy, dlatego zalezy mi zeby opona byla w miare wytrzymala.

viejo Nie planuje wsadzac wiecej niz 2.4, najbardziej optymalne by bylo w moim przypadku 2.3-2.4 .

Continentala tez nie chce :)

Po przeczytaniu wszystkiego jak zwykle robi mi sie jeszcze wiekszy metlik, bo jest coraz wiecej propozycji. Wybor ciezki, ceny rozne(niektore 50zl, niektore 160)... chcialbym, aby opona byla jak najlzejsza, ale nie kosztem wytrzymalosci lub przyczepnosci.

: 22.03.2009 18:15:34
autor: Cesiu
czarek0223 pisze:Continentala tez nie chce
Błąd, ale skoro już na początku tak założyłeś to nie będę ciebie przekonywał do Mountain Kingów 2.4 (z mieszanką Black Chili)

Pozdro

: 22.03.2009 18:33:30
autor: Steel2
Niskie ciśnienie oznacza taką wartość, że opona się dość mocno ugina przy jeździe. Wiele opon enduro wymaga pompowania na poziomie opon do XC. Jak napompujesz mniej to opony "pływają" , co jest bardzo nieprzyjemnym uczuciem. Wiesz trudno mi powiedzieć jaka to będzie wartość dla Ciebie. Ja nie schodzę absolutnie poniżej 3 atm.

Ps. Nie ma czegoś takiego jak najbardziej optymalne. Coś jest optymalne albo nie jest. Optymalność nie jest stopniowana.

: 22.03.2009 19:29:23
autor: ReplaY
Schwalbe Nobby Nic ma genialne trzymanie w zakrętach i niewielkie opory toczenia. Niestety nawet wersja 2.4 nie da ochrony przed dobiciami na kamieniach. Dobra będzie Syncros BHT Factory, waży poniżej 900g na sztukę przy rozmiarze 26x2.5. Jej cena to kiedyś 159zł, nie wiem jak teraz z dostępnością, ale warto poszukać. Nobby Nic 2.4 to jakieś 700g na sztukę, BHT Factory - prawie 200 więcej, co na komplecie opon daje już 0,4kg.

Praktycznie każda opona z kevlarowym oplotem, która waży poniżej 1kg wymaga dosyć mocnego pompowania. Zapomnij o jeździe na niskim ciśnieniu.

: 22.03.2009 19:30:53
autor: viejo
czarek0223 nikt Ci nie dobierze opon nie wiedzac dokladnie jak jezdzisz. Pojecie Enduro jest.. szerokie.. dla mnie to opony 2,35 max, <900g i cisnienie powyzej 35psi. Dla Ciebie moze to byc 2,5 1,5kg i 20psi. Jest jeszcze kwestia gustu.
Dla mnie Nobby Nic 2,4 albo Highroller 2,35 sa w sam raz do endurowania.
Kwestia kasy tez jest wazna. Dla mnie dobra opona za 150zl na sezon to rozsadna sprawa, dla kogos to grosze, a dla kogos to juz rozrzutnosc.

Czasem trzeba kupic i sie osobiscie przekonac.

Cesiu kolega zajezdzil mountain king (nie wiem jaka mieszanka) na tyle w ciagu 2 miesiecy. Za ta cene to ja dziekuje. Chociaz byl z niej zadowolony tak poza tym.

: 22.03.2009 19:47:45
autor: B_O_Y
Viejo dobrze napisałeś , po za tym jeżeli nie zależy ci bardzo na kasie to kup sobie 2 komplety i będzie problem załatwiony