Hamulce tarczowe XTR w DH?

bike86
Posty: 337
Rejestracja: 19.09.2006 15:51:29
Kontakt:

Hamulce tarczowe XTR w DH?

Post autor: bike86 »

Czesc
Mam pytanie, jak sprawowałyby sie xtr'y M970 w dh ? Jak z siła, modulacją, przegrzewaniem ? Czy ktos moze pomykał na nich? zdaje się ze ArthurGreen kiedys o nich wpsominał;) Jaka jest roznica miedzy nimi a XT? Dodam ze waze około 75 kg, wiecej sie nie zapowiada;)
dzieki poz!
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

a to nie są v ki ? jeśli tarczowe to xtr powinien sie nadać na dobrych tarczach ale jeśli v ki to raczej marnie to widze.
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

maxxis pisze:a to nie są v ki ?
Dobrze prawisz M970 to Vki. Tarcze to M975.
bike86 Pomyłka czy faktycznie chcesz Vki w dh?
bike86
Posty: 337
Rejestracja: 19.09.2006 15:51:29
Kontakt:

Post autor: bike86 »

hehe sorki pomyłka, oczywiscie ze tarczowe;) czekam na wiecej opinii;)
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Sam sie rozglądałem za lekkimi hamulcami ale opinie użytkowników jednoznacznie przekonały mnie by tego nie próbować.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
bike86
Posty: 337
Rejestracja: 19.09.2006 15:51:29
Kontakt:

Post autor: bike86 »

Steel2 chodzi konkretniej o szybkie przegrzewanie czy raczej mała siłe?
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

I to i to. Nawet do enduro tego nie polecają. Ja bym nie ryzykował.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

Nie jeździłem w DH na 975, ale miałem przyjemność jeździć na 965 (grafitowe) i naprawdę byłem pod wrażeniem. U wielu osób w DH przewijały się heble 525 (sporo niższa klasa) - a 965 to tak jak byś je sporo odchudził, poprawił modulację i zwiększył siłę. Skoro 525 sprawdziło się u tylu bikerów, to nie rozumiem czemu 965 miało by się nie sprawdzić. Myślę, że 975 jest równie solidne jak poprzednik 965 (mówię o samych zaciskach). Z resztą można to zobaczyć u maratończyków - gdzie te heble wbrew pozorom naprawdę dużo dostają po tyłku.

Wracając do 975 - mają jedną wadę - klamki są jak z papieru. Pan Shimano za bardzo chciał ująć z wagi i zrobił dość nietrwałe klamki. Pracując w serwisie widziałem 2 rowery z uszkodzeniami klamek (pękały przy mocowaniu przewodu i puszczały olej przy tłoczku klamki) - kilkumiesięczne hample.

Wg. mnie jak byś zamontował zacisk XTR M975 z klamką Deore/LX/XT/Saint (wg. uznania) to miałbyś niezły, lekki i mocny hebel. A przy tarczach 203mm nie masz sie o co martwić. Do tego spory asortyment klocków shimano i kilka konkretnych zamienników pozwolą cieszyć się tym dość długo;-)
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Grzeją sie konkretnie a Xt waży tyle co juicy 7. Do Dh nie polecam.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

No i jasne;) Moje domysły o 975 względem 965 upadły.
więc albo szukaj innego hebla, albo rozejrzyj się za M965 - od siebie polecam. A objeżdżałem je ważąc ponad 85kg - więc przy Twojej masie to jak zatrzymanie wózka w Tesco kotwicą Titanica.
www.feel-free.pl
bike86
Posty: 337
Rejestracja: 19.09.2006 15:51:29
Kontakt:

Post autor: bike86 »

ok;) dzieki wielkie, konkretne opinie;) bede sie rozgladał za 965, albo porzuce mysl o xtr;) Uparłem sie na hamulce od shimano;)
A co powiecie na sporo bardziej budzetowy set klamek slx'a i zaciskow saint'a - ale tych starszych, monolitycznych dwutłoczkowych (br-m800) ? Czy w ogole monolityczna konstrukcja rzeczywiscie tak odzuwalnie wplywa na działanie hamulca, uczucie "twardej klamki"?
marcin_suchy
Posty: 25
Rejestracja: 09.07.2007 20:27:55
Lokalizacja: Suchy Las
Kontakt:

Post autor: marcin_suchy »

mam tego starego sainta na przodzie i tyle na dzwigniach dual core.kiedys nie potrzebowałem przerzutki z przodu i kupiłem klamke xt.szczerze powiem ze na klamce xt miałem lepsza modulacje nose wheelie lepiej mi wychodziły.ale saint ma wieksza wytrzymałość i teraz uzywam dualcore.jakby co to lewa klamke xt mam na sprzedaz.uzywana miesiac i teraz lezy.odstapie za połowe ceny nowej
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

Poszukaj całych setów Sainta (klamka i zacisk sainta) - można je wyrwac nawet poniżej 500zł za komplet jak sie rozejrzysz.

A co do monolitycznych zacisków. Wiele jest chwalebnych opinii na ich temat począwszy od trwałości, nieprzepuszczania oleju, w Hope'ach mówią, że pozwala na lepsze odprowadzenie ciepła i ża są mniej awaryjne. Ale ile w tym jest prawdy to nie wiem - jak dbasz o hamulec to Ci sie odwdzięczy skutecznością. Miałem XT 756, które nie były monolityczne i niczym nie odbiegały od 'monolitycznych'.

Dajmy np. Avidy - ta firma jeszcze nie dorosła do robienia monolitycznych zacisków, a i tak jest poważną konkurencją dla "monolitów". Więc raczej nie sugerowałbym się tym czy jest mono czy nie.
www.feel-free.pl
bike86
Posty: 337
Rejestracja: 19.09.2006 15:51:29
Kontakt:

Post autor: bike86 »

yasiuuu odbierz pm;) a czym roznia sie te starsze klamki sainta od chociazby starszych XT o ktorej wspominał marcin_suchy czy jakis lx'ow?..kolorem i nadrukiem ? klamki slx'a zapewniaja niby 20% wieksza siłe docisku przez ten servo wave..
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

z tego co mi wiadomo to te klamki różnią się tylko materiałem. Nie wiem jak jest z nowymi SLX'ami, ale stare Sainty i XT spełniały swoją rolę.

Miałem klamkę XT (nowa wersja) z heblem M755, Zacisk XTR M965 z klamką Deore i wszystko hulało. Znajomy dla odmiany miał zacisk Magura Luise (stara) z klamkami Sainta;-) i też wszytsko hulało.

A czy SLX ma te 20% wiecej docisku to nie wiem - wiem tylko, że siła XT/XTR z klamkami Deore/XT jest wystarczająca do zatrzymania cięzkiego roweru z ciężkim chłopem;-)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość