PIKE 454 coil

mad79
Posty: 127
Rejestracja: 06.07.2007 13:06:12
Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Kontakt:

PIKE 454 coil

Post autor: mad79 »

Właśnie rozpakowaliśmy się na Żarze, złożyliśmy rowery i okazało się że PIKE coś nie działa.... Zacina się od pewnego momentu, jak jest ustawiony na 140 to da się go wcisnąć ok 5cm, jak się go ustawi na krótszy skok to jeszcze mniej można wcisnąć. W miejscu gdzie się zacina wydaje metaliczny dźwięk (tak jakby metal uderzał o metal). Pokrętłem od kompresji można kręcić, ale nic to nie daje. Czasem tylko jak się odkręci na maksa zaczyna przez chwilę syczeć.

Nigdy go wcześniej nie rozbierałem, jestem w warunkach polowych, pomocy!!! Od czego zacząć, co mogło mu się stać? W środę jeszcze działał bez zarzutów...
Utaasz
Posty: 162
Rejestracja: 31.07.2006 19:49:30
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontakt:

Post autor: Utaasz »

Może to głupie ale mejbi jest włączony Floodgate ?
mad79
Posty: 127
Rejestracja: 06.07.2007 13:06:12
Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Kontakt:

Post autor: mad79 »

Kręcę floodgate w każdą stronę do oporu i nic się nie zmienia...
mad79
Posty: 127
Rejestracja: 06.07.2007 13:06:12
Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Kontakt:

Post autor: mad79 »

Rozebrałem go, okazało się że nie miał za dużo oleju w goleni z Motion Control od góry (od góry się wlewa 120 ml i od dołu 15ml). Natomiast w dolnej częsci goleni miał zdecydowanie więcej niż 15ml... Wyczyściłem wszystko poskręcałem, zalałem zgodnie z manualem i gitara działa

Wczoraj dumny że naprawiłem amora, chciałem zobaczyć jak się zachowuje blokada skoku i pokręciłem śrubką gate... i co ? Zablokował się, ugina się 3 cm. Ponowne kręcenie w jedną bądź drugą stronę nic nie zmienia.

Co mu jest??? Jak go naprawić?
Utaasz
Posty: 162
Rejestracja: 31.07.2006 19:49:30
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontakt:

Post autor: Utaasz »

mad79, tylko kręcisz pokrętłem Gate czy pierw je wciskasz a potem kręcisz ? Ja dalej jestem za tym że włączyłeś Floodgate i ugnia sie tylko 3cm. Przynajmniej tak jest u mnie w Lyriku, nie wiem jak z Pike.
mad79
Posty: 127
Rejestracja: 06.07.2007 13:06:12
Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Kontakt:

Post autor: mad79 »

Tylko kręcę. Jest jakaś zasada że trzba wciskać najpierw bądź nie?
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Padła Ci uszczelka . olej spływa z kompresji do pworotu i amortyzator się blokuje. Miałem tak w domainie :). Chodzi o tą uszczelke z dolnej czesci tlumika powrotu prawdopodobnnie.
Ride 4 Fun ! Biatch !
mad79
Posty: 127
Rejestracja: 06.07.2007 13:06:12
Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Kontakt:

Post autor: mad79 »

Też miałem takie wrażenie że się przelewa między komorami, ale jak oglądałem to nie za bardzo było widać gołym okiem żeby było coś nie halo....
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

mad79 mi tak samo zrobiło się w Totemie Solo Air. Nie umiem wyłączyć blokady:( Czy niewielki ubytek oleju może powodować że amorek zapada się o 1cm??
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
mad79
Posty: 127
Rejestracja: 06.07.2007 13:06:12
Lokalizacja: Warszawa/Kielce
Kontakt:

Post autor: mad79 »

Fred rozebrałem jeszcze raz, porozkminiałem co i jak i wydaje mi się że masz rację, w trakcie powrotu ta uszczelka puszcza olej. Muszę ją kupić i zobaczymy. Dzięki
Chabs
Posty: 65
Rejestracja: 20.04.2008 11:02:15
Kontakt:

Post autor: Chabs »

a mi nie dziala blokada skoku przez manetke. Z tym ze ja mam Pike`a SL. Ma ktos pomysl co to moze byc? mam nadzieje ze nie padl caly motion control..
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości