Strona 1 z 2

Jaka kierownica do FR ? 25.4 czy 31.8 mm ?

: 24.03.2009 21:42:20
autor: arturro1987
Witam wszystkich. Szukałem w szukajce i znalazłem tylko porównanie kierownic truvativa i sun line v2. Żadna z tych kierownic nie interesuje mnie.
Obecnie posiadam mostek Dabomb MiniMe oraz kiere NS X-UP XL(25.4mm)Nie wiem czy to ma znaczenie ale mam HT + Domain 318.
Kierownice posiadam już 2 lata i jakiś czas temu po mocniejszym lądowaniu zauważyłem że coś z kierą jest nie tak. Okazało się, że z jednej strony się wygieła na dół. Nie che ryzykować i chciałbym ją zmienić :D
Poszukuję czegoś w zamian. Mam do wydania 110 zł max.Kiera będzie przycięta do 670 mm. Kolega podpowiedział iż na moim miejscu zmieniłby na 31.8 mm dlatego proszę powiedzieć jaka najlepsza będzie kiera dla mnie. Liczę się ze zmianą mostka oczywiście jeśli bym wybrał 31.8 mm
Zastanawiałem się nad Dartmoorem, NS Habanero,Japanelo......w ostatecznosci Hussefelt. Nie wiem czy do 110 coś lepszego znajdę.

Z góry dzięki za wypowiedzi i pomoc :)
Pozdro

Eh :P A wydawało się że któryś z NS będzie lepszy. Ze znajomych których znam mało kto na nich śmiga dlatego pytam się tu. Większość to Truvativy że tak powiem :P Może to i dziwne ale strasznie podoba mi się kiera Dartmoora niebieska zwłaszcza i tylko dlatego bym ją brał (31.8mm)
A może by tak znów kupić taką kiere jaką miałem dotychczas ? Za 60 zł jest więc nie jest źle lecz chciłbym coś na stałe :)

Noo to teraz mam troszkę szerszy wybór niż na początku :) Zerkne na allegro,zobaczę jak z cenami i na na pewno coś wybiorę. Dzięki wszystkim za odpowiedz.
Pozdrower :)

: 24.03.2009 22:03:44
autor: SegatiV
Twoja "ostateczność" to najlepsze rozwiązanie, Dartowi nie ufam, a NS'a miałem i po zeszłym lichym sezonie wygiąłem, czytałem wiele recenzji i wszystkie były podobne gną się, byłem sceptyczny, wiadomo jak niektórzy niszczą sprzęt, jednak zeszły sezon był dla Mnie najgorszym w życiu, 3 wypady do Myślenic, 3 na okoliczną traske, jazda po mieście dla rozprostowania nóg po robocie... A truvy trzymają się super, i zestaw z mostkiem

http://allegro.pl/item586480864_kierown ... gripy.html

: 24.03.2009 22:08:33
autor: mardar007
jeśli by pozostać przy 25.4 to może dartmoor dirrterr tylko nie wiem jak ze skracaniem jej do 670 (ma 700) jest wytrzymała, tylko niektórych może odstraszać waga(700 czy 800 gram materiał cr-mo) ja ważę 80kg i zdarzyło się lądować na przód i kiera jest prosta, mam ją 1.5 roku

: 24.03.2009 22:12:47
autor: Bombell
Stalowe kiery pod amora to trochę wożenie zbędnej wagi. jak ma być tania, dobra, lekka to polecam Funn Full On. 300gram przy 710mm, katuje i nic się nie dzieje. Ja kupiłem za stówkę ale taniej tez można znaleźć.

: 24.03.2009 22:15:29
autor: deviz
easto EA 50
ja mam
jest lżejsza od FUNN'a
i kosztuje bodajże 100 na allegro
mi się trzyma, a lekko nie ma
i 5 lat gwary ;)
25,4 oczywiście

: 25.03.2009 00:05:43
autor: Vermin
A kup sobie Dangerous Mike'a kiere miałem ją w kilku bike'ach super sprawdzony sprzęcik. Nie była oszczędzana zdecydowanie! Ani jednej wady nie ma. 110 zł.
Pozdr ;p

: 25.03.2009 00:18:33
autor: mlynooo
SegatiV dobrze mowi. moim zdaniem ten zestaw truvativa = najlepsza jakosc do ceny. masa ludzi na tym smiga i wszyscy to chwala.

napisz jeszcze w jakim stajlu jezdzisz nastepnym razem :P

pamietaj kiera i mostek koniecznie nowa !!!

: 25.03.2009 11:27:23
autor: Maciek 89
Moja zdanie to jeśli już 25,4 to tylko stalowa, a aluminiowa to tylko 31,8. w grę wchodzą kierownice tlyko nowe.

: 25.03.2009 11:35:50
autor: Steel2
Po rozmowie z Syntance, przekonali mnie, że właściwie to nie ma znaczenia, czy 25.4 czy 31.8. Kwestia doboru materiału i jakości wykonania.

Teoretycznie w 25.4 lepiej się naprężenia rozchodzą.

Kup to co uważasz za słuszne a za rok i tak powinieneś wymienić.

: 25.03.2009 17:49:42
autor: arturro1987
Okej :) Wydawało mi się iż 31,8 mocniejsza dlatego chciałem wymienić ale skoro żadna różnica to prawdopodobnie wezmę 25.4 gdyż na mostek nie będę musiał wydawać.
Dzięki za porady !
Pozdro

: 25.03.2009 18:03:51
autor: SegatiV
arturro1987 Tylko domyślam się że mostek też ma 2 lata, a to nie jest zdrowe ;), skłaniał bym się do zmiany pełnego setu

: 25.03.2009 19:10:11
autor: bielek
Ej no ludzie rozumiem wymieniać kiere regularnie ale z mostkiem to chyba lekka przesada. Jak taki gruby materiał polega to rama co pół roku powinna strzelić no i korona od amora to już wogóle. Mówię oczywiście o mostkach typu jakaś kostka.

: 25.03.2009 19:12:33
autor: SegatiV
bielek Co ma ilość materiału jak newralgicznym miejscem są gwinty ?

Przeżyłem wyrwany gwint w NS s.moto...
Nauczyłem się że nawet śrubę w sztycy wymienić trzeba....

I dziwne jest to co mówisz, przecież rama ręka w tydzień jeśli się postarasz, zasada jest prosta, mostek nie kosztuje na tyle dużo żeby ryzykować... Ja Zmieniam co sezon/dwa sezony, w zależności jak intensywnie jeżdżę...

: 25.03.2009 19:43:18
autor: SeraaX
SegatiV ja sie troche zgadzam z tym co napisał bielek
Korony też mają gwinty, golenie przy ośce...
Czaje ze kiera pracuje, a lekkie nie mają zbyt grubych ścianek i o zmęczenie materiału łatwiej.
Ale już coś się dzieje przy mostku to jest najczęściej coś spawanego ( i pęka na spawie właśnie ) albo wina użytkownika ( nie przekręcałeś troche tego ns'a ? )

U mnie dalej leży na chacie kiera point racing w którą nawet małego palca się nie da włożyć, coś jak trochę cieńsza rura sterowa od szóstek :)
+ do tego mostek zooma na DWIE śruby jeżdżony przeze mnie ponad 3 lata, a mający może z 8 jak nie więcej.

: 25.03.2009 23:14:29
autor: mlynooo
SeraaX z 5 lat temu lecialy dropIny stare na eX. tam klijent na dircie zlamal mostek ( ten w dredach i okularach) powiem ci ze gdyby nie szczescie to by mu gardlo podciol ten mostek. poszlo bokiem i ladnie mu szyje pogryzlo

kiera ci pracuje i moze zlamac sie lub peknąc. mostek jest sztywny i jak juz to sie lamie w calosci :P

: 27.03.2009 13:35:54
autor: ReplaY
31,8 będzie mocniejsza, po prostu - więcej materiału, po którym rozchodzą się naprężenia w miejscu newralgicznym. Tu też chodzi o sztywność, a raczej przede wszystkim o nią. Sztywniejszy element mniej się wygina, a przez to jest dłuższa droga do jego pęknięcia. Coś jak z powiększaniem średnic sztyc, osi kół, goleni widelców itp.

: 27.03.2009 14:10:17
autor: Marcio
Kiery karbonowe za kilkaset zlotych tez co sezon zmieniacie?

: 27.03.2009 14:20:25
autor: Steel2
Pomiary Syntance'a wskazują, że kierownice 31,8 wcale nie są mocniejsze, są za to najczęściej sztywniejsze ( a to duża różnica i wbrew pozorom nie koniecznie pożądana cecha ).

Marcio > tak, Ja wymieniam co roku kierownicę ( w obu rowerach. W fullu karbonowej jeszcze nie montowałem, w XC tak )

: 27.03.2009 15:00:53
autor: SegatiV
Sztywniejsze znaczy Bardziej łamliwe....