Strona 1 z 1
Serwis Gigapipe Team DH & Adapter Boxxer
: 23.03.2009 00:00:52
autor: diablos993
1. Po tym całym błotku za oknem czas na przeserwisowanie suportu. Chodzi dokładnie o Truvativ Gigapipe Team DH. Konkretniej nie wiem jak go rozłożyć na części 1.. Tzn wybić łożyska... Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć? Dodam, że sporo łożysk wybijałem więc wiem "z czym to się je" tylko po prostu nie wiem jak zdjąć te hmm.. "tulejki". Też wybić? Tak siłowo nie chciałem próbować bez zaczerpnięcia info..
2. Kolejny problem też związany z tym suportem... Jak jest wykręcony to wszystko ładnie się kręci. Wkręcam go najpierw z jednej strony.. Dalej jest okej kręci się dobrze. Dokręcam na chama to zaczyna ciut ciężej chodzić. Dokręcam drugą miskę na hama to już w ogóle kijowo...

Jak założę korbę to bez większych oporów się kręci itp, ale ręką czuć naprawdę spory opór.. Nic nie skrzypi, trzeszczy, dobrze skręcone wszystko... Co to może być?
3. Jeszcze mam pytanko.. Czy do Boxxera podejdzie adapter IS? Domyślam się że z podkładami itd, ale czy to będzie współgrać? Nie będzie np. tylko pół tarczy łapać? Bo jak wiadomo PM można regulować podkładkami w kwestii wysokości też, a IS niestety nie.
4. Czy jest możliwe żebym miał luzy na Marzocchi Junior z 2004r? Kupiłem (z 5 miechów temu) używkę (2 właściciel) bardzo zadbany był, lagi nawet nie wytarte do zieleni itp. Ostatnio czuję, że mam z przodu takie dziwne luzy.. Wiem, że to na pewno na Black Boxie, ale jeszcze gdzieś da się odczuć. Bardzo możliwe, że stery, ale na razie palcem nie odczułem tego luzu na łożyskach(maszynowych). Dziwna sprawa... Dodam, że sprawdzając luzy przód-tył to "Jurek" niestety i tak się ugina o te kilka mm i nie jestem w stanie tego sprawdzić takim sposobem, a "na oko" nie widać żeby coś było nie tak. Pytam bardziej z ciekawości, bo jestem prawie pewien, że nie ma takiej opcji na tej klasy amortyzatorze... Toż to nie DURO !
: 23.03.2009 09:26:10
autor: off_road
diablos993 pisze:3. Jeszcze mam pytanko.. Czy do Boxxera podejdzie adapter IS? Domyślam się że z podkładami itd, ale czy to będzie współgrać? Nie będzie np. tylko pół tarczy łapać? Bo jak wiadomo PM można regulować podkładkami w kwestii wysokości też, a IS niestety nie.
Owszem ale po zastosowaniu przejściówki z PM -> na IS innej opcji nie ma

czasem są dostępne w sklepach internetowych.
: 23.03.2009 09:28:21
autor: off_road
4. Czy jest możliwe żebym miał luzy na Marzocchi Junior z 2004r? Kupiłem (z 5 miechów temu) używkę (2 właściciel) bardzo zadbany był, lagi nawet nie wytarte do zieleni itp. Ostatnio czuję, że mam z przodu takie dziwne luzy.. Wiem, że to na pewno na Black Boxie, ale jeszcze gdzieś da się odczuć. Bardzo możliwe, że stery, ale na razie palcem nie odczułem tego luzu na łożyskach(maszynowych). Dziwna sprawa... Dodam, że sprawdzając luzy przód-tył to "Jurek" niestety i tak się ugina o te kilka mm i nie jestem w stanie tego sprawdzić takim sposobem, a "na oko" nie widać żeby coś było nie tak. Pytam bardziej z ciekawości, bo jestem prawie pewien, że nie ma takiej opcji na tej klasy amortyzatorze... Toż to nie DURO !
Sprawa ma się tak:
Palec pod stery i bardzo delikatnie ruszasz rowerem, zeby amor sie nie uginał. To opcja luzu na sterach spróbuj moze je po prostu dokręcić i zobacz wtedy.
Opcja dwa to to samo ale kładziesz palucha pomiędzy lage a buster i ruszasz przód tył również delikatnie, jak na palcu poczujesz zgniatanie to luz na ślizgach.
: 23.03.2009 12:39:28
autor: bielek
AD. 2 pewnie krzywo wkręciłeś suport w ramę i niestety to się zdarza obczaj jaki masz gwint na miskach i w ramie czy nie jest zjechany:/ lub mniej drastyczna opcja masz mufe na 68mm a powywalałeś podkładki dystansowe więc ściskanie na chama jest analogiczną sytuacją to skręcania gwiazdki na sterach;) bo te podkładki są po to jak masz mniejszą mufę. Innych opcji nie spotkałem.
: 23.03.2009 13:01:46
autor: SeraaX
bielek nawet jak ma sie mufę 68mm, nie ma napinacza pod suport i da tą podkładkę po stronie korby to i tak lewa strona nie ma wejść do końca przecież. Tam ma być podkładka gumowa która też jest w zestawie.
diablos993 miskę od strony blatu możesz wkręcać mocno, ale z drugiej strony nie
Więc wkręć lewą stronę tak żeby jeszcze pakiet kręcił się w miarę lekko, z wyczuciem.
: 23.03.2009 15:44:07
autor: diablos993
off_road co do adapteru to będę kombinował... a co do luzów to już sprawdzałem tak delikatnie kilka razy.. I niby czuć coś na amortyzatorze, ale trochę w to nie wierzę.. Stery są skręcone już na maxa, ale chyba coś z nimi jest(już kiedyś pisałem o tym) bo tak leciutko stukają przy stoppie itp.. Niewiem sam.. Nie chce mi się wierzyć że to na amortyzatorze są luzy.. Kupiłem go w super stanie... W ogóle spotkał się ktoś kiedyś z luzami na Juniorze? Bo nigdzie takiego problemu nie widziałem a sporo już for przeszukałem.
bielek
Co do tego suportu to raczej jest wszystko dobrze... Bynajmniej nie widać żeby cokolwiek było nawet minimalnie krzywo... A gwinty też już pisałem kiedyś w jakimś temacie nie są zjechane tylko takie leciutko spłaszczone(naprawdę minimalnie... to nie jest zjechany gwint), ale tak miałem nawet w starym suporcie... Nawet jeszcze w Dragstarze to samo było...
SeraaX
To jest akurat bardzo prawdopodobne! Nie potrzebnie dokręcam lewą stronę na maxa. Jak jest ciut lżej dokręcony po lewej stronie to chodzi dużo lepiej, ale i tak nie tak lekko jak wykręcony z ramy...
Dodam, że mam napinacz pod suport i żadnych podkładek więcej nie daję... Tej gumki oryginalnej też nie mam. Po prostu odkręcę lekko lewą stronę i bd dobrze

: 23.03.2009 18:50:48
autor: sebonk
jesli chodzi o sprawdzanie czy amorek ma luzy to polecam zdjąc kolo, postawic rower do gory kolami, zlapac golenie dolne rekami i poruszac na boki (zawsze bedzie minimalny luz fabryczny, ale z odroznieniem luzu fabrycznego, a wynikajacego ze zuzycia sie slizgow chyba nie powinno byc problemow...)
: 23.03.2009 19:17:12
autor: diablos993
sebonk właśnie tak przed chwilą sprawdzałem.. Przy okazji niestety muszę wymienić olej, bo już jest nieźle brudny(ahh ta jazda po błotku:D). No i zastanawiam się teraz czy to luz fabryczny czy nie.. Szczerze mówiąc mam z tym problem.. Bo ten luz jest minimalny. Chociaż na prawej ladze ciut bardziej wyczuwalny. Na lewej to jestem prawie pewien że fabryczny. Jutro będę kompletnie rozkładał Jurka to przyglądnę się ślizgom może będzie coś widać xD
A co z tym rozkładaniem suportu na części pierwsze? Wie ktoś? Z tego co kojarzę to Bombell wie co i jak? Bo chyba kiedyś też pisałem o tym suporcie jakiś temat.
: 23.03.2009 20:44:25
autor: off_road
diablos993 pisze:Przy okazji niestety muszę wymienić olej, bo już jest nieźle brudny(ahh ta jazda po błotku:D
To nie tak

Błotko nie wpływa do tego stopnia na kolorek oleju :P
Olej sie zasyfia od pracy nie zapominaj, ze to otwarta kąpiel olejowa a aluminium wyjątkowo lubi brudzić cokolwiek (przejedź palcem po nieobrobionym alu będzie czarny)
Sprawa ma sie tak, ze olej robi sie ciemny już po tygodniu jazdy... od zmiany.
: 23.03.2009 21:02:35
autor: diablos993
Hehe.. no okej. Tak czy inaczej generalny przegląd bike'a był no i wolę wymienić bo jednak troszkę już przepracował, a olej niby był świeży jak go kupiłem i na taki wyglądał no, ale mniejsza o to... Co sądzicie o tych luzach? Jaka jest charakterystyczna oznaka zużycia ślizgów?
No i może pomożecie z tym serwisem suportu!?

: 23.03.2009 21:10:32
autor: sebonk
diablos993
jesli az tak Ci na tym zalezy, to wez suwmiarke i zmierz srednice goleni oraz slizgów, ale z tego co piszesz to nie ma sie czym przejmowac i mozna jezdzic

: 23.03.2009 21:13:09
autor: off_road
Odnośnie adaptera to potrzeba Ci takiego cusia:
http://www.sklep.bikestacja.pl/product_ ... ts_id=2217
PM->IS

: 23.03.2009 21:51:15
autor: KaKTuSSS
diablos993, off_road po zamontowaniu adaptera na podkładkach (przynajmniej tego od shimano lub hope do tarczy 203 mm) zacisk będzie łapał tylko połowę tarczy klockami.
: 23.03.2009 22:52:56
autor: diablos993
sebonk Nie no z suwmiarką to mi się bawić nie chce... Uważasz że to fabryka? Jeszcze po rozłożeniu go na części 1 przesmaruję te ślizgi, sprawdzę czy nie są obluzowane.. Wyczyszcze, zmienię olej i będzie jak ta lala

Akurat niedługo pogoda ma się poprawić to się dobrze składa
Z adapterem będę kombinował.. Podkładki itp.. jak nie da rady to się dokupi najwyżej... Spooko

(jak kogoś by interesowało to nie mój Boxxer tylko kolegi...

)
Co do słabo kręcącego się suportu to najpierw chcę go przeserwisować = rozkręcić na części 1. Czego nie potrafię zrobić! Mógłby udzielić jakiejś pomocy w tej sprawie? Dosyć pilne bo na środę chciałbym mieć rower

: 24.03.2009 00:16:33
autor: darex
diablos993, sprawdz czy nie masz luzu na piaście, sterach, hamulcu. Jeśli tam wszystko gra i odczuwasz "stukanie" podczas sprawdzania luzu na widelcu to znaczy, że ślizgi się wyrobiły. Dla mnie luz fabryczny jest ok, jeśli nie słychać stukania bo wtedy to jest znak, że oba elementy rozbijają się (gniazdko na ślizg z czasem się zowalizuje).
Suwmiarką się tego nie zmierzy, za mała dokładość a z drugiej strony i tak nie ma punktu odniesienia do wyników tych pomiarów i nie wiadomo jaka jest tolerancja tego pasowania.
Co do suportu, to on jest zrobiony tak, żeby nie można było go przeserwisować w odróżnieniu naprzykład do Race face signature. Wydaje mi się, że jedynym wyjściem jest jakoś wybic te tulejki, jak masz możliwość to mozesz naprzykład zamroźić w azocie ośke i powinno być łatwiej. Osobiście bym się w to nie bawił ale jak masz czas to możesz spróbować.
: 24.03.2009 09:05:19
autor: off_road
diablos993, off_road po zamontowaniu adaptera na podkładkach (przynajmniej tego od shimano lub hope do tarczy 203 mm) zacisk będzie łapał tylko połowę tarczy klockami.
To samo przejście z PM na IS więc logiczne, ze trzeba do tego zamontowac adapter IS dodatkowo, czyli docelowo będą 2 adaptery.