Strona 1 z 1

SINGLE SPEED

: 10.09.2004 07:12:01
autor: pzk
witam potrzebuje porady a wiec jakie sa plusy i minusy single speed`a polecacie cos takiego ???

: 10.09.2004 07:32:52
autor: emat-e
minusow bedzie wiecej... ale ja wole singla... prosty i nigdy sie nie psuje... chyba, ze lancuch pojdzie...

: 10.09.2004 10:15:23
autor: DZIKUS
ja powiem tak: zawsze jezdzielm z pzrutka, wielkim bolem bylo dla mnie pozbycie sie przediej, ale okazalo sie, ze daje rade. potem w ramach upraszczania roweru, postanowielm kupic piaste nexus inter 7, ktora ma mniejszy zakres przelozen niz zwykle kasety himano 11-34. balem sie, ze mi nie starczy. okazalo sie, ze z tej piasty to wykorzystywalem tylko 3 biegi polozone obok siebie. na poczatku tego roku, zlzoylem sobie drugi "maly" rower z przzutka tylna. mimo bardzo dobrego zestawu (przezutka +klamka xt, kaset sram 7, lanuch sram) bardzo czesto mailem problem zeby wrocic do domu, bo a tio mi sie lanuch pogial na murkach, ato nie moglem jechac na stojaco, bo mi skakal po kaseci, w koncu sie zorientowalem, ze i tak prawie caly czas jezdze na jedym biegu, ktory najmniej sie peirdoli.
w koncu wiedzialem, ze ebdzie singiel, tylko pozostrawala kwestia doboru przelozenia, na poczatek jezdzielm tydzien na 18/32 okzaazlo, sie, ze to za wolno. teraz jezdze na 16/32 i uwazam to za przelozenie optymalne, tzn. latwo mozna ruszyc z miejsca i osiga sie na nim dosc duza predkosc. choc zastanawiam sie teraz na 16/36, ale to juz jest szybki bieg i boje sie, ze nie bede mogl czasem szybko przyspieszac (np wskok na murek z malego rozbiegu).

generalnie jestem bardzo zadowolony i wyglada na to, ze w rowerze do katowania pozostane przy singlu, bo si on po prosrtu nie psuje. w dodatku u mnie wszystko rewe;acujnie lekko chodz! mam z tylu swoja piaste (ma szeroki rozstaw kolnierzy co daje duzo mocniejsze kolo) z wolnobiegiem bmx, a z przodu blat bmx gruby na 6mm (tez wlasnej roboty). nie raz juz jebnalem na ostre kanty murkow i wszystko dziala. oczywiscie zalozyklem gruby lanuch jednobiegowy, mysle od wsadzeniu takiego od motorynki.

decydujac sie na singla i dobierajac swoje przelozenie, wez pod uwage, ze to co na poczatku wydaje ci sie za ciezkie po kilku-kilkunastu dniach bedzie dobre lub nawet za lekkkie, bo sie przyzwyczaisz do ruszania z twardego biegu. ja widze po tygodniu jazdy, ze 16-32 niestanowi jzu dla mni eproblemu wiec mysle nad przyspiszeniem roweru ale jeszcze ni wiem czy sie zdecyduje.


GENERALNIE POLECAM

a tu masz fotki mojego obecnego roweru:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... serid=1577

: 10.09.2004 12:29:40
autor: N A J D E R
Dzikus, pisałeś o tylnej piescie, ale troche ogolnikowo... Tez mysle nad SS i nie wiem jaka piaste wlozyc. Wazne, zeby miała 32 otwory, mocowanie pod tarcze i byla TYLKO pod SS, bo wpieprzają mnie wszelkiej maści przejściówki i adaptery.

wiec co? gdzie? i za ile?;p

z gory thxx

: 10.09.2004 12:47:06
autor: N A J D E R
sorry - niewazne ile otworow;p

: 10.09.2004 14:09:56
autor: quilong
+ brak przeżótki ktura przeważnie i tak nie działa jak nalerzy
+ lżejszy tył(przynajmniej u mnie) ,co widać przy 180'tkah i innyh figlah
+ trudno żeby łańcuch spadł
+ taniej
+ może to jest mało istotne,ale jak skaczesz to nie słyhać łańcóha,jest takie wrażenie jakbyś miękcej lądował

- trudno dobrać przełożenie bez poziomych haków.