Strona 1 z 1

Serwis Bombera Z1

: 05.05.2009 11:32:54
autor: FreeMan
zamierzam sam zrobic serwis bomberka, jest on z 2003 roku i chyba nigdy nie mial serwisu, jednak pracuje wysmienicie plynnie i nie mam nic do jego pracy, uszczelki nic nie puszczaja ani nic. chce wymienic w nim tylko olej, jednak duzo osob mowi zeby odrazu wymienic tez uszczelki, wiec pytam czy trzeba koniecznie, moje sa w bardzo dobrym stanie.

za olej zaplace 40zl
a za uszczelki 90zl

wiec wole sam olej wymienic, bo taniej a uszczelki i tak mam dobre. czy sie myle i z nowym olejem trzeba wymienic uszczelki???

: 05.05.2009 11:39:40
autor: SeraaX
jeżeli nic nie puszcza to nie ma sensu.

: 05.05.2009 11:40:56
autor: blackdemon
Nie trzeba. Odkręc górne korki, wylej stary, wyczyśc wszystko i wlej nowy

: 05.05.2009 14:01:57
autor: FreeMan
a jak dokladnie wyczyscic wnetrze bobera i tlumiki hscv i eta, są one nie rozbieralne?? woda z plynem do mycia naczyc?? czy benzyna ekstrakcyjna??

: 05.05.2009 14:03:10
autor: blackdemon
ja bym wolal benzynka bo plyn do mycia naczyn moze jakies osady zostawic. wlej benzyne do tlumika i pouginaj amora zeby tlumik zassal i potem wylej wszystko kilka razy pouginaj tlumikiem i znow wylej to co wylecialo z tlumika

: 05.05.2009 16:30:10
autor: Boruta
lepiej nic nie rób, już nie będzie taki sam jak przed serwisem, ewentualnie sam olej bez rozbierania jak ci już zależy max

: 07.05.2009 08:48:13
autor: FreeMan
Boruta mozesz to bardziej rozwinac????????

: 07.05.2009 09:40:27
autor: bottle
Dziwne że uszczelki są ok po tylu latach. Ja bym rozebrał, wszystko przepłukał benzyną ekstrakcyjną, tłumiki możesz w jakimś wysokim naczyniu (cylinder laboratoryjny). A co do uszczelek to też bym zmienił (na oryginalne rzecz jasna) z uwagi na to że guma traci właściwości przez lata.

: 07.05.2009 11:27:42
autor: miki_ck
bottle pisze:Dziwne że uszczelki są ok po tylu latach.
jak dla mnie to normalne zupełnie, w końcu mowa o starym dobrym marzocchi:) obecnie mam DJa '03 wyprodukowanego jeszcze w 2002 (OEM dla specializeda) i uszczelki po tych 6-7 latach trzymają idealnie więc nie widzę sensu ich zmieniać. A pierwszy serwis zrobiłem dopiero ja jakieś 1,5 roku temu, bo pierwszy właściciel tego nie robił przez kilka lat :wink:

Dokładne czyszczenie i nowy olej zupełnie wystarczą :roll:

: 07.05.2009 12:45:38
autor: FreeMan
uszczelki byly regularnie myte, tak jak golenie gorne, i spryskiwane silikonem w sprayu, nie sa sparchaciale, trzymaja znakomicie zarowno korzowe jak i olejowe. guma jest mieciutka i w 100% spelnia swoje zadanie

wiec juz wiem wymieniam tylko olej :))

a czy beznyzna ekstekacyjna nie rozpusci wnetrza tlumikow hscv?? nie wiem moze jes ttam cos gumowego, a benzyna ekstakcyjana na gume to slabo, moze zezrec chyba?

: 07.05.2009 16:50:58
autor: viejo
FreeMan lepiej wymienic uszczelki, bo po tylu latach nawet te uszczelki traca sprezystosc i szczelnosc. Chyba, ze naprawde szkoda Ci kasy.

Co do czyszczenia tlumikow to UWAGA! olej lubi z nich tryskac, nawet jak wydaje sie, ze sa juz puste. Ja czyscilem sciany w calym pokoju kiedys :)

Najlepiej wymyc je najpierw gdzies pod prysznicem w ludwiku, potem wyplukac dokladnie woda, a na koniec ekstrakcyjna wyplukac pozostalosci wody i ludwika. Inaczej zuzyjesz ze 4 litry tej benzyny nim cos wyczyscisz. To samo z goleniami i lagami. Uwazaj zeby wody nie zostawic gdzies w srodku, bo szkodzi olejowi.
Uszczelek nie czysc benzyna, bo moga popekac i dobrze je nasmaruj olejem albo brunoxem przed zlozeniem.
To chyba tyle. Jak cos to pytaj.

: 07.05.2009 17:04:09
autor: SeraaX
viejo pisze:po tylu latach nawet te uszczelki traca sprezystosc i szczelnosc
naprawdę nie ma co zmieniać uszczelek skoro są dobre, coś czuje że nawet oryginały marzocchi trochę sie zepsuły w porównaniu do starych roczników.
BTW: Też mam marzocha rocznik 04 z fabrycznymi uszczelkami :)

: 07.05.2009 18:39:10
autor: Boruta
noo ja mojego rozebrałem i wymyłem (drop off 2003 ssvf), tłumik przelałem benzyna, w środku też wyczyszczone wszystko idealnie, olej motorex 5/10w, uszczelki stare, wszystko jak w poradniku który kiedyś tu był

no i teraz chodzi bardziej szorstko, niema dawnej płynności skoku, skok nie zmienia sie liniowo tylko tak jakby skokowo, jak naciskam lekko to nie ugina sie od razu tylko przy większym nacisku przeskoczy o iles tam

jedna opcja to właśnie że uszczelki mogły mieć styczność z benzyną i jakoś je "wyżarła" no ale oleju nie puszczają nic, ten tłumik z etą po przelaniu benzyną też jakoś dziwnie chodził po umyciu, sprawdzałem przed założeniem jeszcze, jak ktoś wie czemu tak jest to niech pisze

tak że moja rada, jak działa to jeździj i się ciesz i nie kombinuj (no ewentualnie olej bez rozbierania, ale w marzoc im dłużej wyjeżdżony tym lepszy :p)

: 08.05.2009 08:25:45
autor: FreeMan
no no pierwszy raz slysze zeby nie robic serwiusu bo sie cos zjeb.....e, no musze przemyslec na nowo to

chcialem zrobic serwis zeby kolejne 5 lat tak chodzil jak maselko :) a wy mi tu zeby nie robic :(

: 08.05.2009 09:03:40
autor: blackdemon
Rób serwis bo to poprawi pracę na 100%