Strona 1 z 2
Pike 409 zepsuty tłumik Motion Control?
: 16.05.2009 22:07:25
autor: pałowaty
witam. mój Pike 409 zachowuje się dziwnie : po ustawieniu wolnego powrotu robi się twardy, dobija po kilku cm skoku i jest bardzo mało czuły. olej wlany nowy 5w, dobra ilość ,uszczelki też ok.
tak więc wnioskuję że padł mi tłumik Motion Control - cały lub coś w jego środku , a nie stać mnie na nowy :/
czy miał ktoś podobny problem w amorku RS z Motion Control 'em , i jeśli tak , jak go rozwiązał? w szukajce brak wyników.
pozdrawiam
: 16.05.2009 23:20:04
autor: qunick
Poprostu wykręć tłumik i obczaj co i jak, i bedziesz wiedzial wszystko, no chyba ze przy serwisie go wykonales tę że czynnosc, i przesadziles z iloscia oleju ?
: 17.05.2009 07:55:25
autor: pałowaty
oleju na pewno jest dobra ilość. nie znam sie na budowie tych tłumików ale z zewnątrz wygląda ok.
nie wiem co z tym zrobić, dlatego napisałem bo może ktoś miał ten sam problem co ja i wie jaki element tłumika jest odpowiedzialny za taką 'pracę' amorka.

: 17.05.2009 09:56:23
autor: misiek123
Może uszczelki w tłumiku są padnięte i puszczają olej bokiem. dziwna sprawa. Spróbuj spytać w punkcie gdzie serwisują rocshoxy, co może być przyczyną takiego zachowania się amorka.
A tak na marginesie to czy ma ktoś twardą sprężynę taką np:
http://rowerowy.com/narzedzia_serwis/se ... ike_x_firm
w piku 409 lub 426 i czy jest wielka różnica w twardości i jak zmienia się praca, czy na początku skoku tj. od 140 do 100 mm przy rozkręconym na maxa u-turnie amorek nie siada tak jak przy fabrycznej sprężynie ??
No i jak zmienić sprężynę? warto się w to bawić samemu czy lepiej w serwisie?
: 17.05.2009 10:03:18
autor: Pimpek
misiek123 JA mam twarda sprezynke w swoim 426.

Moge Ci powiedziec ze bez problemu wymienisz sprezyne sam. To nie jest zadna filozofia. Potrzebny tylko imbus i klucz. A co do twardosci, to przy ustawieniu na 140 mm nie obsiada tak jak na seryjnej sprezynie. Przy ustawieniu 95 mm nie dobija w ogole i jak dla mnie do dirtu jest teraz idealny

Przy 140 mm wybiera troszke gorzej nierownosci ale i tak jest dobrze

: 17.05.2009 10:19:26
autor: misiek123
aha spoko a sprężyne to jak zmienić trzeba od dołu goleni czy od góry?
: 17.05.2009 11:37:38
autor: MUSZEL
pałowaty Pike'u 409 jest coś takiego że masz połączoną regulacje powrotu i kompresji... zwalniając powrót jednocześnie dodajesz kompresji, przez co amor chodzi ciężej i bardziej zamula
pałowaty pisze:dobija po kilku cm skoku
nie rozumiem...
a sprężyne od góry w lewej ladze, pod regulatorem skoku (trzeba go "rozmontować")
: 17.05.2009 13:08:50
autor: Aqqs
Ja już miałem coś takiego ale w innym amorku

Sprawa wygląda tak ze wyciągasz tłumik z amora.
odkrecasz gwint z uszczelkami (tam gdzie wlewasz olej) tak do połowy.
Zaciskasz tłumik (dobijasz go do zera) powinno wypłynąć dosyć tak troche oleju.
Dokrecasz śrube z gwintem.
wycierasz.
powinno już być ok.
Jak coś to pw.
: 17.05.2009 13:48:10
autor: Pimpek
misiek123 Odkrecasz imbusem pokretelko... Pozniej wykrecasz sprezyne z goleni od góry, nastepnie odkrecasz imbusem srobke na dole, wsadzasz go pozniej w dziurke, pukasz lekko i sprezyna wychodzi. Pozniej wsadzasz nowa... przykrecasz srobka od dolu i pozniej wkrecasz w golen od gory. Ja poradzilem sobie z tym sam

Jezelimasz jakies pytania jeszcze to pisz na pw.
: 17.05.2009 21:15:01
autor: pałowaty
Aqqs - jutro spróbuje to zrobić

więc pewnie sie odezwe na pw.
pozdr

: 19.05.2009 16:04:59
autor: pałowaty
http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imag ... age22.html
to wystające się odłamało - zauważyłem po wyjęciu tłumika.skleiłem to,złożyłem , amor zachowuje się tak samo.
co dalej?
: 19.05.2009 16:39:38
autor: brooce
Sorry za OT:
Jak sądzicie, czy skacząc na maxymalnym tłumieniu kompresji (prawie że blokada -> Argyle 409) nie popsuje się tłumika ? Oczywiście, mówię o w miarę gładkich skokach

: 19.05.2009 16:54:40
autor: misiek123
Wydaje mi się że flodgate odpowiada za zwalnianie zaworu tłumienia w razie mocnego dobicia. Wg. mnie nie powinno się nic stać złego.
: 27.05.2009 14:09:34
autor: misiek123
Jeszcze coś nie na temat
Właśnie zdecydowałem się na kupno sprężyny do mojergo pike, ale pojawił się problem bo na rowerowym mają od niedawna więcej sprężyn - do tego czesu mieli tylko super twardą
No i na stronie jest taki oto zakres wagowy dla koloru sprężyn:
< 63 kg żółta
63-72 kg czerwona (montowana fabrycznie)
72-82 kg niebieska
>82 kg czarna
No i zastanawiam się nad niebieską albo czarną. Jeżdże głównie dirt, ale czasami robie wypad na jakiegoś dropa do lasu albo poprostu pojeździć fr. mam 65 kg i jeżdże na Ns Bitchu,. Skok zazwyczaj 120 mm ustawiony i nie chcę aby amortyzator chodził miękko jak gówno, ale z drugiej strony boję się, że jak dam czarną sprężynkę to amorek przestanie tak ładnie wybierać jak dotychczas. Chcę zniwelować to wpieniające dobijanie. Kto ma twarda sprężynę niech pisze jak to chodzi, no i ta czarna a niebiesta, oto jest pytanie

: 27.05.2009 15:01:13
autor: mad79
Moja dziewczyna miała dokładnie ten sam problem w PIKE 454. Nie wiem jaka jest dokładnie budowa 409, ale wydaje mi się że chodzi o to samo.
Odkręcasz korek od góry w golenie z MC, spuszczasz olej, następnie odkrecasz obie śrubu z dołu i ściągasz lagi. Obracasz wideł do góry nogami i w ladze z MC masz pierścien segera - ściągasz go i wtedy możesz wyjąć coś na kształ tłoka. Tłok ma dwie uszczelki wewnętrzną, zewnętrzną i pewnie któraś z nich przepuszcza - na 90% wewnętrzna (w PIKE orginalna jest trochę za mała, polecam z manitou). Wymieniasz uszczelki składasz, zalewasz i po problemie.
Dobijał ci po kilku cm, z tego powodu że olej z górnej komory, przelewał się do dolnej i już wtedy tłok nie miał miejsca żeby żeby zejść niżej.
: 27.05.2009 15:09:37
autor: misiek123
ahh, ale chodzi mi o całą czarakterystykę pracy a nie o to że wpada na początku. Poprostu ma być twardszy całym skokiem i na początku zresztą też
mad79 Pike 454 to nie ma sprężyny a ma powietrzną, a tłumienie jeżeli o to ci chodzi top u mnie ok śmiga. Czyli ponawiam - jaką dać sprężynkę???
: 27.05.2009 15:33:36
autor: mad79
Tak na prawdę odpowiedź była dla
pałowaty
misiek123 dla ścisłości: PIKE 454 jest przynajmniej w dwóch wersjach:
1. ze sprężyną
http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/go ... 1117&pos=1 - rozbierałem go osobiście calutkiego i miał sprężynę
2. powietrzny
http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/go ... d=94&pos=0
: 27.05.2009 15:49:34
autor: misiek123
hmm. ciekawe. ok dobrze wiedzieć. A nie orientuje się nikt z tymi spręzmynami, jakie te twardości są?
: 27.05.2009 16:24:00
autor: SitoD
Ja zmienialem sprezyne w Boxxer Ride na czarna, opisana ona byla jako od 91 kg w gore, z racji takiej, ze warze 105 kilo zdecydowalem sie na taki krok.
Powiem wam, ze przesadzilem, amor stracil swoja czulosc i za chiny nie moge go dobic, chodzi w zakresie 150 mm ze swoich 180mm.
Bede musial spowrotem zalozyc standartowa fedre.