Strona 1 z 1

Fox DHX 5.0 pare pytan

: 09.05.2009 23:49:48
autor: Dzordzi
Witam
Dostalem uzywanego dhx'a i mam pytanko. Co to jest za regulacja(niebieskie pokretlo) przy zaworze do komory? Wogole to nie moge tzm pokretlem rusyzc :/ Co daje nam regulacja PROPEDAL? Mam go w signie i nie widze zacznej roznicy jak tym krece:P Ile moze kosztowac orientacyjnie pelen serwis tego dampera?

: 10.05.2009 00:19:33
autor: ReplaY
Duże pokrętło na zbiorniku wyrównawczym służy do regulacji objętości układu hydraulicznego dampera. Innymi słowy, wkręcanie regulatora powoduje wzrost progesji. Im bardziej wkręcasz, tym trudniej dobić damper. Wystarczy, że w jeden z otworów pokrętła włożysz klucz imbusowy 4mm i przy jego pomocy obrócisz pokrętło. Propedal zaś niweluje bujanie zawieszenia. Różnica jest wyczuwalna głównie na nierównościach o niewielkiej amplitudzie, czyli na tych i niezbyt dużej wysokości / głębokości.

Koszt serwisu to od ok. 100 do 350zl.

: 10.05.2009 06:57:07
autor: mikexb
Witam,
też się dołączę do tematu. Już w najbliższym tygodniu (o ile Pani Bozia da zdana maturę z matmy i fizyki) chce kupic rame. I teraz mam takie pytanie, skoro chce sobie zrobic zawieszenie klejące się na maxa przy sagu okolo 35% ale zeby nie dobijalo na czyms wiekszym to w dhxie musze to duze niebieskie pokretlo bardziej wkrecic a twardosc (to małe pokrętełko z drugiego konca dampera gdzie nie ma zbiorniczka) bardziej odkręcić prawda? A propedal kwestia gustu? Sorry za lamerskie pytania, ale juz jestem tak zesrany z dwoch powodow - matury i roweru bo za ta kase co laduje chcialbym zeby wszystko chodzilo perfect bez zadnych zbednych problemow ;) pozdro

: 10.05.2009 09:13:51
autor: Mawet
sag ustawiasz dobrze dobraną sprężyną i naprężeniem wstępnym oraz w jakimś tam stopniu ciśnieniem. Bottom out'a regulujesz metodą prób i błędów, tak żeby zawieszenie nie dobijało, ale żeby też nie utwardzało się jakoś chamsko. To drugie czerwone pokrętło to nie twardość, a tłumienie odbicia - ustawiasz wedle swoich preferencji. Nie może za szybko odbijać bo wtedy trudniej się kontroluje rower, ale musi na tyle szybko wracać, żeby damper nadążał z pracą na nierównościach. Propedal zapobiega bujaniu.