Strona 1 z 1

Problem z "plynnoscia" w 888

: 06.04.2009 22:43:57
autor: ZaQ
Witam. Mam problem z praca 888 rc2x va z 2007 r.
Amortyzator czasami tak jakby sie zacinal i nie dziala tak jak 888 powinny dzialac. Nie mam pojecia czego to moze byc wina. Czy jakby nie mial jakiegos smarowania, czy wina ktoregos z tlumikow, czy moze uszczelek albo slizgow, czy tez moze lagi moga byc krzywe? :/
Ma ktos pomysl co z tym zrobic, badz tez jak sprawdzic co mu dolega?

: 06.04.2009 22:58:20
autor: LestatBiker
Zrób mu striptis, wyczyść wszystko i poskładaj w całość, to będzie najlepsze rozwiązanie, albo oddaj na servis lub zmień olej.

: 06.04.2009 23:01:55
autor: diablos993
Rozbierz to się dowiesz... Lagi na stół i sprawdź czy proste.. Uszczelki nie mają nic do rzeczy. Ja stawiałbym na ślizgi niestety. Zobacz jak wyglądają. Jak będzie wszystko okej to złóż go ponownie tylko poprawnie. Raz zdarzyło mi się zamienić kolejność na samej górze lag tuleja-> podkładka to włożyłem podkładkę-> tuleję. Nie dosyć że regulacje nie działały to stukał i inne anomalie się działy. Co do tłumików to niewiem, nie mam zdania. Do czynienia miałem tylko z SSV i HSCV.

: 06.04.2009 23:13:20
autor: ZaQ
Wlasnie troche sie boje go sam rozbierac i skladac zeby potem poprawnie zlozyc. No i zeby w ogole zlozyc. W serwisie byl, olej wymieniony, niby wszystko wyczyszczone ale dalej to samo. Podczas jazdy po kamieniach, korzeniach, schodach itp. dziala ok tzn. nie czuc tego scinania, ale jak sie jedzie po plaskim i sie go dociska to nie zawsze chce sie wcisnac albo nie zawsze chce plynnie wrocic. Tlumik kompresji i odbicia (ten w prawej goleni) dziala na pewno, natomiast szybkiej kompresji X (ten z lewej) to sam nie wiem... Ale czy gdyby cos z nim bylo nie tak to mialby on taki wplyw na prace?

: 06.04.2009 23:56:02
autor: darex
to może być wszystko... trzeba sprawdzić czy tłumiki nie są popsute, czy ślizgi nie uszkodzone, lagi i golenie nie przekoszone... jest troche tego.

: 07.04.2009 08:42:00
autor: mozartt
Może też być już stary, zasyfiony olej. Nie ma nic skomplikowanego w rozbieraniu takiego amorka. Ściągnij sobie manuala i pewnie sobie poradzisz.

: 07.04.2009 08:52:07
autor: off_road
Przede wszystkim striptise :)
A na szybko zrób tak (raczej każdy to potrafi wykonać):

Odkręć górne korki i zobacz czy lagi bez udziału sprężyn będą też się tak zachowywać.
Potem wyciągnij sprężyny i dłońmi sprawdź czy tłumiki chodzą prawidłowo w pełnym zakresie regulacji i skoku.
Bardzo często jest tak, ze sprężyny ocierając o lagi sprawiają wrażenie "zacierania się" amora.
Oryginalnie marzocchi pryska elastomerem po spręzynach (to te rozbryzgane po całej sprężynie czarne kropeczki z gumy) po to aby sie sprężyny nie tłukły w czasie uginania.

Bez striptease się nie obędzie niestety.

Ps kartusz X działa tylko w ostatnich 2cm skoku więc da sie go sprawdzić tylko podczas dobicia amora lub wyciągnięcia sprężyn i ruszaniu samego tłumika.

Powyższe operacje wykonasz bez problemu i brudzenia się :)

: 08.04.2009 21:20:29
autor: ZaQ
Mhm, no ok :) Dzieki. W takim razie sprobuje sie troche pobawic ;)

: 08.04.2009 21:34:45
autor: kelahcim666
ZaQ pisze:Podczas jazdy po kamieniach, korzeniach, schodach itp. dziala ok tzn. nie czuc tego scinania, ale jak sie jedzie po plaskim i sie go dociska to nie zawsze chce sie wcisnac albo nie zawsze chce plynnie wrocic
Mialem taka sytuacje w Juniorze T 05 :wink: Odkrecilem korki wylalem olej wyplukalem go z tego bloto-oleju co byl w srodku i teraz dziala jak maslo :) Kup jakiegos np. Motorexa 7.5W i zalej swierzym olejem :) Powinno pomoc :wink:

: 08.04.2009 21:53:04
autor: wojtasu
Wywal stary olej i wlej nowy najlepiej 7,5 W.
Pamietaj aby olej siedzący w tłumikach też wylać... :)

: 08.04.2009 22:16:26
autor: GgG
Jeszcze podczepię się pod temat - ktoś może napisać czym najlepiej przeczyścić tłumiki od środka? Wolę zapytać zanim zepsuję coś wewnątrz :) oczywiście tłumiki rc2x jeśli to coś zmienia. Benzyna wydaje się dobra, ale nie wiem czy to dobry pomysł.

: 09.04.2009 14:45:29
autor: ReplaY
Poluzuj przeciwległe śruby na koronach, tzn. dolną prawą i górną lewą oraz śrubę przy rurze sterowej na górnej koronie i ugnij amora. Jeśli dalej przycina, to raczej wina wyrobionych ślizgów, a jeśli odzyskał "cudem" swoją płynność, to dokręć poprawnie śruby w mostach i tyle.

: 09.04.2009 15:50:57
autor: LestatBiker
GgG jak chcesz dobrze wyczyscić z różnego syfu tłumniki od środka, zastosuj w tym celu biały denaturat, działą rewelacyjnie, i nie niszczy żadnych uszczelnień. poprostu wylewasz z amora stary olej, zalewasz denaturatem, uginasz amora kilkanaście razy, potem wylewasz denaturat, sciągasz lagi i na sucho uginasz same tłumniki, jak Ci sie chce to uginaj same tłumniki w misce z denaturatem. Efekty czyszczace są porażające, ja tak zawsze czyszczę wszystkie bebechy w moich 66 i nic im się nie dzieje po tym.

: 09.04.2009 16:38:17
autor: Sztywniak
a ma ktoś może manuala do tych ósemek :?:

: 09.04.2009 19:21:38
autor: edv
Problem nie tkwi wewnatrz amora tylko na zewnatrz. Rocznik 2007 ma lekko za waski rozstaw miedzy lagami w miejscu mocowania piasty. Kiedy wkladasz kolo musisz delikatnie rozgiac golenie co przy uginaniu powoduje charakterystyczne delikatne zacinanie sie.Po wyciagnieciu kola amor pracuje normalnie.
Lekarstwem na to jest dopasowanie szerokosci piasty do amora u tokarza tak aby pasowala idelnie.