Olej mineralny do Shimano 535 - Jaki ?
Olej mineralny do Shimano 535 - Jaki ?
witam jak w temacie, jaki olej kupic do shimano 535, wiem ze wchodzi meneralny ale nic po za tym..
ja lałem takie coś
http://www.dobrerowery.com/product_info ... ts_id=2042
Ja kupiłem chya za 20zł u siebie w rowerowym, patrząc na pojemność i cenę to wyszło 4x taniej.
http://www.dobrerowery.com/product_info ... ts_id=2042
Ja kupiłem chya za 20zł u siebie w rowerowym, patrząc na pojemność i cenę to wyszło 4x taniej.
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
z ciekawości w tym temacie (czeka mnie zalanie hamulca shimano), przejrzałem co nieco i znalazłem oleje do sprzęgieł magury: http://www.larsson.pl/nuke/html/modules ... le&sid=194
podążając tym tropem na pewno uda się znaleźć coś interesującego w przystępnej cenie.
podążając tym tropem na pewno uda się znaleźć coś interesującego w przystępnej cenie.
http://www.allegro.pl/item634425697_gro ... owych.html TADA!!! :]
ja zaryzykuję, ciekaw jestem, kto jeszcze się skusi
ja zaryzykuję, ciekaw jestem, kto jeszcze się skusi
Witam, to jest to samo co Castrol LHM? http://moto.allegro.pl/item664503324_ol ... ml#gallery tzn to ma lepkość 5w? i jeszcze pytanie jaką to ma lepkość? http://moto.allegro.pl/item657005576_mo ... ml#gallery
To zależy, czy chcesz wymienić hamulce, czy nie.kubulus23 pisze:czy nic sie nie stanie jak dalej będę lał DOT4 czy zacząć zalewać coś innego może?
Nie rozumiem, co Tobą kierowało, jak zalałeś sobie hamulce płynem syntetycznym, choć producent wyraźnie nakazuje stosowanie mineralnego... Głupota, przekora czy desperacja?
Jasne, hamulce będą działały - kwestia tylko, jak długo. Prędzej czy później syntetyczny olej zeżre uszczelki, które są do niego nieprzystosowane - nikt nie projektował tych hamulców pod DOT-a...
ładuj olej do zawieszeń citroena - nic złego się nie dzieje, a klameczka sztywniejsza
to nie jest żart, jeździłem na takim cały sezon i tak też zalewam kolegom 
co do DOTa - nie prawda, nic uszczelkom nie zrobi
również i to testowałem, najpierw sprawdzałem uszczelki w słoiku z dotem, potem miałem nim zalanego 535. Jedyny mankament to to, że przestanie Ci smarować tłoki i po jakimś czasie (u mnie wystarczył miesiąc, 2 zawody i kilka wypadów w większe góry) będziesz miał hamulec 24 godziny na dobę - nie odbiją i zostaną zaciśnięte. Będziesz musiał wyczyścić dokładnie tłoki i nasmarować.
Jak chcesz uprzeć się na DOTa (bo fakt faktem shimano wtedy jest sztywne jak nigdy i hamuje rewelacyjnie), to kup sobie pastę do smarowania tłoków, tylko nie przypomnę sobie dokładnie, ale jak bardzo Ci zależy to zapytam kolegi który na Shimano 525 i docie 4 jezdził 2 lata bez żadnych problemów.


co do DOTa - nie prawda, nic uszczelkom nie zrobi

Jak chcesz uprzeć się na DOTa (bo fakt faktem shimano wtedy jest sztywne jak nigdy i hamuje rewelacyjnie), to kup sobie pastę do smarowania tłoków, tylko nie przypomnę sobie dokładnie, ale jak bardzo Ci zależy to zapytam kolegi który na Shimano 525 i docie 4 jezdził 2 lata bez żadnych problemów.
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
Ciekawe jak moze byc "sztywniejszy" kiedy kazdy olej jest praktycznie niescisliwy. Roznia sie innymi parametrami jak temperatura wrzenia, lepkosc itp. Kwestia lepszego odpowietrzenia.Digas pisze:ak chcesz uprzeć się na DOTa (bo fakt faktem shimano wtedy jest sztywne jak nigdy i hamuje rewelacyjnie), to kup sobie pastę do smarowania tłoków, tylko nie przypomnę sobie dokładnie, ale jak bardzo Ci zależy to zapytam kolegi który na Shimano 525 i docie 4 jezdził 2 lata bez żadnych problemów.
Wlanie DOTa do hamulcow shimano nie spowoduje rozpuszczenia uszczelek tylko zacieranie sie tlokow i szybkie zuzywanie hamulca oraz plynu hamulcowego. Wiec raczej pogorszy prace niz ja poprawi. Zadne pasty nie pomoga na dluzsza mete, a brudny olej hamulcowy ma znacznie gorsze wlasnosci. Dodatkowo hamulce sa projektowane na kompensacje rozszerzalnosci cieplnej konkretnego oleju, wiec kompensacja bedzie za duza lub za mala (nie znam dokladnych wartosci ale w internecie pewnie mozna znalezc)
Wlanie mineralnego do hamulca na DOT spowoduje efektowne niszczenie uszczelek

Wiec niech mi ktos powie jaki sens kombinowac z olejem w cenie paru zlotych rocznie ?
czyli mam przez to wszystko rozumieć co viejo napisał, że teraz żeby zalać jakimś mineralnym muszę najpierw pozbyć się z przewodów resztek dotu (bo już wszystko wylałem) nawet najmniejszych kropelek i przepłukać jakoś układ? wnioskuje to z tego:
viejo pisze:Wlanie mineralnego do hamulca na DOT spowoduje efektowne niszczenie uszczelek Smile wiec powodzenia.
http://www.pinkbike.com/photo/3014220/ - Jumping all seasons :P
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości