Strona 1 z 2
Fox DHX 5 coil a Marzocchi Roco coil
: 11.05.2009 10:45:19
autor: mikexb
Witam, nie znalazłem podobnego tematu na forum wiec utworzylem nowy. Mam pytanie odnosnie tych dwoch damperow, czy duze sa roznice w pracy? Wiem ze jeden jest bez platformy a drugi z ale chodzi mi o generalna prace w dh. Chce zlozyc rowerek do dh chyba na cane corso 2009 i ktos mi podkupil DHXa a musze cos kupic dlatego sie pytam czy duza jest roznica. A może ma ktoś na sprzedaż Foxa DHX 5 241mm? Bardzo chętnie kupię (najlepiej nowy)!
: 11.05.2009 11:11:36
autor: Creed
podlacze sie pod temat bo tez sie zastanawiam nad damperem tyle ze do staba
: 11.05.2009 13:55:05
autor: 1nVALID
Mialem obydwa DHX -> Turner DHR, ROCO -> Commencal Furious.
Bardziej pasowal mi DHX ze wzgledu na platforme oraz zewnetrznie regulowana komore bottom out (przydatne dosc). Mniej balem sie o DHXa, Roco przy codziennym dobijaniu wydawal dziwne dźwieki. Oba dampery polecam od razu rozebrac i pozmieniac shim stack itp jesli wazysz wiecej niz te ustawowe 70kg (jesli sie nie zmieni kompresji a tylko zalozy twardsza sprezyne to i tak bedzie nieciekawie).
: 11.05.2009 18:01:20
autor: mikexb
1nVALID pisze:Roco przy codziennym dobijaniu wydawal dziwne dźwieki.
Dobijaniu? To aż tak miękko?
: 11.05.2009 18:04:37
autor: 1nVALID
mikexb miekko nie byl ustawiony. Po prostu pracowal bardziej liniowo niz DHX. Oczywiscie ma komore o zmiennej obietosci, ale chyba w prztpadku ROCO cisnienie jest tam mniejsze niz DHX. Kolejny czynnik to jak mowilem, shim stack, odpowiadajacy za tlumienie kompresji.
: 11.05.2009 18:09:03
autor: mikexb
Czyli rozumiem to tak: pracowal bedzie liniowo, ogarnial wszystkie korzenie itd na wlasciwie pelnym skoku ale jakbym mial skoczyc cos wiekszego (np jakis dlugi road gap) to by dobijal?
: 11.05.2009 18:23:34
autor: Creed
aha no to ok

tez sie bardziej sklanialem do dhx

zreszta jeszcze kilka osob mi mowilo zebym bral dhx.
: 11.05.2009 18:39:31
autor: Cesiu
Nie jeździłem na DHXie, wcześniej miałem Swingera X4 i Avy Chubby a teraz mam Rocco World Cup i Rocco plasuje gdzieś pomiedzy ale bliżej Avy'ego. Niestety nie mam porównania z DHXem, ale Rocco na prawdę bardzo fajnie pracuje i mimo , że wybiera małe nierówności i jest ustawiony dosyc miękko to nie udało mi się go dobić ( nie dowaliłem też jakiegoś dużego cisnienia)
Pozdro
: 11.05.2009 20:36:51
autor: Spaced
Bujałem sie tylko po trawnikach i małych nierównosciach na roco ale praca tego dampera mi totalnie nie pasuje. Mulasty sie zdawał za bardzo jak na mój gust. Zreszta to nie tylko moja opinia. Damper jak lubisz miekko pod dupa ale raczej do racingu nie wszystkim spasuje. DHXa bierz bo sprawdzony.
: 11.05.2009 22:12:30
autor: off_road
Zdecydowanie DHX, roco pracuje bardzo dziwnie. Twarde i zmulone.
DHX jest sprawdzony i ogólnie gites

: 11.05.2009 23:46:28
autor: ReplaY
DHX, zdecydowanie bardziej uniwersalny. Roco zdaje się mieć humory i raz potrafi pracować genialnie, a następnym razem chcesz go oddać na serwis. W DHX brakuje low speed compression (jest tylko regulacja platformy, a to nie to samo), ale i tak jest lepszy, niż Roco.
: 12.05.2009 00:35:47
autor: 1nVALID
Spaced,
off_road no juz bez przesady, zaraz ktos powie ze tam zamiast oleju jest barszcz czerwony z uszkami,
Tak czy siak, ja bym jeszcze raz wolal pojezdzic na DHX 5.0 wiec toto polecam.
Peace
: 12.05.2009 06:46:16
autor: off_road
1nVALID Mykałem na ROCO przez ponad pół roku więc mogę coś o nim powiedzieć...
: 12.05.2009 07:54:30
autor: mikexb
Ale mówicie wszyscy o Roco WC? Bo myślałem o zakupie właśnie takiego. Powiem Wam że bardzo mnie zaskoczyliście opiniami. Myślałem że aż tak dużej różnicy nie ma. Miałem zamiar kupić DHXa tylko ktoś dał więcej kasy za damper i "kolega" sprzedawca sprzedał... Tak więc może wiecie kto lub w jakim sklepie mogę kupić w miarę tanio dhxa 5? Już nawet może być używany (chociaz najlepiej jakby byl nowy :P)... Roco można kupić tanio, troszke mnie to zwiodło oraz to że Marzocchi (no co by nie mówić o ostatnich felernych modelach amorków ale nadal są jedną z najbardziej rozwinietych firm jeśli chodzi o amortyzatory) to Marzocchi, ale jeśli widzę że jeździliście i nie jest dobrze (a po niektórych widać że doświadczenie w tym rzemiośle mają :P) to nie chce brać dampera z którego nie będę zadowolony po np. miesiącu czyli wtedy jak się rozjeżdżę bo nie stać mnie na zmiany sprzętu co chwilę. Chce złożyć tak rower żeby przez około 2 sezony mi pojeździł bez żadnych zbędnych wymian sprzętu. Też mi zależy na czasie bo w nastepny piątek chciałbym mieć zamówione wszystkie części żeby za 2 tygodnie już śmigać... I jeszcze mam jedno pytanie niezwiązane z tematem, ma ktoś na sprzedaż Marzocchi 888 RC3? Najlepiej nowe. Pozdro
: 12.05.2009 09:22:32
autor: ReplaY
Do racingu DHX. Roco nawet w wersji WC nie ma takich parametrów regulacji, które by pozwalały się na nim efektywnie ścigać. To damper typowo freeride'owy.
: 25.09.2009 07:45:46
autor: premier
Witam otoz mam Roco rc wc i nic z powyzszych bzdur o jego zlej pracy sie nie potwierdza. Damper sam w sobie posiada bardzo duze mozliwosci regulacji pracy nie mowiac o serwisie ktory mozna samemu wykonac bez wiekszej filozofii a ceny za serwisie dhx'a jakie sa kazdy wie. Co do twardosci pracy to regulator kompresji jest typu HSCV czyli im wiekszy impet uderzenia tym wieksze tlumienie. Szczerze powiedziawszy ja w ramie demo 9 pompuje komore powietrzna na 220 psi i kompresji daje na jakies 1/3 zakresu mozna nawet troche mniej. Tlumienie powrotu na 10 klikniec i jest miod. No wlasnie i jak ktos ugial ten damper bez powietrza w komorze zbiornika wyrownawczego to prawie na pewno sprzet sie zapowietrzyl i nie pracuje jak powinien. Co do zamulenia to mozna zmienic shim stack na tloku glownym czyli przelozyc dwie blaszki tumiace o sr bodajrze 17mm na strone kompresji a dwie o mniejszej sr. ze strony kompresji na powrot, wtedy przestaje wystepowac zjawisko zapadania sie dampera przy kilku wystepujacych po sobie srednich nierownosciach. Wszelkie serwisowki pdf. i techiczne rysunki rozczlonkowanego dampera znajduja sie tu
http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... hocks.html
: 25.09.2009 08:10:39
autor: ravfr
premier pisze:nie mowiac o serwisie ktory mozna samemu wykonac bez wiekszej filozofii a ceny za serwisie dhx'a jakie sa kazdy wie
tu Cie zmartwię

serwis DHXa jest tak samo (nie)skomplikowany jak Rocco.
Rocco(imiennik gwiazdora porno) to typowy Włoch bywa humorzasty ( brat Formuli ?

) .
Przypuszczam ,ze wynika to z dosc swobodnego podejścia do dokładności i pasowań.
Mnie tylko wkurza dosć ciężko chodząca regulacja tłumienia powrotu . Wielka iglica tłumika , malutkie filigranowe pokrętełko(czesto sie urywa, na szczęście jest możliwośc dokupienie tego elementu) , wysokie zalecane cisnienia (srednio 200psi) i robi sie nieciekawie.
Praca jako praca Ok . "Dizajn' jaki jest kazdy widzi - miażdżący , DHX przy nim to szara myszka .
DHX jest niepozorny, lekki i fajnie pracujący - taki wół roboczy

.
: 25.09.2009 11:09:50
autor: KefirQn
premier a śmigałeś kiedykolwiek na dhx 5 ? i miałeś wszysto dobrze ustawione pod siebie ? bo ja jezdziłem na rocco wc u kumpla w bike a wazy tylko 1 kg więcej niż ja i to jest dla mnie coś ala manitou po-prostu nie pasuje mi praca tego amora...a co do DHX to jeden z najlepszych damperów na jakich jeździłem...
wszystko zależy od ramki a najwięcej od tego jak go ustawisz !
ciśnienie , regulacje i spring
a serwis tak jak
ravfr bardzo prosty jest

: 25.09.2009 13:43:45
autor: mozartt
ReplaY Wystarczy wysłać damper do Pusha i montują regulację Hi/Low speed.
Trochę to kosztuje, ale jeżeli ktoś nie patrzy na koszty warto zainwestować w tuning dampera pod siebie/ ramę.