Strona 1 z 2
XT 4 tłoczki za słabe - Co zrobić?
: 12.05.2009 13:44:42
autor: bottle
Witam.
Jestem w posiadaniu hamulców shimano xt w 4 tłoczkowej wersji, ostatnio wypuszczając się na trasy DH zauważyłem że słabo dają radę. W połowie trasy (chyba się grzeją) i tracą na sile dość znacznie. Łapy tak bolą, że strach czasem jechać dalej bo nie wiesz czy starczy sił aby się zatrzymać:P
Ale do sedna hamulce są z tarczą 180mm, na zwykłym przewodzie, klocki shimano oryginalne. I teraz co radzicie?? Wymienić przewód na w stalowym oplocie, może inne klocki? Albo zwyczajnie zakupić hamulce pokroju code 5 lub hope m4??
Jeszcze dodam że ważę 62kg, hamulec przedni.
Za rady z góry dzięki:)
: 12.05.2009 13:49:48
autor: 3,143k4r2
Ja mialem XT ale z 2003 roku w stalowym oplocie i przy mojej niemalej wadze dawaly rade nawet z tarcza 160mm w Enduro

Sadze ze sama wymiana tarcz na 203mm juz moze wiele dac... Sprawdz w jakim stanie masz klocki.
: 12.05.2009 13:53:59
autor: Marcio
Jesli chcesz najlepsze efekty to zapodaj tarcze 203, polmetaliczne lub metaliczne klocki i dobry przewod z tym ze to moze juz cos kosztowac i moze lepiej sprzedac hebel i kupic cos lepszego.
: 12.05.2009 14:06:19
autor: bottle
Tylko to jest ta wersja na tył.. czyli ma wbudowany adapter, więc tarcza 203 raczej odpada. Klocków mam sporo ale rzeczywiście klamka jest taka jakby lekko gumowa, może je przelać i założyć stalowy oplot? Mój rowerek jest tak do wszystkiego P150mm/T160mm, ale hamować chcę też dobrze i na trasie DH:)
: 12.05.2009 14:10:41
autor: Marcio
Sily nigdy nie zawiele. Zobacz moze ktos jest zainteresowany kupnem.
: 12.05.2009 14:18:10
autor: bottle
A ta zmiana oplotu i klocków na EBC GOLD (czy ta inna wersja max zwiększająca siłę) nie zwiększy znacznie siły hamowania? Cholera przecież to 4-tłoczkowy system, a ja ważę 60kg:/ powinno mnie wystrzeliwać przez przód przy tej wadze...
: 12.05.2009 14:18:50
autor: Marcio
zacznij od czyszczenia. Potem przejdz do wymiany.
: 12.05.2009 14:31:25
autor: bottle
Jeżeli hamulce są zapowietrzone to grzeją się szybciej? Myślicie że to przelewanie i wymiana przewodu się opłaca?
: 12.05.2009 16:54:48
autor: ddex
bottle wez przewody alligatora tanio sa w miare na allegro i bardzo dobrze daja rade, przy okazji odpowietrzysz zlozysz i powinna byc zyleta
: 12.05.2009 17:19:21
autor: yasiuuu
bottlejak chcesz zaoszczedzić kasy to suzkaj przewodów z grimec s8/s12i. Są mocniejsze od shimanowskich, i cięższe, ale to chyba nie problem. Zdaje sie
www.rowerowy.com handluje takimi przewodami. A są kompatybilne z shimano.
Również używałem XT z tarczą 203 i w shimanowskim stalowym oplocie - i był rewelacyjny (wychwalałem go już w wielu tematach). A ważę ponad 80kg...
: 12.05.2009 17:40:51
autor: sasquatch
bottle jesli nie mozesz miec wiekszej tarczy to tak jak pisal
yasiuuu, przewód z grimeci (na cykloturze mieli niedawno) to ci duuuzo polepszy prace hamulca i do tego zaloz klocki ORYGINALNE z Grimeci sys8 (sa takie same jak w XT) i potem tylko bedizesz musial uwazac z jaka sila naciskasz klamke

)
: 12.05.2009 20:06:22
autor: Spaced
Panowie cholera ale jak ten hamulec ma za mało siły na tak lekkiego ridera to cos jest z nim nie tak, a nie wymaga upgrade! XT 4 tłoczkowe to mega mocny hamulec. Przeczyscic klocki, odpowietrzyc i bedzie ok, a nie bawic sie w tuny jak na razie watpie zeby bylo trzeba.
: 12.05.2009 20:10:45
autor: street-fighter
Spaced mialem to samo pisac, nie mozliwe ze taki hampel nie daje rady :]
: 13.05.2009 12:46:54
autor: bottle
http://www.unibike.pl/sklep/product_inf ... ts_id=1889 taki przewód? Hamulec jest ok tak do połowy trasy (typu myślenice, czy żar) ale od połowy to hamowanie jest takim wysiłkiem że łapy ledwo dają radę.. Myślę że one się grzeją..
: 13.05.2009 13:02:11
autor: Marcio
bottle pisze:hamowanie jest takim wysiłkiem że łapy ledwo dają radę
Czas na Powerballa. Ja na bb5 160 dawalem w miare rade, a po powerballu to inna jazda jest.
: 13.05.2009 13:17:18
autor: viejo
bottle hamulce trzeba serwisowac. Wiele osob zapomina, ze olej hamulcowy nie jest wieczny, z czasem lapie wilgoc, a wtedy szybko sie grzeje.
Skoro wystepuje fading to najpierw zrob serwis: zmien olej(na nowy! a nie z 10 letniego otwartego kanistra, znalezionego w garazu taty), wyczysc dokladnie tarcze, podszlifuj troche klocki papierem sciernym.
Jak nie pomoze i masz troche kasy to mozesz zmienic przewody i klocki to na pewno poprawisz troche sile i modulacje, ew. zmien tarcze na 200.
Dopiero w ostatecznosci zmieniaj na cos ciezszego, bo przy 60kg to sa mocne hample.
: 13.05.2009 13:36:45
autor: bottle
Nie chcę ćwiczyć łap tylko mieć hamulce którymi zahamuje nawet anorektyczka:P
Na taką odp czekałem:) Dzięki!
: 13.05.2009 13:57:33
autor: afro666
A ja mam takowe pytanie a mianowicie mam hamulec sram 9 wygląda identycznie co ten XT różni sie klamka i chodzi na docie, jak go sie odpowietrza lub dolewa płynu?
Strzykawka od dołu czy dolewa sie do zbiorniczka w klamce?
Dzieki i sorki za wtrącenie sie do wontku.
: 13.05.2009 13:58:06
autor: Spaced
viejo ale jemu sie grzeja, a nie wali modulacja. Serwis to dobrym ale jak nie dziala to ja bym po prostu na lepszy płyn zmienił (motula, a nie gówno ze stacji benzynowej np.). Ale nie wierze, zeby one sie grzały od połowy trasy przy kims tak lekkim jesli klamka nie jest chyba na stałe zablokowana przez cała pozycje w opcji HAMUJ :P