Hamulce tarczowe XTR w DH?
Hamulce tarczowe XTR w DH?
Czesc
Mam pytanie, jak sprawowałyby sie xtr'y M970 w dh ? Jak z siła, modulacją, przegrzewaniem ? Czy ktos moze pomykał na nich? zdaje się ze ArthurGreen kiedys o nich wpsominał;) Jaka jest roznica miedzy nimi a XT? Dodam ze waze około 75 kg, wiecej sie nie zapowiada;)
dzieki poz!
Mam pytanie, jak sprawowałyby sie xtr'y M970 w dh ? Jak z siła, modulacją, przegrzewaniem ? Czy ktos moze pomykał na nich? zdaje się ze ArthurGreen kiedys o nich wpsominał;) Jaka jest roznica miedzy nimi a XT? Dodam ze waze około 75 kg, wiecej sie nie zapowiada;)
dzieki poz!
Nie jeździłem w DH na 975, ale miałem przyjemność jeździć na 965 (grafitowe) i naprawdę byłem pod wrażeniem. U wielu osób w DH przewijały się heble 525 (sporo niższa klasa) - a 965 to tak jak byś je sporo odchudził, poprawił modulację i zwiększył siłę. Skoro 525 sprawdziło się u tylu bikerów, to nie rozumiem czemu 965 miało by się nie sprawdzić. Myślę, że 975 jest równie solidne jak poprzednik 965 (mówię o samych zaciskach). Z resztą można to zobaczyć u maratończyków - gdzie te heble wbrew pozorom naprawdę dużo dostają po tyłku.
Wracając do 975 - mają jedną wadę - klamki są jak z papieru. Pan Shimano za bardzo chciał ująć z wagi i zrobił dość nietrwałe klamki. Pracując w serwisie widziałem 2 rowery z uszkodzeniami klamek (pękały przy mocowaniu przewodu i puszczały olej przy tłoczku klamki) - kilkumiesięczne hample.
Wg. mnie jak byś zamontował zacisk XTR M975 z klamką Deore/LX/XT/Saint (wg. uznania) to miałbyś niezły, lekki i mocny hebel. A przy tarczach 203mm nie masz sie o co martwić. Do tego spory asortyment klocków shimano i kilka konkretnych zamienników pozwolą cieszyć się tym dość długo;-)
Wracając do 975 - mają jedną wadę - klamki są jak z papieru. Pan Shimano za bardzo chciał ująć z wagi i zrobił dość nietrwałe klamki. Pracując w serwisie widziałem 2 rowery z uszkodzeniami klamek (pękały przy mocowaniu przewodu i puszczały olej przy tłoczku klamki) - kilkumiesięczne hample.
Wg. mnie jak byś zamontował zacisk XTR M975 z klamką Deore/LX/XT/Saint (wg. uznania) to miałbyś niezły, lekki i mocny hebel. A przy tarczach 203mm nie masz sie o co martwić. Do tego spory asortyment klocków shimano i kilka konkretnych zamienników pozwolą cieszyć się tym dość długo;-)
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
ok;) dzieki wielkie, konkretne opinie;) bede sie rozgladał za 965, albo porzuce mysl o xtr;) Uparłem sie na hamulce od shimano;)
A co powiecie na sporo bardziej budzetowy set klamek slx'a i zaciskow saint'a - ale tych starszych, monolitycznych dwutłoczkowych (br-m800) ? Czy w ogole monolityczna konstrukcja rzeczywiscie tak odzuwalnie wplywa na działanie hamulca, uczucie "twardej klamki"?
A co powiecie na sporo bardziej budzetowy set klamek slx'a i zaciskow saint'a - ale tych starszych, monolitycznych dwutłoczkowych (br-m800) ? Czy w ogole monolityczna konstrukcja rzeczywiscie tak odzuwalnie wplywa na działanie hamulca, uczucie "twardej klamki"?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 09.07.2007 20:27:55
- Lokalizacja: Suchy Las
- Kontakt:
mam tego starego sainta na przodzie i tyle na dzwigniach dual core.kiedys nie potrzebowałem przerzutki z przodu i kupiłem klamke xt.szczerze powiem ze na klamce xt miałem lepsza modulacje nose wheelie lepiej mi wychodziły.ale saint ma wieksza wytrzymałość i teraz uzywam dualcore.jakby co to lewa klamke xt mam na sprzedaz.uzywana miesiac i teraz lezy.odstapie za połowe ceny nowej
Poszukaj całych setów Sainta (klamka i zacisk sainta) - można je wyrwac nawet poniżej 500zł za komplet jak sie rozejrzysz.
A co do monolitycznych zacisków. Wiele jest chwalebnych opinii na ich temat począwszy od trwałości, nieprzepuszczania oleju, w Hope'ach mówią, że pozwala na lepsze odprowadzenie ciepła i ża są mniej awaryjne. Ale ile w tym jest prawdy to nie wiem - jak dbasz o hamulec to Ci sie odwdzięczy skutecznością. Miałem XT 756, które nie były monolityczne i niczym nie odbiegały od 'monolitycznych'.
Dajmy np. Avidy - ta firma jeszcze nie dorosła do robienia monolitycznych zacisków, a i tak jest poważną konkurencją dla "monolitów". Więc raczej nie sugerowałbym się tym czy jest mono czy nie.
A co do monolitycznych zacisków. Wiele jest chwalebnych opinii na ich temat począwszy od trwałości, nieprzepuszczania oleju, w Hope'ach mówią, że pozwala na lepsze odprowadzenie ciepła i ża są mniej awaryjne. Ale ile w tym jest prawdy to nie wiem - jak dbasz o hamulec to Ci sie odwdzięczy skutecznością. Miałem XT 756, które nie były monolityczne i niczym nie odbiegały od 'monolitycznych'.
Dajmy np. Avidy - ta firma jeszcze nie dorosła do robienia monolitycznych zacisków, a i tak jest poważną konkurencją dla "monolitów". Więc raczej nie sugerowałbym się tym czy jest mono czy nie.
www.feel-free.pl
z tego co mi wiadomo to te klamki różnią się tylko materiałem. Nie wiem jak jest z nowymi SLX'ami, ale stare Sainty i XT spełniały swoją rolę.
Miałem klamkę XT (nowa wersja) z heblem M755, Zacisk XTR M965 z klamką Deore i wszystko hulało. Znajomy dla odmiany miał zacisk Magura Luise (stara) z klamkami Sainta;-) i też wszytsko hulało.
A czy SLX ma te 20% wiecej docisku to nie wiem - wiem tylko, że siła XT/XTR z klamkami Deore/XT jest wystarczająca do zatrzymania cięzkiego roweru z ciężkim chłopem;-)
Miałem klamkę XT (nowa wersja) z heblem M755, Zacisk XTR M965 z klamką Deore i wszystko hulało. Znajomy dla odmiany miał zacisk Magura Luise (stara) z klamkami Sainta;-) i też wszytsko hulało.
A czy SLX ma te 20% wiecej docisku to nie wiem - wiem tylko, że siła XT/XTR z klamkami Deore/XT jest wystarczająca do zatrzymania cięzkiego roweru z ciężkim chłopem;-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość