Strona 1 z 1
Drop Off 05 - zmiana skoku za pomocą tulejek
: 03.05.2009 16:13:57
autor: pablusia
Cześć,
mam pytanie czy ktoś z was przerabiał seryjnego drop offa z 2005 roku na wyciagniecie goleni dla wiekszego skoku?
mianowicie chodzi mi raczej o kilka porad jak sie do tego zabrac:
na forum znalazlem 2 schematy
http://www.pinkbike.com/photo/197975
http://www.pinkbike.com/photo/1495879/
choc powiem szczerze - pomagaja tyle co wcale.
Ale od poczatku:
chciałem zapytać jak maksymalnie moge zwiekszyc skok (aktualnie 100mm), słyszałem rózne opinie - ze max do 130mm, ale równiez taka opinie ze wszystkie drop offy byly robione na jedno kopyto, że 150mm tez da rade wyciagnac.
po drugie: przedewszystkim chcialbym sie dowiedziec co, jak i gdzie trzeba porobic - jakie tulejki i skad wziasc (czy sa seryjne do kupienia, czy tez na tokarke mam isc)
dzieki z gory za odpowiedzi
: 03.05.2009 18:13:02
autor: mebone
W środku amorka masz czarne tulejki ( na schemacie są koloru różowego ) i robisz według rysunku . Czyli z pod małej sprężyny wyciągasz tulejkę i wsadzasz pod dużą sprężynę . W jednej goleni znajdują sie dwie tulejki (tak bylo w dj2004) mysle ze w drop offie tez tak jest.
: 04.05.2009 22:10:53
autor: bottle
miałem tego dorp-offa w konie stuff... Nie polecam na 150mm z 100mm na 130mm max... chodzi o sztywność.. Sprawa jest banalna, tuleję dystansową (czarna z plastiku) z pod tłoka tłumika ładujesz na samą górę (tj na sprężynę a pod korek z wentylem). Wyciąga to widelec na pewno, ale co do skoku to sprawdź sobie bez powietrza w komorze:) Pozdro
: 04.05.2009 22:18:42
autor: mebone
ten drop off nie był na QR20 ?
: 04.05.2009 22:22:56
autor: kamillr
a co jak by tak w monsterze 2001 zrobić?:D gdyby te czarne tulejki wsadzić pod sprężyny?
ps chociaż nie, u mnie sa calkiem inne tulejki :P
: 05.05.2009 12:10:17
autor: mmash
1. Spuszczamy powietrze.
2. Odkręcamy korki.
3. Wylewamy olej sąsiadowi do ogródka.
4. Odkręcamy śrubki od dołu widelca i je wyjmujemy.
5. Ciągniemy na siłe amor za korone go góry aż golenie wyjdą
6. Czyścimy dolne golenie oraz uszczelki i zostawiamy aby wyschły.
7. Tłumiki nie wyjdą same, ani górą ani dołem, potrzebne szczypce segera do pierścieni, kosztują 5zł lub bardziej wypasione 20zł.
8. Demontujemy pierścienie segera i wyjmujemy tłumiki.
9. Wyciagany czarne!! tuleje. będzie 130mm skoku, jeżeli wyciągniemy spręzynki negatywne będzie wiecej skoku ale trzeba experyment zrobic z poziomem oleju zeby nie walił przy odbijanu. Moża też przedłuzyć tłumiki potrzebna będzie pomoc tokarza, dorabiamy taką przedłużke o ile chcemy jeszcze zwiększyć skok.
Uwaga jeżeli czarne tuleje nie będą chciały wyjść, bardzo możliwe! ze nie uda Ci się odkręcic grzybków na dole żeby tuleja zeszła, wtedy tniesz ją nożem kuchennym.
10. Po zwiekszeniu skoku musisz wepchać coś lub te tuleje do goleni gornych, ew. zostawić samo powietrze w komorach, bo sprzęzyna będzie za krótka.
: 07.05.2009 16:02:17
autor: Hajdas
mam pytanie dotyczące drop offa to się podepnę, jakie są WIDOCZNE różnice pomiedzy drop offem III a np IV ?? bd teraz chciał zakupić coś właśnie w granicach 600 PLN i wydaje mi się że drop off chyba może być, moje wymagania to 150mm i coś miękkiego ponieważ ważę zaledwie 65 KG
: 07.05.2009 16:20:05
autor: blackdemon
iv ma wew regulacje a iii zew
: 07.05.2009 17:53:54
autor: Hajdas
a ma ktoś ew. dostęp gdzieś do jakiejś giełdy czy coś bo poszukuje czegoś do 800 PLN max 900 ale to musiała by być jakaś okazja bo allegro puste, hcfr puste, ze znajomych tez slabo ;/
: 07.05.2009 19:22:29
autor: Liwcio
Trochę prawdy o drop-off comp 2005. Miałem niejednego w częściach u siebie na chacie, to wiem jakie są
1. Jak już to macie po 110mm skoku a nie 100mm (chyba, że bebechy z np dj-a), bo nie było wersji drop-off 2005 ze skokiem 100mm
2. Są wersje 110-130mm jak również 110-130-150 (póki nie otworzysz to nie będziesz wiedzieć którego z nich masz
3. Szczypce segera do niczego się nie przydadzą, golenie górne są zwężone na końcach i nie ma tam pierścieni, żeby wyjąć popychaczotłumiki, bolce, patyki, zwał jak zwał, trzeba odkręcić z końców takie aluminiowe rozszerzenia (po otwarciu widać o co chodzi)
4. Nie polecam skoku 150mm nawet już nie z powodu sztywności tylko z tego powodu, że albo amor nie będzie chodził całym skokiem (za duży poziom oleju) a jak damy mniej to się tłumiki wynurzają, czyli jest lipa