Modyikacja roweru xc/enduro
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 13.07.2008 14:47:29
- Kontakt:
Modyikacja roweru xc/enduro
Witam!
Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem roweru Unibike Evolution(4 lata).
Doszedłem do wniosku, że chcę złożyć sobie lepszy rower do xc/enduro.
Nie będę ukrywał, że w obecnym secie mam rst gile t5, która juz przestała pracować, scentrowane koła, wytarte obręcze i uszkodzoną 1 z zębatek od przedniej przekładni.
Chciałbym, więc wymieni w nim ramę, amortyzator i koła, reszte zostawić bo jest w dobrym stanie i oczywiście z czasem wymieniać na lepsze.
Obecnie dysponuję kwotą 750zł, za jakiś tydzień ok. 1100zł.
Chciałbym przede wszystkim na 1 miejscu postawić amortyzator i ramę.
Rama może, ale nie musi być amortyzowana, a amortyzator nie musi byc jakimś foxe, czy marzocchi, byleby był dobry.
Jakie więc części mam dobrać?
Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem roweru Unibike Evolution(4 lata).
Doszedłem do wniosku, że chcę złożyć sobie lepszy rower do xc/enduro.
Nie będę ukrywał, że w obecnym secie mam rst gile t5, która juz przestała pracować, scentrowane koła, wytarte obręcze i uszkodzoną 1 z zębatek od przedniej przekładni.
Chciałbym, więc wymieni w nim ramę, amortyzator i koła, reszte zostawić bo jest w dobrym stanie i oczywiście z czasem wymieniać na lepsze.
Obecnie dysponuję kwotą 750zł, za jakiś tydzień ok. 1100zł.
Chciałbym przede wszystkim na 1 miejscu postawić amortyzator i ramę.
Rama może, ale nie musi być amortyzowana, a amortyzator nie musi byc jakimś foxe, czy marzocchi, byleby był dobry.
Jakie więc części mam dobrać?
tak jak chcesz poskakać?? to może amor o skoku 130-140mm do edduro i xc dobry i poskakasz też
amor może tak
ihttp://allegro.pl/item613224407_sr_suntour_duro_djd_09_bez_pivotow_czarny_bialy.html
albohttp://allegro.pl/item616567775_rock_shox_dart_3_z_blokada_skoku_mily_gratis.html
a rama to zależy jaki rozmiar i ile chcesz za nią dać napisz na gg to doradze ci coś 10903944

amor może tak
ihttp://allegro.pl/item613224407_sr_suntour_duro_djd_09_bez_pivotow_czarny_bialy.html
albohttp://allegro.pl/item616567775_rock_shox_dart_3_z_blokada_skoku_mily_gratis.html
a rama to zależy jaki rozmiar i ile chcesz za nią dać napisz na gg to doradze ci coś 10903944


-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 13.07.2008 14:47:29
- Kontakt:
amorek: RS Tora 302 solo air ok 500 zł
rama: szukał bym czegoś starszego na wyprzedażach ew coś na allegro ( http://www.allegro.pl/item616560438_sun ... _cena.html
http://www.allegro.pl/item615151806_mer ... ition.html )
- oczywiście kwestia rozmiaru
a to co Ci zostanie przeznaczyć na koła.
rama: szukał bym czegoś starszego na wyprzedażach ew coś na allegro ( http://www.allegro.pl/item616560438_sun ... _cena.html
http://www.allegro.pl/item615151806_mer ... ition.html )
- oczywiście kwestia rozmiaru
a to co Ci zostanie przeznaczyć na koła.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
amor - szukaj starych z1 np. wedge. za 500 wyrwiesz ładny sprzęt jak dobrze poszukasz
rama - tak jak mówi steel poszukaj czegoś po sklepach co juz dosyć długo wisi. Naprawde można coś ciekawego trafić.
Rama i amor to podstawa reszte drobizagów możesz powoli kompletowac i wymieniać. peace
rama - tak jak mówi steel poszukaj czegoś po sklepach co juz dosyć długo wisi. Naprawde można coś ciekawego trafić.
Rama i amor to podstawa reszte drobizagów możesz powoli kompletowac i wymieniać. peace
http://www.pinkbike.com/photo/2138053/ - Ride !
n3g0cj4t0r ehh, skąd ja to znam... 
Robimy taki oto myk, setup sprawdzony i w enduro daje radę...
Rama: a-gang, jakiś focus, GT avalanche ( one będą miały fajny do wszystkiego - do niczego geo )
amortyzator: Recon u-turn ( drogi strasznie ), Duro E ( muli ), Rux E ( podróba marcoka, polecam :P )
Kółka : singe track/supra bh/ jakiś taki dartmoor, ja jeździłem na alexach DP 19 i mi się nie gięły ale troche ciężkie + szprychy Sapimy + piasta ma się rozumieć pod tarczę m525 i lepsze... oponki wrzuć smart samy 2,25 dobrze kleją i długo sie trzymają
Jakbyś skiedyś kombinował z lepszym napędem:
kaseta/łańcuch od HG50 wzwyż,
przerzutki tył: LX '08/przód: deore SLX
XT shadow ( jak Ci przeszkadza niesztywność LX'a )/deore SLX
manetki rapidfire, dualcontrol deore starczą,
korbę kup Deore Hollowtech I, wypruj 3 rząd i wstaw jakiś rockring typu Fader,
pedały Protheine,
kokpit można śmiało próbować dartmoora: crusader/fury + rifle a jak Ci mało 25,4 to M-gun,
Hample: odradzam Avidy J3. Auriga comp ze stałym tłokiem/deore.

Robimy taki oto myk, setup sprawdzony i w enduro daje radę...
Rama: a-gang, jakiś focus, GT avalanche ( one będą miały fajny do wszystkiego - do niczego geo )
amortyzator: Recon u-turn ( drogi strasznie ), Duro E ( muli ), Rux E ( podróba marcoka, polecam :P )
Kółka : singe track/supra bh/ jakiś taki dartmoor, ja jeździłem na alexach DP 19 i mi się nie gięły ale troche ciężkie + szprychy Sapimy + piasta ma się rozumieć pod tarczę m525 i lepsze... oponki wrzuć smart samy 2,25 dobrze kleją i długo sie trzymają
Jakbyś skiedyś kombinował z lepszym napędem:
kaseta/łańcuch od HG50 wzwyż,
przerzutki tył: LX '08/przód: deore SLX
XT shadow ( jak Ci przeszkadza niesztywność LX'a )/deore SLX
manetki rapidfire, dualcontrol deore starczą,
korbę kup Deore Hollowtech I, wypruj 3 rząd i wstaw jakiś rockring typu Fader,
pedały Protheine,
kokpit można śmiało próbować dartmoora: crusader/fury + rifle a jak Ci mało 25,4 to M-gun,
Hample: odradzam Avidy J3. Auriga comp ze stałym tłokiem/deore.
Skoro się znasz, to po co pytasz, to raz. Dwa, to czego oczekujesz za 1100 PLN, będzie albo używka albo Duro, a jak nie to to jakiś duropodobny prymityw, tylko bardziej markowy, ale generalnie nic poza ładną naklejką do tematu nie wnoszący, co najwyżej trochę lżejszy. Poza tym "nie musi być fox ani marzocchi byle był dobry" to mocno nieprecyzyjne określenie, co to jest dobry amor skoro Duro jest złe a wszystkie Marzocchi wlącznie z tymi które robi Suntour za dobre? Podobnie jak enduro, sam uważam że jeżdzę enduro i nie unikam skoków. Po następne skoro jeździsz bardziej xc/all mountain niż ostre enduro (i nie dziw się, że ludzie od razu mają na myśli skoki, bo to nie xc-zone i faktycznie jak się nie skacze to albo należy o tym wyraźnie napisać albo wbic na inne forum) i nie zależy Ci na fullu to czemu chcesz zmienić ramę? Kup porządny amortyzator i porządny osprzęt, bo po takim czasie to jest wszystko raczej zajechane, tym bardziej że sam piszesz o wytartych obręczach, w tym rowerze chyba nie rama się końzy tylko masa innych rzeczy...Nie chce do skakania, to ma byc typowy xc/enduro/maraton, zadnych skoków. Gadacie troche głupot, chyba będe usiał na innym forum napisać. Nie jestem początkujący, pytam jakie będzie najlpesze, duro i inne gówna odpadają.
Taka mała propozycja setu dla Ciebie:
DUNCON Amstaff
Suntour - DURO DJD
Akurat spokojnie powinieneś zamknąć się w budżecie. Jak się znasz to dobrze wiesz że w tej ilości kasy to ciężko będzie o jakiś potężny amor. Akurat przeglądając allegro nie jestem specjalnie przekonany do jakichkolwiek używek... . Co innego jak kupuję od kolegi i wiem jak było to "coś" jeżdzone.
Wszyscy marudzą na Duro a tak naprawde jego "zachowanie" zależy od tego jaki egzemplarz się trafi i od stylu jazdy. Zarżnąć amora można każdego i każdy to umie. Nie oszukujmy się on nie jest stworzony z myślą o DH czy ciężkim FR - w Enduro się sprawdzi w szczególności że nie latasz.
Lepiej jak masz już całkiem dobry napęd. Zapleć sobie mocne koła na np. Piastach Novatec + obręczne np. Dartmore Blizzard (chociaż ten zestaw będzie do XC za ciężki ale pod Enduro całkiem sympatyczny), ramę i resztę zostaw, wymień amora np. na Duro dozbieraj kasy i na przyszły sezon złóż coś nowego mając porządną ilość $$. Albo nic nie rób z nim i dozbieraj kasy... teraz to ciężko cokolwiek stworzyć.
DUNCON Amstaff
Suntour - DURO DJD
Akurat spokojnie powinieneś zamknąć się w budżecie. Jak się znasz to dobrze wiesz że w tej ilości kasy to ciężko będzie o jakiś potężny amor. Akurat przeglądając allegro nie jestem specjalnie przekonany do jakichkolwiek używek... . Co innego jak kupuję od kolegi i wiem jak było to "coś" jeżdzone.
Wszyscy marudzą na Duro a tak naprawde jego "zachowanie" zależy od tego jaki egzemplarz się trafi i od stylu jazdy. Zarżnąć amora można każdego i każdy to umie. Nie oszukujmy się on nie jest stworzony z myślą o DH czy ciężkim FR - w Enduro się sprawdzi w szczególności że nie latasz.
Lepiej jak masz już całkiem dobry napęd. Zapleć sobie mocne koła na np. Piastach Novatec + obręczne np. Dartmore Blizzard (chociaż ten zestaw będzie do XC za ciężki ale pod Enduro całkiem sympatyczny), ramę i resztę zostaw, wymień amora np. na Duro dozbieraj kasy i na przyszły sezon złóż coś nowego mając porządną ilość $$. Albo nic nie rób z nim i dozbieraj kasy... teraz to ciężko cokolwiek stworzyć.
http://www.facebook.com/13bikes
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
http://tnij.org/7pfafp4 Satanistyczna Kosa FR
Na Twoim miejscu dysponując kwotą 1100zł poszukałbym Marcoka EXR, zostawił ramę a za reszte kasy kupił nowy napęd i obręcze. Napisałeś, że masz uszkodzoną zębatkę, więc wraz z zębatką trzeba wymienić łańcuch i kasetę, ale pewnie to wiesz. Myślę, że nie będzie to duży wydatek. Jakiś czas temu sprzedałem mojego starego EXR'a za 450zł (2 letni), kaseta + łancuch = 120zł, przerzutki (Shimano LX) i jeszcze Ci zostanie
Możesz kupić jakąś fajną używaną ramę np. Author Versus z 2006 (widziałem używkę za 300zł w świetnym stanie). Wybrałbym obręcze Single Track.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
"Words of wisdom - Full Face helmet"
To może od razu lepiej zagraź w totolotka i jak się trafi chocby 5-tka to można będzie sobie kupić lepszy rower... Sorka, ale brak powtarzalności to ogromna wada, nie masz żadnej gwarancji że nie trafisz na szmelc.Killo pisze:Wszyscy marudzą na Duro a tak naprawde jego "zachowanie" zależy od tego jaki egzemplarz się trafi i od stylu jazdy
Gościu z Bydzi, krajanie mój drogi, dlaczego takie monstrum? Tak sie składa, że ujeżdżam taki zestaw w FR i jest mocno "nadmiarowy". Wytrzymałość czołgowa, ale masa tragiczna. Kupiłem, bo wyszedłem z załozenia że na moją niemałą masę i niewyszukaną technikę lepiej mieć za cięzkie koła niż za słabe, ale one nawet o pół milimetra nie chcą się scentrować, a lądowania na płaskie to u mnie norma. Gdybym wiedział o tym wcześniej brałbym coś lżejszego. Człowiek wyraźnie napisał, ze nie chce skakać, więc takie obręcze to czysta herezja. Dobre XC-owe jednokomorowe obręcze w zupełności wystarczą, trzeba tylko porządnie zapleść i naciągnąć szprychy po pierwszych 100 - 200 km. Nie jestem maniakiem odchudzania sprzętu, zwłaszcza jak się nie chce przeznaczyć na ten interes za dużo siana, ale tutaj akurat nie trzeba dopłacać tylko zamiast obręczy projektowanej na potrzeby Bundeswehry kupić jakiegoś Alexa.Killo pisze: Zapleć sobie mocne koła na np. Piastach Novatec + obręczne np. Dartmore Blizzard (chociaż ten zestaw będzie do XC za ciężki ale pod Enduro całkiem sympatyczny)
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 13.07.2008 14:47:29
- Kontakt:
Jak byś mógł doprecyzować czego oczekujesz po ramie i czego Ci brakuje w Evo to może by sie coś wymyśliło. Typowa rama XC to jest niewygodny sprzęt, jeśli rower ma służyć o eksploracji to ja bym w tym kierunku nie szedł, no, ale znam osoby którym nie przeszkadza, że prawie leżą na rowerze, szczerze mówiąc jak byłem młodszy też mi to nie przeszkadzało. Nie wiem na ile ta rama jest podobna do aktualnego Evo, ale jesli tak to jest to fajna baza do AM. Kąt głowki nie taki straszny jak w typowym XC, nie będzie go tak mocno stawiać bokiem po wjexdzie w miękie piaskwe pułapki. wyższa nieco kierownica to też na długich wypadach spora ulga dla rąk i kręgosłupa.
Co do samego osprzętu hmmm... na amor w cenie 500 PLN to niemam pomysłu, ani Tory ani EXRa nie znam, ja się przesiadałem z XC od razu na 2-półki. Jeden ziomal miał kiedyś Nixona za skokiem coś koło 140 i podobało mi się jak chodził, nie był też ciężki, nie wiem jednak czy to nie jest o jedno "piętro" za duży uginacz.
Koła - obręcze to tak jak mówiłem, jakieś niedrogie, ale przyzwoite 1-3 komorówki, jakieś Vuelty albo Alexy w zależnosci od posiadanej gotówki. Jak nie będziesz skakał to wytrzymają, kosztują rozsądne pieniądze. Piasty - tutaj się akurat zgodzę z Killo, Novatec. Lekkie nie są, ale jeśli całość chcesz zamknąć w sensownej cenie to nic sensowniejszego nie ma. Shimano to juz nie jest to co dawniej, kiedy można było na jednej piaście przejechać 20 000 km.
Napęd - wymaga wymiany czy nie? Jeśli wymaga (łańcuch skacze po zębatkach, biegi nie wchodzą precyzyjnie - w razie czego też doprecyzuj co jest nie halo) to powiedz co jest w tej chwili. Jeśli jest Sram to sprawa jest prosta, ale jeśli Shimano to trzeba będzie zakombinować, bo połowa szpejów do napędu tego producenta to szmelc.
Hamulce - jak mniemam pewnie są V-ki... Ja szczerze mówiąc nie zmieniałbym ich na tarcze w rowerze tego typu, dopóki nie jeździsz tym agresywnie. Inna sprawa, że tarcza działa nawet jak złapiesz centrę i jednak ma lepszą modulację (choć moim zdaniem w przypadku XC to niewiele wnosi), na pewno zatem warto sobie zostawić furtkę w postaci odpowiednich piast. Dobre tarcze to jednak spory wydatek, przy tym budżecie i otwartej kwestii wymiany ramy i napędu moze na to zwycajnie nie być budżetu.
Napisz nieco bardziej szczególowo czego oczekujesz po tej modyfikacji, co chciałbyś poprawić, a takze co konkretnie niedomaga, a co może jeszcze poczekać. Budżet jest dość ograniczony jak na zakres planowanych przeróbek, trzeba się zatem zastanowić nad ich sensem, bo moze zamiast wymieniać ramę wystarczy zmienić mostek, a z napędu np tylko przerzutkę....
Co do samego osprzętu hmmm... na amor w cenie 500 PLN to niemam pomysłu, ani Tory ani EXRa nie znam, ja się przesiadałem z XC od razu na 2-półki. Jeden ziomal miał kiedyś Nixona za skokiem coś koło 140 i podobało mi się jak chodził, nie był też ciężki, nie wiem jednak czy to nie jest o jedno "piętro" za duży uginacz.
Koła - obręcze to tak jak mówiłem, jakieś niedrogie, ale przyzwoite 1-3 komorówki, jakieś Vuelty albo Alexy w zależnosci od posiadanej gotówki. Jak nie będziesz skakał to wytrzymają, kosztują rozsądne pieniądze. Piasty - tutaj się akurat zgodzę z Killo, Novatec. Lekkie nie są, ale jeśli całość chcesz zamknąć w sensownej cenie to nic sensowniejszego nie ma. Shimano to juz nie jest to co dawniej, kiedy można było na jednej piaście przejechać 20 000 km.
Napęd - wymaga wymiany czy nie? Jeśli wymaga (łańcuch skacze po zębatkach, biegi nie wchodzą precyzyjnie - w razie czego też doprecyzuj co jest nie halo) to powiedz co jest w tej chwili. Jeśli jest Sram to sprawa jest prosta, ale jeśli Shimano to trzeba będzie zakombinować, bo połowa szpejów do napędu tego producenta to szmelc.
Hamulce - jak mniemam pewnie są V-ki... Ja szczerze mówiąc nie zmieniałbym ich na tarcze w rowerze tego typu, dopóki nie jeździsz tym agresywnie. Inna sprawa, że tarcza działa nawet jak złapiesz centrę i jednak ma lepszą modulację (choć moim zdaniem w przypadku XC to niewiele wnosi), na pewno zatem warto sobie zostawić furtkę w postaci odpowiednich piast. Dobre tarcze to jednak spory wydatek, przy tym budżecie i otwartej kwestii wymiany ramy i napędu moze na to zwycajnie nie być budżetu.
Napisz nieco bardziej szczególowo czego oczekujesz po tej modyfikacji, co chciałbyś poprawić, a takze co konkretnie niedomaga, a co może jeszcze poczekać. Budżet jest dość ograniczony jak na zakres planowanych przeróbek, trzeba się zatem zastanowić nad ich sensem, bo moze zamiast wymieniać ramę wystarczy zmienić mostek, a z napędu np tylko przerzutkę....
Całkowicie zgadzam się z B.Z.
Za aktualnie posiadaną kaskę to będzie trudno przerobić ten rower na sensowne enduro/AM przy tym budżecie, a do XC to się nadaje już to co masz, wystarczy odświeżyć.
W każdym razie, jeżeli planujesz zmiany to 1100 to _bardzo_ mało $$
No i jeszcze jedna sprawa - przeróbka na Enduro/AM to będzie raczej kompletna przebudowa roweru, myślę, że sensowniej byłoby doskrobać $$ do jakiegoś 1500+ i złożyć rower od zera z przeznaczeniem na enduro z ewentualnym uwzględnieniem części ze starej maszyny. Jakbyś miał 2k to można zacząć myśleć o budżetowym fullu, od czego tak naprawdę enduro się zaczyna.
Za aktualnie posiadaną kaskę to będzie trudno przerobić ten rower na sensowne enduro/AM przy tym budżecie, a do XC to się nadaje już to co masz, wystarczy odświeżyć.
W każdym razie, jeżeli planujesz zmiany to 1100 to _bardzo_ mało $$
No i jeszcze jedna sprawa - przeróbka na Enduro/AM to będzie raczej kompletna przebudowa roweru, myślę, że sensowniej byłoby doskrobać $$ do jakiegoś 1500+ i złożyć rower od zera z przeznaczeniem na enduro z ewentualnym uwzględnieniem części ze starej maszyny. Jakbyś miał 2k to można zacząć myśleć o budżetowym fullu, od czego tak naprawdę enduro się zaczyna.
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 13.07.2008 14:47:29
- Kontakt:
Gadałem z modkiem z ba, chłopak pracuje w serwisie, jeździ w enduro, polecił mi ramy gianta np pistol , za 315zł licytacja na allegro, zastanawiam się tylko czy uda mi się ją kupić. Rower będę modyfikował powolutku, podobno koła są obre, musze je nacentrować tylko, amortyzator polecił mi suntora epicon, za 500zł można kupi i są podobno rewelacyjne, tylko tu nasówa mi się pytanie, czy rower do enduro na takim secie będzie wygodny, zeby mozna było tez wyjechac na miasto czy tylko w las?
CO myslicie o ramie sunn circuit http://www.aukcjoner.pl/gallery/0008931 ... nn.html#I5
za cenę 299zł od ręki?
CO myslicie o ramie sunn circuit http://www.aukcjoner.pl/gallery/0008931 ... nn.html#I5
za cenę 299zł od ręki?
Epicon poza kosztem swoim oznacza także koszt pompki (+70-100 zet), bo Epicon to powietrze.
Giant pistol posiada jedną istotną wadę - nietypowy damper, więc jak Ci się posypie, to gwiżdzesz.
Generalnie - teraz problem jest kupić cos sensownego, bo sezon na sprzedawanie shitu rowerowego w pełni i ceny są wygórowane. W zimę ramkę fulową nową za 850 zet można było kupić (arsen AM)
Ta ramka SUNNa ma ztcw sztycę 27.2, więc jak ją wyciągniesz, to będzie się ona giąć. Swoją drogą ramę to bym wymienił ostatnią.
Giant pistol posiada jedną istotną wadę - nietypowy damper, więc jak Ci się posypie, to gwiżdzesz.
Generalnie - teraz problem jest kupić cos sensownego, bo sezon na sprzedawanie shitu rowerowego w pełni i ceny są wygórowane. W zimę ramkę fulową nową za 850 zet można było kupić (arsen AM)
Ta ramka SUNNa ma ztcw sztycę 27.2, więc jak ją wyciągniesz, to będzie się ona giąć. Swoją drogą ramę to bym wymienił ostatnią.
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 13.07.2008 14:47:29
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość